Rzeszów - Piątek, 01.11.2024
Reklama

Blisko 1400 rozwiązanych problemów dzięki aplikacji "RzeszówToMy"

Dodano:

fot. Archiwum RESinet.pl
fot. Archiwum RESinet.pl
RZESZÓW. Dziury na drogach, dzikie wysypisko śmieci, uszkodzone oświetlenie i inne problemy występujące z mieście, to sprawy, które mieszkańcy Rzeszowa mogą zgłaszać za pomocą aplikacji „RzeszówToMy”.

Oficjalna miejska aplikacja wystartowała we wrześniu 2022 r. Powstała, aby usprawnić kontakt mieszkańców z urzędnikami. Łączy funkcję informacyjną z interwencyjną. Za pośrednictwem narzędzia mieszkańcy zgłosili już ponad 2000  spraw.  Do tej pory udało się załatwić 1388 zgłoszonych problemów, a kolejnych 283 jest w trakcie realizacji.

Problemy zgłaszane przez mieszkańców dotyczą przede wszystkim  usterek chodników, ścieżek rowerowych, ulic, czy oświetlenia drogowego. Część zgłoszeń dotyczy także przystanków autobusowych, elektronicznych tablic informacyjnych, znaków drogowych, sygnalizacji świetlnej czy czystości na ulicach.

Poniżej lista kilku wybranych problemów, które udało się rozwiązać dzięki miejskiej aplikacji:
  • montaż nowych zjazdy dla wózków na schodach w rejonie ulic Bieckiej i Baligrodzkiej,
  • demontaż nieprawidłowo ułożonej kostki brukowej przy ul. Wyspiańskiego i zamontowanie jej od nowa
  • utwardzenie drogi dojazdowej do ul. Kwiatkowskiego na osiedlu Drabinianka
  • załatanie ubytków w nawierzchni jezdni przy ul. Sportowej
  • wymiana nawierzchni chodnika przy ul. Hanasiewicza
  • odnowa schodów prowadzących z Placu Śreniawitów
- Pozornie są to drobne sprawy, ale właśnie takie mają często dla mieszkańców duże znaczenie. Dzięki aplikacji można je szybko do nas zgłosić, a miejskie służby mogą natychmiast zareagować. Nie trzeba chodzić ani dzwonić do urzędu, wystarczy w kilku krokach przesłać opis problemu ze swojego telefonu. Taka jest idea miasta smart, mądrze korzystającego z nowoczesnych technologii i angażującego mieszkańców w rozwój i zarządzanie. Najlepiej rozwijające się miasta na świecie chętnie korzystają z tego typu narzędzi i kontaktu z mieszkańcami. Rzeszów jest jednym z takich ośrodków - mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.
Reklama
Zgodnie z zarządzeniem prezydenta, służby miejskie mają trzy dni od daty zgłoszenia na ustalenie, kto konkretnie dany problem powinien rozwiązać, a potem w ciągu 10 dni do zgłaszającego musi wyjść informacja zwrotna, kto i jak się nim zajmie. Sprawy, które można załatwić natychmiast, są załatwiane od razu.

Aplikacja #RzeszowToMY jest dostępna bezpłatnie na najpopularniejszych platformach mobilnych z systemami Android oraz iOS. Mieszkańcy ściągnęli na swoje smartfony aplikację już ponad osiem tysięcy razy.
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Koronawirus. Jak funkcjonują rzeszowskie instytucje i urzędy?

RZESZÓW. Rzecznik prasowy Prezydenta Rzeszowa przekazał kilka istnotnych informacji dla mieszkańców miasta. 

Rzeszów

Zmiany w komunikacji miejskiej w Rzeszowie. Nie kupisz biletu u kierowcy

RZESZÓW. W związku z pandemią koronawirusa Zarząd Transportu Miejskiego wprowadza zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w Rzeszowie. 

Rzeszów

Na os. Budziwój powstanie żłobek i przedszkole. Ruszył przetarg

RZESZÓW. Ratusz otworzy przetarg na budowę przedszkola dla 120 dzieci oraz żłobka dla 150 dzieci. Inwestycja ma powstać na os. Budziwój, przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 7.

Rzeszów

Koronawirus. Apel Urzędu Miasta Rzeszowa do mieszkańców

RZESZÓW. W związku z koniecznością zapobiegania rozprzestrzeniania się koronowirusa, Urząd Miasta Rzeszowa wystosował apel do mieszkańców.

Rzeszów

MOPS w Rzeszowie pomoże osobom objętym kwarantanną

RZESZÓW. Uruchomiono dwa numeru do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzeszowie, pod które mogą dzwonić osoby potencjalnie zarażone koronawirusem.

Rzeszów

Kuria Diecezjalna w Rzeszowie nie zamknie kościołów i nie odwoła mszy

RZESZÓW. Znamy stanowisko ws. szerzącej się pandemii koronawirusa Kurii Diecezjalnej w Rzeszowie. 

Rzeszów

Nowa organizacja dojść na perony stacji Rzeszów Główny. Demontują konstrukcje kładki nad torami

RZESZÓW. Od 11 marca na stacji Rzeszów Główny wprowadzono nową organizację dojść do peronów. Podróżni skorzystają z dodatkowego tymczasowego przejścia zamiast kładki.

Rzeszów

Miasto zamyka Punkty Obsługi Mieszkańców w galeriach handlowych

RZESZÓW. Punkty Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta Rzeszowa mieszczące się w galeriach handlowych oraz Punkt Informacyjny UM Rzeszowa w hipermarkecie bi 1 od 12 marca 2020 r. są nieczynne do odwołania.

Reklama