Rzeszów - Wtorek, 26.11.2024
Reklama

Blisko 1400 rozwiązanych problemów dzięki aplikacji "RzeszówToMy"

Dodano:

fot. Archiwum RESinet.pl
fot. Archiwum RESinet.pl
RZESZÓW. Dziury na drogach, dzikie wysypisko śmieci, uszkodzone oświetlenie i inne problemy występujące z mieście, to sprawy, które mieszkańcy Rzeszowa mogą zgłaszać za pomocą aplikacji „RzeszówToMy”.

Oficjalna miejska aplikacja wystartowała we wrześniu 2022 r. Powstała, aby usprawnić kontakt mieszkańców z urzędnikami. Łączy funkcję informacyjną z interwencyjną. Za pośrednictwem narzędzia mieszkańcy zgłosili już ponad 2000  spraw.  Do tej pory udało się załatwić 1388 zgłoszonych problemów, a kolejnych 283 jest w trakcie realizacji.

Problemy zgłaszane przez mieszkańców dotyczą przede wszystkim  usterek chodników, ścieżek rowerowych, ulic, czy oświetlenia drogowego. Część zgłoszeń dotyczy także przystanków autobusowych, elektronicznych tablic informacyjnych, znaków drogowych, sygnalizacji świetlnej czy czystości na ulicach.

Poniżej lista kilku wybranych problemów, które udało się rozwiązać dzięki miejskiej aplikacji:
  • montaż nowych zjazdy dla wózków na schodach w rejonie ulic Bieckiej i Baligrodzkiej,
  • demontaż nieprawidłowo ułożonej kostki brukowej przy ul. Wyspiańskiego i zamontowanie jej od nowa
  • utwardzenie drogi dojazdowej do ul. Kwiatkowskiego na osiedlu Drabinianka
  • załatanie ubytków w nawierzchni jezdni przy ul. Sportowej
  • wymiana nawierzchni chodnika przy ul. Hanasiewicza
  • odnowa schodów prowadzących z Placu Śreniawitów
- Pozornie są to drobne sprawy, ale właśnie takie mają często dla mieszkańców duże znaczenie. Dzięki aplikacji można je szybko do nas zgłosić, a miejskie służby mogą natychmiast zareagować. Nie trzeba chodzić ani dzwonić do urzędu, wystarczy w kilku krokach przesłać opis problemu ze swojego telefonu. Taka jest idea miasta smart, mądrze korzystającego z nowoczesnych technologii i angażującego mieszkańców w rozwój i zarządzanie. Najlepiej rozwijające się miasta na świecie chętnie korzystają z tego typu narzędzi i kontaktu z mieszkańcami. Rzeszów jest jednym z takich ośrodków - mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.
Reklama
Zgodnie z zarządzeniem prezydenta, służby miejskie mają trzy dni od daty zgłoszenia na ustalenie, kto konkretnie dany problem powinien rozwiązać, a potem w ciągu 10 dni do zgłaszającego musi wyjść informacja zwrotna, kto i jak się nim zajmie. Sprawy, które można załatwić natychmiast, są załatwiane od razu.

Aplikacja #RzeszowToMY jest dostępna bezpłatnie na najpopularniejszych platformach mobilnych z systemami Android oraz iOS. Mieszkańcy ściągnęli na swoje smartfony aplikację już ponad osiem tysięcy razy.
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Pierwsze miejsce dla Rzeszowa za wydatki inwestycyjne

RZESZÓW. Statuetka trafi w ręce władz miasta dopiero 2 października.

Rzeszów

Bilety semestralne dla studentów już dostępne

RZESZÓW. Cena za bilet na wszystkie linie komunikacji miejskiej wynosi 188 zł.

Rzeszów

Przerwa w dostawie wody dla mieszkańców Al. Rejtana i ul. Popiełuszki

RZESZÓW. W godzinach od 23:00 do 06:00 nastąpi przerwa w dostawie wody zimnej i ciepłej.

Rzeszów

Ofiarą oszustwa została 75-latka z Rzeszowa. Sprawca zadzwonił w imieniu siostrzenicy

RZESZÓW. Wczoraj ofiarą oszustów padła 75-letnia mieszkanka Rzeszowa.

Rzeszów

W ratuszu gościła firma budująca monorail. Marcin Warchoł ma pomóc w realizacji tematu

RZESZÓW. Ratusz nie ustaje w próbach, aby monorail wreszcie znalazł się w przestrzeni publicznej miasta.

Rzeszów

Otwarto nowy hotel w sąsiedztwie Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka [FOTO]

RZESZÓW. Budowa hotelu trwała zaledwie 13 miesięcy.

Rzeszów

Ogłoszono przetarg na 10 km odcinek S19 na trasie Rzeszów Południe – Babica

RZESZÓW, PODKARPACIE. Realizacja inwestycji planowana jest na lata 2020-2025.

Rzeszów

Projekt oraz wstępne informacje nt. wielopoziomowego parkingu przy basenach ROSIR-u

RZESZÓW. Planowany obiekt ma mieć pięć kondygnacji, na których łącznie znajdzie się 236 miejsc parkingowych.

Reklama