Rzeszów - Sobota, 28.09.2024
Reklama

Blisko 1400 rozwiązanych problemów dzięki aplikacji "RzeszówToMy"

Dodano:

fot. Archiwum RESinet.pl
fot. Archiwum RESinet.pl
RZESZÓW. Dziury na drogach, dzikie wysypisko śmieci, uszkodzone oświetlenie i inne problemy występujące z mieście, to sprawy, które mieszkańcy Rzeszowa mogą zgłaszać za pomocą aplikacji „RzeszówToMy”.

Oficjalna miejska aplikacja wystartowała we wrześniu 2022 r. Powstała, aby usprawnić kontakt mieszkańców z urzędnikami. Łączy funkcję informacyjną z interwencyjną. Za pośrednictwem narzędzia mieszkańcy zgłosili już ponad 2000  spraw.  Do tej pory udało się załatwić 1388 zgłoszonych problemów, a kolejnych 283 jest w trakcie realizacji.

Problemy zgłaszane przez mieszkańców dotyczą przede wszystkim  usterek chodników, ścieżek rowerowych, ulic, czy oświetlenia drogowego. Część zgłoszeń dotyczy także przystanków autobusowych, elektronicznych tablic informacyjnych, znaków drogowych, sygnalizacji świetlnej czy czystości na ulicach.

Poniżej lista kilku wybranych problemów, które udało się rozwiązać dzięki miejskiej aplikacji:
  • montaż nowych zjazdy dla wózków na schodach w rejonie ulic Bieckiej i Baligrodzkiej,
  • demontaż nieprawidłowo ułożonej kostki brukowej przy ul. Wyspiańskiego i zamontowanie jej od nowa
  • utwardzenie drogi dojazdowej do ul. Kwiatkowskiego na osiedlu Drabinianka
  • załatanie ubytków w nawierzchni jezdni przy ul. Sportowej
  • wymiana nawierzchni chodnika przy ul. Hanasiewicza
  • odnowa schodów prowadzących z Placu Śreniawitów
- Pozornie są to drobne sprawy, ale właśnie takie mają często dla mieszkańców duże znaczenie. Dzięki aplikacji można je szybko do nas zgłosić, a miejskie służby mogą natychmiast zareagować. Nie trzeba chodzić ani dzwonić do urzędu, wystarczy w kilku krokach przesłać opis problemu ze swojego telefonu. Taka jest idea miasta smart, mądrze korzystającego z nowoczesnych technologii i angażującego mieszkańców w rozwój i zarządzanie. Najlepiej rozwijające się miasta na świecie chętnie korzystają z tego typu narzędzi i kontaktu z mieszkańcami. Rzeszów jest jednym z takich ośrodków - mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.
Reklama
Zgodnie z zarządzeniem prezydenta, służby miejskie mają trzy dni od daty zgłoszenia na ustalenie, kto konkretnie dany problem powinien rozwiązać, a potem w ciągu 10 dni do zgłaszającego musi wyjść informacja zwrotna, kto i jak się nim zajmie. Sprawy, które można załatwić natychmiast, są załatwiane od razu.

Aplikacja #RzeszowToMY jest dostępna bezpłatnie na najpopularniejszych platformach mobilnych z systemami Android oraz iOS. Mieszkańcy ściągnęli na swoje smartfony aplikację już ponad osiem tysięcy razy.
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Przebudowa wiaduktu na ul. Batorego rozpoczęta. Potrwa ok. 13 miesięcy

RZESZÓW. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybudują nowy, ponad 3-krotnie szerszy obiekt.

Rzeszów

Rada Miasta i mieszkańcy Nowego Jorku docenili prezydenta Rzeszowa

RZESZÓW. Tadeusz Ferenc otrzymał dyplom uznania od członka Rady Miasta Nowego Jorku.

Rzeszów

Za nami pokazy na 100-lecie Aeroklubu Polskiego [ZDJĘCIA]

RZESZÓW. Tysiące miłośników lotnictwa miało okazję oglądać podniebne akrobację na 100-lecie Aeroklubu Polskiego.

Rzeszów

32-latka z Rzeszowa z papierosami bez akcyzy. W trakcie przeszukania jej domu znaleziono także marihuanę

RZESZÓW. Szacunkowa wartość ujawnionej kontrabandy wynosi łącznie ok. 50 tys. zł.

Rzeszów

Darmowe bilety dla dzieci i młodzieży. Co zrobić, aby przedłużyć ulgę?

RZESZÓW. Aby starać się ponownie o prawo do ulgi należy przedstawić te same dokumenty co w poprzednim roku.

Rzeszów

Zamknięcie przejazdu pod wiaduktem na ul. Batorego. Informacje dla kierowców i pieszych

RZESZÓW. W poniedziałek, od godz. 10.00 rozpocznie się rozbiórka wiaduktu przy ul. Batorego w Rzeszowie.

Reklama