Rzeszów - Sobota, 16.11.2024
Reklama

Beta Academics 2021 - o komunikacji wizualnej w nauce i biznesie

Dodano:

fot. Materiały prasowe
fot. Materiały prasowe
RZESZÓW. 18 referatów naukowych zostało zaprezentowanych na drugiej edycji konferencji naukowej Beta Academics, towarzyszącej jednej z najważniejszych konferencji branży internetowej w Polsce, czyli Internet Beta. W tym roku w dniach 15-16 września 2021 b.r. akademicy rozmawiali o znaczeniu komunikacji wizualnej, tytuł tegorocznej edycji konferencji brzmiał: Totalnie wizualnie - konteksty komunikacji społecznej w XXI wieku.
 
Jak podkreśla organizatorka wydarzenia, dr Iwona Leonowicz-Bukała z Katedry Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej WSIiZ: Celem konferencji było pokazanie, że rozmowom branżowym, dotyczącym Internetu, potrzebna jest także dyskusja akademicka, tworząca kontekst, sięgająca głębiej w zrozumienie funkcjonowania ludzi w erze postcyfrowej, a tym bardziej – w czasie pandemii, kiedy życie wirtualne w coraz większym stopniu zastępuje nam komunikację bezpośrednią. W ciągu dwóch dni łącznie wystąpiło osiemnastu prelegentów, a w otwarciu konferencji uczestniczył Prezydent Rzeszowa - Konrad Fijołek.
 
Wydarzenie rozpoczął Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego, dr hab. Andrzej Adamski, prof. WSIiZ, który mówił o kontekstach wizualności w mediach, nauce i biznesie, natomiast prof. Tomasz Goban-Klas, niekwestionowany autorytet wielu pokoleń polskich naukowców z zakresu nauk o mediach, swoje wystąpienie poświęcił feminizacji udźwiękowienia osobistych cyfrowych chatbotów. 
 
Na konferencji nie zabrakło tematów związanych z kształceniem. Dr hab. Sławomir Gawroński, prof. WSIiZ, przedstawił wyniki badań dotyczących kształcenia akademickiego w zakresie komunikacji marketingowej. Dane zbierano od 2019 roku, a zaprezentowane wnioski to doświadczenia przedstawicieli czterech krajów - Polski, Słowacji, Czech i Łotwy. Pierwszy dzień panelu zamknęła mgr Barbara Sitko, która opowiadała o znaczeniu materiałów wizualnych w ruchu prozwierzęcym. Przekonywała, że odgrywają one szczególną rolę i często decydują o sukcesie przeprowadzanych na rzecz zwierząt działań.
 
Reklama
Panel Beta Academics otrzymał dofinansowanie z programu „Doskonała nauka” Ministra Edukacji i Nauki. Dzięki temu do wystąpień otwierających zaproszeni zostali goście specjalni. Magdalena Popek - psycholog biznesu, trener, współprowadząca Podkarpackiego Centrum Szkoleniowego - wygłosiła referat poświęcony nowym technologiom w szkoleniach dla biznesu. Z kolei o wykorzystaniu monitoringu Internetu w działaniach akademickich mówił Mikołaj Winkiel, który profesjonalnie i hobbystycznie zajmuje się marketingiem, Internetem i mediami społecznościowymi, starając się łączyć te tematy. Mikołaj Winkiel od 2011 roku jako pracownik Brand24 zajmuje się też m.in. „ewangelizacją” branży reklamowej.
 
Na liście tematów drugiego dnia konferencji dominowały gry komputerowe. Dr Piotr Łuczuk wraz z Szymonem Majem (przedstawiciele Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie) zaprezentowali referat pt. Czy wahania na giełdzie można przewidzieć? Wizualny aspekt komunikacji spółek z indeksu WIG.Games na przykładzie CD Project. Badacze w swoim wystąpieniu odwołali się m.in. do takich produkcji jak Cyber Punk i Wiedźmin 3. O grach mówili również dr hab. Marcin Szewczyk, prof. WSIiZ oraz mgr Mikołaj Birek z Katedry Projektowania Graficznego WSIiZ. Z kolei dr Patrycja Longawa, Kierownik Katedry Projektowania Graficznego WSIiZ oraz uznana twórczyni plakatów podkreślała w swoim wystąpieniu, że „…komunikacja wizualna dotyczy nas wszystkich”. Tego typu komunikaty docierają do nas na co dzień - nie muszą one przyjmować form artystycznych, często trudnych w interpretacji (jak plakat czy obraz) - ale mogą być bardzo prostymi ikonami, które niosą czytelny przekaz.
 
Dla akademików udział w konferencji stanowił nie tylko okazję do zaprezentowania wyników swoich badań, ale dał im również możliwość wymiany doświadczeń i czerpania inspiracji. Organizatorzy mają nadzieję, że już za rok ponownie zaproszą prelegentów i słuchaczy do udziału w Beta Academics.
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

W Rzeszowie powstaje nowy park

​RZESZÓW. Strefa relaksu, warzywnik, ogród tematyczny, street workout – to część atrakcji, jakie docelowo znajdą się w nowym parku przy ul. Bł. Karoliny. Docelowo park będzie miał wielkość ok. 2 hektarów. Szacowany...

Rzeszów

Wolne miejsca na szczepienia przeciwko Covid-19 w Rzeszowie

RZESZÓW. Od czwartku 8 kwietnia do soboty 10 kwietnia, punkt szczepień CM Medyk mieszczący się w centrum handlowym Full - Market przy al. Rejtana 53 dysponuje wolnymi miejscami na szczepienia przeciwko Covid-19.

Rzeszów

Na Zalesiu powstanie kameralna galeria handlowa [WIZUALIZACJE]

RZESZÓW. Jeszcze w tym roku w Rzeszowie otwarta zostanie nowa galeria handlowa. Obiekt o powierzchni 1400 m2 powstanie na osiedlu Zalesie. Inwestycję realizuje firma Szklane Tarasy.

Rzeszów

Kolejne "gazowce" Autosan dotarły do Rzeszowa

RZESZÓW. Już wkrótce na ulice Rzeszowa wyjadą kolejne autobusy na gaz od firmy Autosan.

Rzeszów

Na Placu Farnym i przy ul. Chmaja powstaną ogrody kieszonkowe [WIZUALIZACJE]

RZESZÓW. Na przełomie czerwca i lipca w Rzeszowie powstaną dwa nowe tzw. ogrody kieszonkowe. Zarząd Zieleni Miejskiej ma już gotowe projekty.

Rzeszów

50-latek śmiertelnie przygnieciony przez ciągnik

RZESZÓW. W Ulanicy w gminie Dynów, 50-letni mężczyzna - mieszkaniec powiatu rzeszowskiego - został przegnieciony przez ciągnik. Zginął na miejscu. Policjanci wyjaśniają okoliczności wypadku.

Rzeszów

Nowe wiaty przystankowe i zatoczki w Rzeszowie

RZESZÓW. Miasto wybrało firmę, która przebuduje zatoczki autobusowe w Rzeszowie i postawi nowe wiaty. Koszt inwestycji to 8,9 mln zł.

Rzeszów

Miasto rozdaje mieszkańcom maseczki

RZESZÓW. Ponad 800 tys, jednorazowych maseczek trafi do mieszkańców Rzeszowa. Pierwsza partia, 381 tys. sztuk, już dotarła.  Ich rozwiezieniem zajęli się strażacy z jednostek OSP. Maseczki pochodzą z Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych.

Reklama