Rzeszów - Niedziela, 17.11.2024
Reklama

Beta Academics 2021 - o komunikacji wizualnej w nauce i biznesie

Dodano:

fot. Materiały prasowe
fot. Materiały prasowe
RZESZÓW. 18 referatów naukowych zostało zaprezentowanych na drugiej edycji konferencji naukowej Beta Academics, towarzyszącej jednej z najważniejszych konferencji branży internetowej w Polsce, czyli Internet Beta. W tym roku w dniach 15-16 września 2021 b.r. akademicy rozmawiali o znaczeniu komunikacji wizualnej, tytuł tegorocznej edycji konferencji brzmiał: Totalnie wizualnie - konteksty komunikacji społecznej w XXI wieku.
 
Jak podkreśla organizatorka wydarzenia, dr Iwona Leonowicz-Bukała z Katedry Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej WSIiZ: Celem konferencji było pokazanie, że rozmowom branżowym, dotyczącym Internetu, potrzebna jest także dyskusja akademicka, tworząca kontekst, sięgająca głębiej w zrozumienie funkcjonowania ludzi w erze postcyfrowej, a tym bardziej – w czasie pandemii, kiedy życie wirtualne w coraz większym stopniu zastępuje nam komunikację bezpośrednią. W ciągu dwóch dni łącznie wystąpiło osiemnastu prelegentów, a w otwarciu konferencji uczestniczył Prezydent Rzeszowa - Konrad Fijołek.
 
Wydarzenie rozpoczął Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego, dr hab. Andrzej Adamski, prof. WSIiZ, który mówił o kontekstach wizualności w mediach, nauce i biznesie, natomiast prof. Tomasz Goban-Klas, niekwestionowany autorytet wielu pokoleń polskich naukowców z zakresu nauk o mediach, swoje wystąpienie poświęcił feminizacji udźwiękowienia osobistych cyfrowych chatbotów. 
 
Na konferencji nie zabrakło tematów związanych z kształceniem. Dr hab. Sławomir Gawroński, prof. WSIiZ, przedstawił wyniki badań dotyczących kształcenia akademickiego w zakresie komunikacji marketingowej. Dane zbierano od 2019 roku, a zaprezentowane wnioski to doświadczenia przedstawicieli czterech krajów - Polski, Słowacji, Czech i Łotwy. Pierwszy dzień panelu zamknęła mgr Barbara Sitko, która opowiadała o znaczeniu materiałów wizualnych w ruchu prozwierzęcym. Przekonywała, że odgrywają one szczególną rolę i często decydują o sukcesie przeprowadzanych na rzecz zwierząt działań.
 
Reklama
Panel Beta Academics otrzymał dofinansowanie z programu „Doskonała nauka” Ministra Edukacji i Nauki. Dzięki temu do wystąpień otwierających zaproszeni zostali goście specjalni. Magdalena Popek - psycholog biznesu, trener, współprowadząca Podkarpackiego Centrum Szkoleniowego - wygłosiła referat poświęcony nowym technologiom w szkoleniach dla biznesu. Z kolei o wykorzystaniu monitoringu Internetu w działaniach akademickich mówił Mikołaj Winkiel, który profesjonalnie i hobbystycznie zajmuje się marketingiem, Internetem i mediami społecznościowymi, starając się łączyć te tematy. Mikołaj Winkiel od 2011 roku jako pracownik Brand24 zajmuje się też m.in. „ewangelizacją” branży reklamowej.
 
Na liście tematów drugiego dnia konferencji dominowały gry komputerowe. Dr Piotr Łuczuk wraz z Szymonem Majem (przedstawiciele Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie) zaprezentowali referat pt. Czy wahania na giełdzie można przewidzieć? Wizualny aspekt komunikacji spółek z indeksu WIG.Games na przykładzie CD Project. Badacze w swoim wystąpieniu odwołali się m.in. do takich produkcji jak Cyber Punk i Wiedźmin 3. O grach mówili również dr hab. Marcin Szewczyk, prof. WSIiZ oraz mgr Mikołaj Birek z Katedry Projektowania Graficznego WSIiZ. Z kolei dr Patrycja Longawa, Kierownik Katedry Projektowania Graficznego WSIiZ oraz uznana twórczyni plakatów podkreślała w swoim wystąpieniu, że „…komunikacja wizualna dotyczy nas wszystkich”. Tego typu komunikaty docierają do nas na co dzień - nie muszą one przyjmować form artystycznych, często trudnych w interpretacji (jak plakat czy obraz) - ale mogą być bardzo prostymi ikonami, które niosą czytelny przekaz.
 
Dla akademików udział w konferencji stanowił nie tylko okazję do zaprezentowania wyników swoich badań, ale dał im również możliwość wymiany doświadczeń i czerpania inspiracji. Organizatorzy mają nadzieję, że już za rok ponownie zaproszą prelegentów i słuchaczy do udziału w Beta Academics.
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Policyjny pościg ulicami Rzeszowa. 20-latek pędził 142 km/h

RZESZÓW. O 92 km/h dozwoloną prędkość przekroczył kierowca bmw wczoraj na ul. Sikorskiego. 20-latek zignorował sygnały drogówki i próbował uciec. W wyniku pościgu ulicami miasta mężczyzna został zatrzymany.

Rzeszów

W Rzeszowie dyskutowano o szczepieniach przeciw COVID-19

RZESZÓW. W Rzeszowie odbyła się wczoraj pierwsza Międzynarodowa Konferencja Naukowa poświęcona szczepieniom przeciw COVID-19. 

Rzeszów

18-latek zatrzymany za rozboje

RZESZÓW. Rzeszowscy policjanci zatrzymali 18-latka podejrzanego o dwa rozboje. W ciągu ostatniego miesiąca mężczyzna zaatakował i okradł dwie osoby. Prokurator przedstawił mu zarzuty rozboju i zastosował dozór policji.

Rzeszów

Ulica Morgowa będzie poszerzona. Koniec ruchu wahadłowego

RZESZÓW. Do połowy przyszłego roku potrwa przebudowa ulicy Morgowej na osiedlu Wilkowyja. Miejski Zarząd Dróg w Rzeszowie wybrał waśnie wykonawcę prac.

Rzeszów

Dofinansowania małej retencji dla mieszkańców. Jest zgoda radnych

RZESZÓW. Rzeszowscy radni poparli wniosek prezydenta Fijołka odnośnie wprowadzenia w mieście systemu dopłat do inwestycji związanych z retencją wód opadowych.

Rzeszów

Prezydent Fijołek przedstawił założenia przyszłorocznego budżetu miasta

RZESZÓW. Ponad 1,76 mld zł ma wynieść przyszłoroczny budżet Rzeszowa, którego główne założenia przedstawił prezydent Fijołek podczas wczorajszej sesji rady miasta. Duży nacisk położono na edukację, sport i miejską zieleń.

Rzeszów

ROBO-motion w Rzeszowie. Będą walki robotów, line followery i roboty sumo

RZESZÓW. Największe w kraju zawody robotów znów w Rzeszowie. Tegoroczna edycja ROBO-motion zagości 28 listopada na terenie Hali Podpromie. Uczestnicy zmierzą się w ośmiu kategoriach, podzielonych na 17 konkurencji.

Rzeszów

Rzeszów będzie miał 166 nowych wysokich drzew

RZESZÓW. Rozpoczęły się jesienne nasadzenia drzew na terenie miasta. To głównie rodzime gatunki: dęby, lipy i brzozy.

Reklama