Rzeszów - Piątek, 15.11.2024
Reklama

Beta Academics 2021 - o komunikacji wizualnej w nauce i biznesie

Dodano:

fot. Materiały prasowe
fot. Materiały prasowe
RZESZÓW. 18 referatów naukowych zostało zaprezentowanych na drugiej edycji konferencji naukowej Beta Academics, towarzyszącej jednej z najważniejszych konferencji branży internetowej w Polsce, czyli Internet Beta. W tym roku w dniach 15-16 września 2021 b.r. akademicy rozmawiali o znaczeniu komunikacji wizualnej, tytuł tegorocznej edycji konferencji brzmiał: Totalnie wizualnie - konteksty komunikacji społecznej w XXI wieku.
 
Jak podkreśla organizatorka wydarzenia, dr Iwona Leonowicz-Bukała z Katedry Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej WSIiZ: Celem konferencji było pokazanie, że rozmowom branżowym, dotyczącym Internetu, potrzebna jest także dyskusja akademicka, tworząca kontekst, sięgająca głębiej w zrozumienie funkcjonowania ludzi w erze postcyfrowej, a tym bardziej – w czasie pandemii, kiedy życie wirtualne w coraz większym stopniu zastępuje nam komunikację bezpośrednią. W ciągu dwóch dni łącznie wystąpiło osiemnastu prelegentów, a w otwarciu konferencji uczestniczył Prezydent Rzeszowa - Konrad Fijołek.
 
Wydarzenie rozpoczął Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego, dr hab. Andrzej Adamski, prof. WSIiZ, który mówił o kontekstach wizualności w mediach, nauce i biznesie, natomiast prof. Tomasz Goban-Klas, niekwestionowany autorytet wielu pokoleń polskich naukowców z zakresu nauk o mediach, swoje wystąpienie poświęcił feminizacji udźwiękowienia osobistych cyfrowych chatbotów. 
 
Na konferencji nie zabrakło tematów związanych z kształceniem. Dr hab. Sławomir Gawroński, prof. WSIiZ, przedstawił wyniki badań dotyczących kształcenia akademickiego w zakresie komunikacji marketingowej. Dane zbierano od 2019 roku, a zaprezentowane wnioski to doświadczenia przedstawicieli czterech krajów - Polski, Słowacji, Czech i Łotwy. Pierwszy dzień panelu zamknęła mgr Barbara Sitko, która opowiadała o znaczeniu materiałów wizualnych w ruchu prozwierzęcym. Przekonywała, że odgrywają one szczególną rolę i często decydują o sukcesie przeprowadzanych na rzecz zwierząt działań.
 
Reklama
Panel Beta Academics otrzymał dofinansowanie z programu „Doskonała nauka” Ministra Edukacji i Nauki. Dzięki temu do wystąpień otwierających zaproszeni zostali goście specjalni. Magdalena Popek - psycholog biznesu, trener, współprowadząca Podkarpackiego Centrum Szkoleniowego - wygłosiła referat poświęcony nowym technologiom w szkoleniach dla biznesu. Z kolei o wykorzystaniu monitoringu Internetu w działaniach akademickich mówił Mikołaj Winkiel, który profesjonalnie i hobbystycznie zajmuje się marketingiem, Internetem i mediami społecznościowymi, starając się łączyć te tematy. Mikołaj Winkiel od 2011 roku jako pracownik Brand24 zajmuje się też m.in. „ewangelizacją” branży reklamowej.
 
Na liście tematów drugiego dnia konferencji dominowały gry komputerowe. Dr Piotr Łuczuk wraz z Szymonem Majem (przedstawiciele Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie) zaprezentowali referat pt. Czy wahania na giełdzie można przewidzieć? Wizualny aspekt komunikacji spółek z indeksu WIG.Games na przykładzie CD Project. Badacze w swoim wystąpieniu odwołali się m.in. do takich produkcji jak Cyber Punk i Wiedźmin 3. O grach mówili również dr hab. Marcin Szewczyk, prof. WSIiZ oraz mgr Mikołaj Birek z Katedry Projektowania Graficznego WSIiZ. Z kolei dr Patrycja Longawa, Kierownik Katedry Projektowania Graficznego WSIiZ oraz uznana twórczyni plakatów podkreślała w swoim wystąpieniu, że „…komunikacja wizualna dotyczy nas wszystkich”. Tego typu komunikaty docierają do nas na co dzień - nie muszą one przyjmować form artystycznych, często trudnych w interpretacji (jak plakat czy obraz) - ale mogą być bardzo prostymi ikonami, które niosą czytelny przekaz.
 
Dla akademików udział w konferencji stanowił nie tylko okazję do zaprezentowania wyników swoich badań, ale dał im również możliwość wymiany doświadczeń i czerpania inspiracji. Organizatorzy mają nadzieję, że już za rok ponownie zaproszą prelegentów i słuchaczy do udziału w Beta Academics.
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Kradł rowery na Nowym Mieście i na Drabiniance. 46-latek w rękach Policji

RZESZÓW. 46-mieszkaniec Rzeszowa został zatrzymany przez Policję, w związku z podejrzeniem o kradzieże rowerów na terenie osiedli Drabinianka i Nowe Miasto. Mężczyzna przyznał się do ich kradzieży i  usłyszał już pierwsze zarzuty.

Rzeszów

Apel Urzędu Miasta do mieszkańców Rzeszowa

RZESZÓW. Urząd Miasta Rzeszowa apeluje o załatwianie spraw telefonicznie lub przez internet.

Rzeszów

Stacja Rzeszów Główny z nowoczesnym systemem informacji i monitoringiem

RZESZÓW. Polskie Linie Kolejowe wprowadzą nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz system monitoringu na stacji Rzeszów Główny. Obydwa systemy w pełni zaczną funkcjonować w przyszłym roku.

Rzeszów

Dodatkowy termin przyjmowania odpadów w PSZOK-ach

RZESZOW. Odpady do PSZOK-ów przy ul. Ciepłowniczej i przy al. Sikorskiego będą przyjmowane cztery razy w tygodniu.

Rzeszów

Na prawym brzegu Wisłoka powstanie duży park? W kwietniu konkurs na projekt

RZESZÓW. Nowa, miejska przestrzeń do wypoczynku miałaby powstać na obszarze o powierzchni 10 hektarów.

Rzeszów

Pędził 107 km/h na ul. Myśliwskiej. Nie zatrzymał się do kontroli i zaczął uciekać

RZESZÓW. 24-letni kierowca z sądowym zakazem kierowania pojazdami, w terenie zabudowanym przekroczył dozwoloną prędkość o ponad 50 km/h. W trakcie ucieczki porzucił samochód i zaczął uciekać pieszo. Został zatrzymany, a o jego...

Rzeszów

Podrobiona odzież na bazarze przy ul. Dworaka. Zatrzymano obywatela Bułgarii

RZESZÓW. Policja zabezpieczyła 120 podrobionych koszulek światowych marek, którymi handlował na bazarze przy ul. Dworaka obywatel Bułgarii.

Rzeszów

Trwa zbiorka archiwalnych zdjęć Rzeszowa. Powstanie z nich wystawa

RZESZÓW. Rzeszowski Dom Kultury rozpoczął zbiórkę starych fotografii przedstawiających Rzeszów i okolice oraz jego mieszkańców. Zwieńczeniem akcji będzie interaktywna wystawa zebranych zdjęć oraz wydanie zbiorowej publikacji pn. „Historie życiem pisane”.

Reklama