RZESZÓW. Jak zapewnia miasto, budowa Wisłokostrady, czyli największej obecnie inwestycji drogowej w Rzeszowie idzie zgodnie z planem. Gotowe są już m.in. wszystkie podpory nowego Mostu Załęskiego.
Budowa drogi, która połączy al. Rejtana z ul. gen. Maczka rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku. W ramach inwestycji powstaje kilka obiektów inżynierskich, w tym m.in. nowy, szerszy Most Załęski. - Wykonano już m.in. wszystkie podpory obiektu. Obecnie trwają prace przygotowawcze do montażu belek prefabrykowanych. Zakres prac przy budowie nowego mostu wynosi już ok. 70 proc. – informuje Artur Gernand z Kancelarii Prezydenta Rzeszowa.
Drugi most powstaje rzeką Młynówką. Tam zaawansowanie prac jest na poziomie ok. 75 proc.
Kolejnym obiektem inżynierskim jest estakada nad torami kolejowymi. Wykonano już m.in. prace palowe pod 14 z 16 podpór estakady. Ponadto zabetonowano 10 z 16 ław fundamentowych podpór. Obecnie trwają prace związane z montażem zbrojenia i przygotowaniem do betonowania pozostałych fundamentów. Jednocześnie trwają prace zbrojarskie podpór zlokalizowanych pomiędzy nasypem kolejowym a ul. Ciepłowniczą.
Kontynuowane są również prace związane z wzmocnieniem podłoża pod nasypy, budową nasypu od strony ul. Dworaka wraz z budową infrastruktury podziemnej.
Nowa droga ułatwi dojazd z południowej części Rzeszowa na północ i do drogi ekspresowej S19. Inwestycja odciąży również z ruchu samochodowego m.in. rondo Pobitno i ścisłe centrum miasta – przede wszystkim al. Piłsudskiego. Łącznie powstanie ponad 2 km dróg, obustronne chodniki oraz ok. 3,3 km ścieżek rowerowych.
Koszt budowy Wisłokostrady to ok. 170 mln zł. Inwestycja ma być gotowa wiosną 2026 roku. Wykonawcą robót jest konsorcjum firm - ANTEX II Sp. z o.o. i Wysowa Mosty Sp. z o.o.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz