Rzeszów - Czwartek, 07.11.2024
Reklama

Beta Academics 2021 - o komunikacji wizualnej w nauce i biznesie

Dodano:

fot. Materiały prasowe
fot. Materiały prasowe
RZESZÓW. 18 referatów naukowych zostało zaprezentowanych na drugiej edycji konferencji naukowej Beta Academics, towarzyszącej jednej z najważniejszych konferencji branży internetowej w Polsce, czyli Internet Beta. W tym roku w dniach 15-16 września 2021 b.r. akademicy rozmawiali o znaczeniu komunikacji wizualnej, tytuł tegorocznej edycji konferencji brzmiał: Totalnie wizualnie - konteksty komunikacji społecznej w XXI wieku.
 
Jak podkreśla organizatorka wydarzenia, dr Iwona Leonowicz-Bukała z Katedry Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej WSIiZ: Celem konferencji było pokazanie, że rozmowom branżowym, dotyczącym Internetu, potrzebna jest także dyskusja akademicka, tworząca kontekst, sięgająca głębiej w zrozumienie funkcjonowania ludzi w erze postcyfrowej, a tym bardziej – w czasie pandemii, kiedy życie wirtualne w coraz większym stopniu zastępuje nam komunikację bezpośrednią. W ciągu dwóch dni łącznie wystąpiło osiemnastu prelegentów, a w otwarciu konferencji uczestniczył Prezydent Rzeszowa - Konrad Fijołek.
 
Wydarzenie rozpoczął Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego, dr hab. Andrzej Adamski, prof. WSIiZ, który mówił o kontekstach wizualności w mediach, nauce i biznesie, natomiast prof. Tomasz Goban-Klas, niekwestionowany autorytet wielu pokoleń polskich naukowców z zakresu nauk o mediach, swoje wystąpienie poświęcił feminizacji udźwiękowienia osobistych cyfrowych chatbotów. 
 
Na konferencji nie zabrakło tematów związanych z kształceniem. Dr hab. Sławomir Gawroński, prof. WSIiZ, przedstawił wyniki badań dotyczących kształcenia akademickiego w zakresie komunikacji marketingowej. Dane zbierano od 2019 roku, a zaprezentowane wnioski to doświadczenia przedstawicieli czterech krajów - Polski, Słowacji, Czech i Łotwy. Pierwszy dzień panelu zamknęła mgr Barbara Sitko, która opowiadała o znaczeniu materiałów wizualnych w ruchu prozwierzęcym. Przekonywała, że odgrywają one szczególną rolę i często decydują o sukcesie przeprowadzanych na rzecz zwierząt działań.
 
Reklama
Panel Beta Academics otrzymał dofinansowanie z programu „Doskonała nauka” Ministra Edukacji i Nauki. Dzięki temu do wystąpień otwierających zaproszeni zostali goście specjalni. Magdalena Popek - psycholog biznesu, trener, współprowadząca Podkarpackiego Centrum Szkoleniowego - wygłosiła referat poświęcony nowym technologiom w szkoleniach dla biznesu. Z kolei o wykorzystaniu monitoringu Internetu w działaniach akademickich mówił Mikołaj Winkiel, który profesjonalnie i hobbystycznie zajmuje się marketingiem, Internetem i mediami społecznościowymi, starając się łączyć te tematy. Mikołaj Winkiel od 2011 roku jako pracownik Brand24 zajmuje się też m.in. „ewangelizacją” branży reklamowej.
 
Na liście tematów drugiego dnia konferencji dominowały gry komputerowe. Dr Piotr Łuczuk wraz z Szymonem Majem (przedstawiciele Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie) zaprezentowali referat pt. Czy wahania na giełdzie można przewidzieć? Wizualny aspekt komunikacji spółek z indeksu WIG.Games na przykładzie CD Project. Badacze w swoim wystąpieniu odwołali się m.in. do takich produkcji jak Cyber Punk i Wiedźmin 3. O grach mówili również dr hab. Marcin Szewczyk, prof. WSIiZ oraz mgr Mikołaj Birek z Katedry Projektowania Graficznego WSIiZ. Z kolei dr Patrycja Longawa, Kierownik Katedry Projektowania Graficznego WSIiZ oraz uznana twórczyni plakatów podkreślała w swoim wystąpieniu, że „…komunikacja wizualna dotyczy nas wszystkich”. Tego typu komunikaty docierają do nas na co dzień - nie muszą one przyjmować form artystycznych, często trudnych w interpretacji (jak plakat czy obraz) - ale mogą być bardzo prostymi ikonami, które niosą czytelny przekaz.
 
Dla akademików udział w konferencji stanowił nie tylko okazję do zaprezentowania wyników swoich badań, ale dał im również możliwość wymiany doświadczeń i czerpania inspiracji. Organizatorzy mają nadzieję, że już za rok ponownie zaproszą prelegentów i słuchaczy do udziału w Beta Academics.
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Lotnisko w Jasionce zbliża się do pobicia rekordu z 2019 r. W sierpniu ponad 121 tys. pasażerów

RZESZÓW/JASIONKA. Dokładnie 121 610 pasażerów skorzystało w sierpniu z oferty lotniska w Jasionce. To wynik o 1 procent lepszy od lipcowego rekordu. Najpopularniejszą destynacją był turecka Antalya.

Rzeszów

Remont drogi na osiedlu Matysówka. W piątek utrudnienia w ruchu, zawieszona linia nr 61

RZESZÓW. Na ulicy Nowe Wzgórze na osiedlu Matysówka zostanie położona nowa nawierzchnia. Inwestycja realizowana jest w ramach Rzeszowskiego Budżetu Obywatelskiego. Jej koszt to 400 tys. zł.

Rzeszów

Rusza budowa Wisłokostrady. Podpisano umowę z wykonawcą

RZESZÓW. Miasto podpisało umowę z konsorcjum firm ANTEX II i Wysowa Mosty, które zrealizuje jedną z największych inwestycji drogowych w Rzeszowie - Wisłokostradę. Już w poniedziałek ma nastapić przekazanie terenu budowy wykonawcy.

Rzeszów

InternetBeta 2023. Kultowa konferencja już po raz 15. w Kielnarowej

RZESZÓW. Na scenie pojawi się ponad 80 prelegentów i prelegentek.

Rzeszów

Zmiana organizacji ruchu na ul. Warszawskiej

RZESZÓW. Od najbliższej soboty, 9 września 2023 r. na przebudowywanym odcinku ul. Warszawskiej obowiązywać będzie zmieniona organizacja ruchu. Rozpoczną się prace na drugiej stronie jezdni.

Rzeszów

W Rzeszowie powstaną nowe miejsca z ekologiczną żywnością prosto od rolników

​RZESZÓW. Na prośbę mieszkańców, władze Rzeszowa postanowiły zorganizować nowe miejsca, w których będzie można zaopatrzyć się w ekologiczną żywność pochodzącą bezpośrednio od rolników.

Rzeszów

Wiemy, kto przebuduje ul. Grunwaldzką w Rzeszowie

RZESZÓW. Rozstrzygnięto przetarg na przebudowę ulicy Grunwaldzkiej. Inwestycję wartą ponad 13,5 mln zł zrealizuje firma OBO Polska z Rzeszowa.

Rzeszów

Pokazy mistrzów fitness i fit kid na rzeszowskim Rynku

RZESZÓW. W niedzielę, 3 września 2023 r. na scenie rzeszowskiego Rynku w godzinach 14:00-16:00 odbędzie się pokaz umiejętności zawodników Towarzystwa Gimnastycznego „Sokół” Rzeszów.

Reklama