Rzeszów - Czwartek, 28.11.2024
Reklama

Blisko 1400 rozwiązanych problemów dzięki aplikacji "RzeszówToMy"

Dodano:

fot. Archiwum RESinet.pl
fot. Archiwum RESinet.pl
RZESZÓW. Dziury na drogach, dzikie wysypisko śmieci, uszkodzone oświetlenie i inne problemy występujące z mieście, to sprawy, które mieszkańcy Rzeszowa mogą zgłaszać za pomocą aplikacji „RzeszówToMy”.

Oficjalna miejska aplikacja wystartowała we wrześniu 2022 r. Powstała, aby usprawnić kontakt mieszkańców z urzędnikami. Łączy funkcję informacyjną z interwencyjną. Za pośrednictwem narzędzia mieszkańcy zgłosili już ponad 2000  spraw.  Do tej pory udało się załatwić 1388 zgłoszonych problemów, a kolejnych 283 jest w trakcie realizacji.

Problemy zgłaszane przez mieszkańców dotyczą przede wszystkim  usterek chodników, ścieżek rowerowych, ulic, czy oświetlenia drogowego. Część zgłoszeń dotyczy także przystanków autobusowych, elektronicznych tablic informacyjnych, znaków drogowych, sygnalizacji świetlnej czy czystości na ulicach.

Poniżej lista kilku wybranych problemów, które udało się rozwiązać dzięki miejskiej aplikacji:
  • montaż nowych zjazdy dla wózków na schodach w rejonie ulic Bieckiej i Baligrodzkiej,
  • demontaż nieprawidłowo ułożonej kostki brukowej przy ul. Wyspiańskiego i zamontowanie jej od nowa
  • utwardzenie drogi dojazdowej do ul. Kwiatkowskiego na osiedlu Drabinianka
  • załatanie ubytków w nawierzchni jezdni przy ul. Sportowej
  • wymiana nawierzchni chodnika przy ul. Hanasiewicza
  • odnowa schodów prowadzących z Placu Śreniawitów
- Pozornie są to drobne sprawy, ale właśnie takie mają często dla mieszkańców duże znaczenie. Dzięki aplikacji można je szybko do nas zgłosić, a miejskie służby mogą natychmiast zareagować. Nie trzeba chodzić ani dzwonić do urzędu, wystarczy w kilku krokach przesłać opis problemu ze swojego telefonu. Taka jest idea miasta smart, mądrze korzystającego z nowoczesnych technologii i angażującego mieszkańców w rozwój i zarządzanie. Najlepiej rozwijające się miasta na świecie chętnie korzystają z tego typu narzędzi i kontaktu z mieszkańcami. Rzeszów jest jednym z takich ośrodków - mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.
Reklama
Zgodnie z zarządzeniem prezydenta, służby miejskie mają trzy dni od daty zgłoszenia na ustalenie, kto konkretnie dany problem powinien rozwiązać, a potem w ciągu 10 dni do zgłaszającego musi wyjść informacja zwrotna, kto i jak się nim zajmie. Sprawy, które można załatwić natychmiast, są załatwiane od razu.

Aplikacja #RzeszowToMY jest dostępna bezpłatnie na najpopularniejszych platformach mobilnych z systemami Android oraz iOS. Mieszkańcy ściągnęli na swoje smartfony aplikację już ponad osiem tysięcy razy.
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Pijani kierowcy na ulicach Rzeszowa. Jeden wydmuchał 2,5 promila, a drugi miał ponad 3 promile

RZESZÓW. Dwóch pijanych kierowców ujawnili rzeszowscy policjanci. Jeden z nich wpadł podczas kontroli, natomiast w drugim przypadku doszło do obywatelskiego ujęcia.

Rzeszów

Konsultacje w sprawie zmiany granic miasta Rzeszowa

RZESZÓW. 19 marca 2020 r. rozpoczynają się konsultacje z mieszkańcami Rzeszowa w sprawie zmiany granic miasta Rzeszowa. Konsultacje będą trwały do 22 marca 2020 r.

Rzeszów

Od 18 marca zmiany w rozkładzie kilku głównych linii komunikacji miejskiej. Linia 53 zawieszona

RZESZÓW. Zarząd Transportu Miejskiego poinformował o zmianach w kursowaniu części linii autobusowych, jakie zaczną obowiązywać od 18 marca. 

Rzeszów

Rzeszowskie restauracje dowożą lekarzom "darmowe" jedzenie

RZESZÓW. Dzięki platformie organizującej zbiórki trzy organizacje postanowiły pomóc pracownikom służb medycznych w kraju, dostarczając im posiłki. W akcji udział biorą również restauracje i szpitale z Rzeszowa.

Rzeszów

ZTM wprowadza ograniczenia kontaktu

RZESZÓW. ZTM wprowadza zakaz bezpośredniego kontaktu z klientem. POP-y zamknięte.

Rzeszów

Podkarpacki Urząd Wojewódzki. Obsługa klientów zamknięta do odwołania

RZESZÓW. Podobnie jak Urząd Miasta Rzeszowa oraz podległe mu jednostki, również Podkarpacki Urząd Wojewódzki w Rzeszowie od 16 marca zamyka do odwołania obsługę klientów.

Rzeszów

Urząd Miasta Rzeszowa oraz podległe mu jednostki zaprzestają bezpośredniej obsługi mieszkańców

RZESZÓW. Od 16.03.2020 r. do odwołania Urząd Miasta Rzeszowa oraz Jednostki Organizacyjne Miasta Rzeszowa nie prowadzą obsługi polegającej na bezpośrednim kontakcie z klientem.

Rzeszów

Loty na lotnisku w Jasionce wstrzymane

Podrzeszowskie lotnisko wstrzymuje loty na co najmniej 14 dni.

Reklama