We wtorek (12 marca) planowane jest zamknięcie 500-metrowego fragmentu ul. Ciepłowniczej, od ul. Maczka do przejścia dla pieszych na ul. Ciepłowniczej. Wykonawca Wisłokostrady rozpoczyna przygotowania do budowy nowego mostu Załęskiego. Stary i wąski przejazd zastąpi nowa przeprawa przez Wisłok.
Objazd do ulicy Maczka będzie odbywał się ulicami: Rzecha, Lubelską, Trembeckiego i Siemieńskiego. Z kolei objazd do ul. Rzecha będzie odbywał się ulicami: Siemieńskiego, Trembeckiego i Lubelską.
Wspomniany fragment ul. Ciepłowniczej będzie zamknięty do 31 marca 2025 r.
Budowa Wisłokostrady, czyli drogi która połączy al. Rejtana z ul. gen. Maczka, to jedna z największych inwestycji drogowych ostatnich lat w stolicy Podkarpacia.
W ramach zadania wybudowane zostaną drogi o łącznej długości ponad 2 kilometrów. Powstaną również obustronne chodniki i ścieżki rowerowe o długości ok. 3,3 km. Ważną częścią tej inwestycji jest budowa nowych obiektów inżynierskich: mostu na rzece Młynówka o długości ok 18,8 m, mostu na Wisłoku o długości prawie 271 m , ronda w rejonie ulicy Ciepłowniczej oraz dwujezdniowej estakady nad linią kolejową Kraków-Medyka (jezdnia lewa o długości ok 374 m, jezdnia prawa o długości ok 271 m).
Reklama
Budowa Wisłokostrady rozpoczęła się we wrześniu ubiegłego roku. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm ANTEX II i Wysowa Mosty. W pierwszej kolejności zostało przeprowadzone rozpoznanie saperskie terenu, niezbędna inwentaryzacja i wytyczenie geodezyjne. Do chwili obecnej wykonawca zrealizował prace związane m.in. z wyburzeniami 11 budynków, odhumusowaniem terenu. Wykonano wzmocnienie podłoża pod nasypy (15,0 tys. m kw.) oraz wykonano ok. 7500 m sześc. nasypów.
W najbliższym czasie planowane jest wykonanie pali stanowiących posadowienie pośrednie obiektów mostowych oraz dalsze prace związane z przebudową instalacji podziemnych, a także kontynuacja robót drogowych.
Budowa Wisłokostrady stanowi strategiczną dla układu drogowego miasta inwestycję. Dzięki niej mieszkańcy zyskają komfortowe połączenie południa miasta z północą. Trasa odciąży również z ruchu samochodowego m.in. rondo Pobitno i ścisłe centrum miasta – al. Piłsudskiego.
Inwestycja za ponad 169 mln zł ma być gotowa wiosną 2026 roku. Pieniądze na budowę Wisłokostrady pochodzą z budżetu miasta Rzeszowa oraz ze środków, które miasto zdobyło z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych - 65 mln zł i z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg – 30 mln zł.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz