Oficjalna miejska aplikacja wystartowała we wrześniu 2022 r. Powstała, aby usprawnić kontakt mieszkańców z urzędnikami. Łączy funkcję informacyjną z interwencyjną. Za pośrednictwem narzędzia mieszkańcy zgłosili już ponad 2000 spraw. Do tej pory udało się załatwić 1388 zgłoszonych problemów, a kolejnych 283 jest w trakcie realizacji.
Problemy zgłaszane przez mieszkańców dotyczą przede wszystkim usterek chodników, ścieżek rowerowych, ulic, czy oświetlenia drogowego. Część zgłoszeń dotyczy także przystanków autobusowych, elektronicznych tablic informacyjnych, znaków drogowych, sygnalizacji świetlnej czy czystości na ulicach.
Poniżej lista kilku wybranych problemów, które udało się rozwiązać dzięki miejskiej aplikacji:
- montaż nowych zjazdy dla wózków na schodach w rejonie ulic Bieckiej i Baligrodzkiej,
- demontaż nieprawidłowo ułożonej kostki brukowej przy ul. Wyspiańskiego i zamontowanie jej od nowa
- utwardzenie drogi dojazdowej do ul. Kwiatkowskiego na osiedlu Drabinianka
- załatanie ubytków w nawierzchni jezdni przy ul. Sportowej
- wymiana nawierzchni chodnika przy ul. Hanasiewicza
- odnowa schodów prowadzących z Placu Śreniawitów
Aplikacja #RzeszowToMY jest dostępna bezpłatnie na najpopularniejszych platformach mobilnych z systemami Android oraz iOS. Mieszkańcy ściągnęli na swoje smartfony aplikację już ponad osiem tysięcy razy.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz