Rzeszów - Sobota, 23.11.2024
Reklama

Blisko 1400 rozwiązanych problemów dzięki aplikacji "RzeszówToMy"

Dodano:

fot. Archiwum RESinet.pl
fot. Archiwum RESinet.pl
RZESZÓW. Dziury na drogach, dzikie wysypisko śmieci, uszkodzone oświetlenie i inne problemy występujące z mieście, to sprawy, które mieszkańcy Rzeszowa mogą zgłaszać za pomocą aplikacji „RzeszówToMy”.

Oficjalna miejska aplikacja wystartowała we wrześniu 2022 r. Powstała, aby usprawnić kontakt mieszkańców z urzędnikami. Łączy funkcję informacyjną z interwencyjną. Za pośrednictwem narzędzia mieszkańcy zgłosili już ponad 2000  spraw.  Do tej pory udało się załatwić 1388 zgłoszonych problemów, a kolejnych 283 jest w trakcie realizacji.

Problemy zgłaszane przez mieszkańców dotyczą przede wszystkim  usterek chodników, ścieżek rowerowych, ulic, czy oświetlenia drogowego. Część zgłoszeń dotyczy także przystanków autobusowych, elektronicznych tablic informacyjnych, znaków drogowych, sygnalizacji świetlnej czy czystości na ulicach.

Poniżej lista kilku wybranych problemów, które udało się rozwiązać dzięki miejskiej aplikacji:
  • montaż nowych zjazdy dla wózków na schodach w rejonie ulic Bieckiej i Baligrodzkiej,
  • demontaż nieprawidłowo ułożonej kostki brukowej przy ul. Wyspiańskiego i zamontowanie jej od nowa
  • utwardzenie drogi dojazdowej do ul. Kwiatkowskiego na osiedlu Drabinianka
  • załatanie ubytków w nawierzchni jezdni przy ul. Sportowej
  • wymiana nawierzchni chodnika przy ul. Hanasiewicza
  • odnowa schodów prowadzących z Placu Śreniawitów
- Pozornie są to drobne sprawy, ale właśnie takie mają często dla mieszkańców duże znaczenie. Dzięki aplikacji można je szybko do nas zgłosić, a miejskie służby mogą natychmiast zareagować. Nie trzeba chodzić ani dzwonić do urzędu, wystarczy w kilku krokach przesłać opis problemu ze swojego telefonu. Taka jest idea miasta smart, mądrze korzystającego z nowoczesnych technologii i angażującego mieszkańców w rozwój i zarządzanie. Najlepiej rozwijające się miasta na świecie chętnie korzystają z tego typu narzędzi i kontaktu z mieszkańcami. Rzeszów jest jednym z takich ośrodków - mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.
Reklama
Zgodnie z zarządzeniem prezydenta, służby miejskie mają trzy dni od daty zgłoszenia na ustalenie, kto konkretnie dany problem powinien rozwiązać, a potem w ciągu 10 dni do zgłaszającego musi wyjść informacja zwrotna, kto i jak się nim zajmie. Sprawy, które można załatwić natychmiast, są załatwiane od razu.

Aplikacja #RzeszowToMY jest dostępna bezpłatnie na najpopularniejszych platformach mobilnych z systemami Android oraz iOS. Mieszkańcy ściągnęli na swoje smartfony aplikację już ponad osiem tysięcy razy.
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Tragiczny wypadek na S19. Zginęli kierowcy, 10-letnie dziecko trafiło do szpitala

RZESZÓW. Do wypadku doszło dzisiaj około godz. 10.40 w Stobiernej na trasie S19.

Rzeszów

Od dzisiaj po 22.00 nie kupisz alkoholu na Śródmieściu

RZESZÓW. Z dniem 1 lutego w życie wchodzi uchwała o ograniczeniu sprzedaży alkoholu na os. Śródmieście w Rzeszowie.

Rzeszów

Tereny zielone za Capital Park nie będą zabudowane. Mieszkańcy chcą zieleni, placu zabaw lub przedszkola i żłobka

RZESZÓW. Przewodniczący Rady Miasta Rzeszowa, Andrzej Dec: „Myślę, że ta decyzja jest dobra”.

Rzeszów

1 lutego, od godz. 23.00 utrudnienia na al. Wyzwolenia

RZESZÓW. Trwają pracę związane z remontem wiaduktów kolejowych biegnących nad al. Wyzwolenia. 

Rzeszów

300 gram substancji psychotropowej u 32-latka z Rzeszowa. Grozi mu do 10 lat pozbawienia wolności

RZESZÓW. Sprawą 32-letniego mieszkańca Rzeszowa zajmuje się Prokuratura Rejonowa.

Rzeszów

W marcu zmiany w sieci komunikacji miejskiej w Rzeszowie

RZESZÓW. Poznaliśmy propozycje zmian zgłoszone przez Rady Osiedli w sieci komunikacji miejskiej w Rzeszowie.

Rzeszów

Od nowego roku akademickiego Politechnika uruchamia siedem kierunków w j. angielskim

RZESZÓW. Od roku akademickiego 2019/2020 studia w języku angielskim będą prowadzone na wszystkich wydziałach Politechniki Rzeszowskiej.

Reklama