Rzeszów - Środa, 06.11.2024
Reklama

Beta Academics 2021 - o komunikacji wizualnej w nauce i biznesie

Dodano:

fot. Materiały prasowe
fot. Materiały prasowe
RZESZÓW. 18 referatów naukowych zostało zaprezentowanych na drugiej edycji konferencji naukowej Beta Academics, towarzyszącej jednej z najważniejszych konferencji branży internetowej w Polsce, czyli Internet Beta. W tym roku w dniach 15-16 września 2021 b.r. akademicy rozmawiali o znaczeniu komunikacji wizualnej, tytuł tegorocznej edycji konferencji brzmiał: Totalnie wizualnie - konteksty komunikacji społecznej w XXI wieku.
 
Jak podkreśla organizatorka wydarzenia, dr Iwona Leonowicz-Bukała z Katedry Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej WSIiZ: Celem konferencji było pokazanie, że rozmowom branżowym, dotyczącym Internetu, potrzebna jest także dyskusja akademicka, tworząca kontekst, sięgająca głębiej w zrozumienie funkcjonowania ludzi w erze postcyfrowej, a tym bardziej – w czasie pandemii, kiedy życie wirtualne w coraz większym stopniu zastępuje nam komunikację bezpośrednią. W ciągu dwóch dni łącznie wystąpiło osiemnastu prelegentów, a w otwarciu konferencji uczestniczył Prezydent Rzeszowa - Konrad Fijołek.
 
Wydarzenie rozpoczął Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego, dr hab. Andrzej Adamski, prof. WSIiZ, który mówił o kontekstach wizualności w mediach, nauce i biznesie, natomiast prof. Tomasz Goban-Klas, niekwestionowany autorytet wielu pokoleń polskich naukowców z zakresu nauk o mediach, swoje wystąpienie poświęcił feminizacji udźwiękowienia osobistych cyfrowych chatbotów. 
 
Na konferencji nie zabrakło tematów związanych z kształceniem. Dr hab. Sławomir Gawroński, prof. WSIiZ, przedstawił wyniki badań dotyczących kształcenia akademickiego w zakresie komunikacji marketingowej. Dane zbierano od 2019 roku, a zaprezentowane wnioski to doświadczenia przedstawicieli czterech krajów - Polski, Słowacji, Czech i Łotwy. Pierwszy dzień panelu zamknęła mgr Barbara Sitko, która opowiadała o znaczeniu materiałów wizualnych w ruchu prozwierzęcym. Przekonywała, że odgrywają one szczególną rolę i często decydują o sukcesie przeprowadzanych na rzecz zwierząt działań.
 
Reklama
Panel Beta Academics otrzymał dofinansowanie z programu „Doskonała nauka” Ministra Edukacji i Nauki. Dzięki temu do wystąpień otwierających zaproszeni zostali goście specjalni. Magdalena Popek - psycholog biznesu, trener, współprowadząca Podkarpackiego Centrum Szkoleniowego - wygłosiła referat poświęcony nowym technologiom w szkoleniach dla biznesu. Z kolei o wykorzystaniu monitoringu Internetu w działaniach akademickich mówił Mikołaj Winkiel, który profesjonalnie i hobbystycznie zajmuje się marketingiem, Internetem i mediami społecznościowymi, starając się łączyć te tematy. Mikołaj Winkiel od 2011 roku jako pracownik Brand24 zajmuje się też m.in. „ewangelizacją” branży reklamowej.
 
Na liście tematów drugiego dnia konferencji dominowały gry komputerowe. Dr Piotr Łuczuk wraz z Szymonem Majem (przedstawiciele Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie) zaprezentowali referat pt. Czy wahania na giełdzie można przewidzieć? Wizualny aspekt komunikacji spółek z indeksu WIG.Games na przykładzie CD Project. Badacze w swoim wystąpieniu odwołali się m.in. do takich produkcji jak Cyber Punk i Wiedźmin 3. O grach mówili również dr hab. Marcin Szewczyk, prof. WSIiZ oraz mgr Mikołaj Birek z Katedry Projektowania Graficznego WSIiZ. Z kolei dr Patrycja Longawa, Kierownik Katedry Projektowania Graficznego WSIiZ oraz uznana twórczyni plakatów podkreślała w swoim wystąpieniu, że „…komunikacja wizualna dotyczy nas wszystkich”. Tego typu komunikaty docierają do nas na co dzień - nie muszą one przyjmować form artystycznych, często trudnych w interpretacji (jak plakat czy obraz) - ale mogą być bardzo prostymi ikonami, które niosą czytelny przekaz.
 
Dla akademików udział w konferencji stanowił nie tylko okazję do zaprezentowania wyników swoich badań, ale dał im również możliwość wymiany doświadczeń i czerpania inspiracji. Organizatorzy mają nadzieję, że już za rok ponownie zaproszą prelegentów i słuchaczy do udziału w Beta Academics.
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

W Millenium Hall można już śmigać na łyżwach. Lodowisko działa 7 dni w tygodniu

RZESZÓW. Od 30 listopada, wielbiciele jazdy na łyżwach mogą korzystać z lodowiska na skwerze Millenium Hall. Obiekt o powierzchni ponad 600 mkw. jest czynny 7 dni w tygodniu

Rzeszów

Giełda pracy dla osób z niepełnosprawnościami

RZESZÓW. Fundacja Aktywizacji Zawodowej osób Niepełnosprawnych FAZON oraz Polska Organizacja Pracodawców Osób Niepełnosprawnych POPON zapraszają na Giełdę Pracy dla Osób z Niepełnosprawnościami.

Rzeszów

1 grudnia rusza lodowisko w Parku Sybiraków

RZESZÓW. Lodowisko w Parku Sybiraków na osiedlu Baranówka rozpoczyna sezon łyżwiarski. Start już w najbliższy piątek, 1 grudnia 2023 r.

Rzeszów

W Rzeszowie powstaje nowy mural [ZDJĘCIA]

RZESZÓW. W Parku dla Seniora przy ul. Staszica powstaje nowe malowidło. Jego autorem jest Michał Czerko, który ma na koncie już kilka prac zrealizowanych w Rzeszowie, w tym m.in. mural Tadeusza Nalepy.

Rzeszów

Zakończył się remont porodówki w szpitalu przy ul. Szopena. Otwarcie na przełomie stycznia i lutego 2024 [ZDJĘCIA]

RZESZÓW. Zakończyły się prace remontowe na porodówce w Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym przy ul. Szopena w Rzeszowie. Trwa montaż wyposażenia.

Rzeszów

Trwa montaż Świątecznego Miasteczka. W sobotę otwarcie [ZDJĘCIA]

RZESZÓW. Na rzeszowskim Rynku trwa montaż Świątecznego Miasteczka. Stoi już m.in. domek Św. Mikołaja, wielki ekran kinowy oraz Ho hoho! BISTRO Ho hoho! Bar. Instalowane są czerwone domki, w których pojawią się...

Rzeszów

Prezydent Konrad Fijołek spotka się z mieszkańcami osiedli Baranówka i Gen. Andersa

RZESZÓW. Prezydent Rzeszowa zaprasza na drugie w tym miesiącu spotkanie w ramach cyklu #RzeszówToMY.

Rzeszów

Rzeszowskie Juwenalia najlepsze w Polsce

RZESZÓW. Rzeszowskie Juwenalia, czyli wielka studencka impreza organizowana przez Politechnikę Rzeszowską, po raz trzeci otrzymały tytuł „Najlepszych Juwenaliów w Polsce” w Konkursie Nagród Środowiska Studenckiego „ProJuvenes”.

Reklama