Rzeszów - Czwartek, 14.11.2024
Reklama

Beta Academics 2021 - o komunikacji wizualnej w nauce i biznesie

Dodano:

fot. Materiały prasowe
fot. Materiały prasowe
RZESZÓW. 18 referatów naukowych zostało zaprezentowanych na drugiej edycji konferencji naukowej Beta Academics, towarzyszącej jednej z najważniejszych konferencji branży internetowej w Polsce, czyli Internet Beta. W tym roku w dniach 15-16 września 2021 b.r. akademicy rozmawiali o znaczeniu komunikacji wizualnej, tytuł tegorocznej edycji konferencji brzmiał: Totalnie wizualnie - konteksty komunikacji społecznej w XXI wieku.
 
Jak podkreśla organizatorka wydarzenia, dr Iwona Leonowicz-Bukała z Katedry Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej WSIiZ: Celem konferencji było pokazanie, że rozmowom branżowym, dotyczącym Internetu, potrzebna jest także dyskusja akademicka, tworząca kontekst, sięgająca głębiej w zrozumienie funkcjonowania ludzi w erze postcyfrowej, a tym bardziej – w czasie pandemii, kiedy życie wirtualne w coraz większym stopniu zastępuje nam komunikację bezpośrednią. W ciągu dwóch dni łącznie wystąpiło osiemnastu prelegentów, a w otwarciu konferencji uczestniczył Prezydent Rzeszowa - Konrad Fijołek.
 
Wydarzenie rozpoczął Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego, dr hab. Andrzej Adamski, prof. WSIiZ, który mówił o kontekstach wizualności w mediach, nauce i biznesie, natomiast prof. Tomasz Goban-Klas, niekwestionowany autorytet wielu pokoleń polskich naukowców z zakresu nauk o mediach, swoje wystąpienie poświęcił feminizacji udźwiękowienia osobistych cyfrowych chatbotów. 
 
Na konferencji nie zabrakło tematów związanych z kształceniem. Dr hab. Sławomir Gawroński, prof. WSIiZ, przedstawił wyniki badań dotyczących kształcenia akademickiego w zakresie komunikacji marketingowej. Dane zbierano od 2019 roku, a zaprezentowane wnioski to doświadczenia przedstawicieli czterech krajów - Polski, Słowacji, Czech i Łotwy. Pierwszy dzień panelu zamknęła mgr Barbara Sitko, która opowiadała o znaczeniu materiałów wizualnych w ruchu prozwierzęcym. Przekonywała, że odgrywają one szczególną rolę i często decydują o sukcesie przeprowadzanych na rzecz zwierząt działań.
 
Reklama
Panel Beta Academics otrzymał dofinansowanie z programu „Doskonała nauka” Ministra Edukacji i Nauki. Dzięki temu do wystąpień otwierających zaproszeni zostali goście specjalni. Magdalena Popek - psycholog biznesu, trener, współprowadząca Podkarpackiego Centrum Szkoleniowego - wygłosiła referat poświęcony nowym technologiom w szkoleniach dla biznesu. Z kolei o wykorzystaniu monitoringu Internetu w działaniach akademickich mówił Mikołaj Winkiel, który profesjonalnie i hobbystycznie zajmuje się marketingiem, Internetem i mediami społecznościowymi, starając się łączyć te tematy. Mikołaj Winkiel od 2011 roku jako pracownik Brand24 zajmuje się też m.in. „ewangelizacją” branży reklamowej.
 
Na liście tematów drugiego dnia konferencji dominowały gry komputerowe. Dr Piotr Łuczuk wraz z Szymonem Majem (przedstawiciele Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie) zaprezentowali referat pt. Czy wahania na giełdzie można przewidzieć? Wizualny aspekt komunikacji spółek z indeksu WIG.Games na przykładzie CD Project. Badacze w swoim wystąpieniu odwołali się m.in. do takich produkcji jak Cyber Punk i Wiedźmin 3. O grach mówili również dr hab. Marcin Szewczyk, prof. WSIiZ oraz mgr Mikołaj Birek z Katedry Projektowania Graficznego WSIiZ. Z kolei dr Patrycja Longawa, Kierownik Katedry Projektowania Graficznego WSIiZ oraz uznana twórczyni plakatów podkreślała w swoim wystąpieniu, że „…komunikacja wizualna dotyczy nas wszystkich”. Tego typu komunikaty docierają do nas na co dzień - nie muszą one przyjmować form artystycznych, często trudnych w interpretacji (jak plakat czy obraz) - ale mogą być bardzo prostymi ikonami, które niosą czytelny przekaz.
 
Dla akademików udział w konferencji stanowił nie tylko okazję do zaprezentowania wyników swoich badań, ale dał im również możliwość wymiany doświadczeń i czerpania inspiracji. Organizatorzy mają nadzieję, że już za rok ponownie zaproszą prelegentów i słuchaczy do udziału w Beta Academics.
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Koronawirus. Jak funkcjonują rzeszowskie instytucje i urzędy?

RZESZÓW. Rzecznik prasowy Prezydenta Rzeszowa przekazał kilka istnotnych informacji dla mieszkańców miasta. 

Rzeszów

Zmiany w komunikacji miejskiej w Rzeszowie. Nie kupisz biletu u kierowcy

RZESZÓW. W związku z pandemią koronawirusa Zarząd Transportu Miejskiego wprowadza zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w Rzeszowie. 

Rzeszów

Na os. Budziwój powstanie żłobek i przedszkole. Ruszył przetarg

RZESZÓW. Ratusz otworzy przetarg na budowę przedszkola dla 120 dzieci oraz żłobka dla 150 dzieci. Inwestycja ma powstać na os. Budziwój, przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 7.

Rzeszów

Koronawirus. Apel Urzędu Miasta Rzeszowa do mieszkańców

RZESZÓW. W związku z koniecznością zapobiegania rozprzestrzeniania się koronowirusa, Urząd Miasta Rzeszowa wystosował apel do mieszkańców.

Rzeszów

MOPS w Rzeszowie pomoże osobom objętym kwarantanną

RZESZÓW. Uruchomiono dwa numeru do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzeszowie, pod które mogą dzwonić osoby potencjalnie zarażone koronawirusem.

Rzeszów

Kuria Diecezjalna w Rzeszowie nie zamknie kościołów i nie odwoła mszy

RZESZÓW. Znamy stanowisko ws. szerzącej się pandemii koronawirusa Kurii Diecezjalnej w Rzeszowie. 

Rzeszów

Nowa organizacja dojść na perony stacji Rzeszów Główny. Demontują konstrukcje kładki nad torami

RZESZÓW. Od 11 marca na stacji Rzeszów Główny wprowadzono nową organizację dojść do peronów. Podróżni skorzystają z dodatkowego tymczasowego przejścia zamiast kładki.

Rzeszów

Miasto zamyka Punkty Obsługi Mieszkańców w galeriach handlowych

RZESZÓW. Punkty Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta Rzeszowa mieszczące się w galeriach handlowych oraz Punkt Informacyjny UM Rzeszowa w hipermarkecie bi 1 od 12 marca 2020 r. są nieczynne do odwołania.

Reklama