Rzeszów - Piątek, 08.11.2024
Reklama

Beta Academics 2021 - o komunikacji wizualnej w nauce i biznesie

Dodano:

fot. Materiały prasowe
fot. Materiały prasowe
RZESZÓW. 18 referatów naukowych zostało zaprezentowanych na drugiej edycji konferencji naukowej Beta Academics, towarzyszącej jednej z najważniejszych konferencji branży internetowej w Polsce, czyli Internet Beta. W tym roku w dniach 15-16 września 2021 b.r. akademicy rozmawiali o znaczeniu komunikacji wizualnej, tytuł tegorocznej edycji konferencji brzmiał: Totalnie wizualnie - konteksty komunikacji społecznej w XXI wieku.
 
Jak podkreśla organizatorka wydarzenia, dr Iwona Leonowicz-Bukała z Katedry Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej WSIiZ: Celem konferencji było pokazanie, że rozmowom branżowym, dotyczącym Internetu, potrzebna jest także dyskusja akademicka, tworząca kontekst, sięgająca głębiej w zrozumienie funkcjonowania ludzi w erze postcyfrowej, a tym bardziej – w czasie pandemii, kiedy życie wirtualne w coraz większym stopniu zastępuje nam komunikację bezpośrednią. W ciągu dwóch dni łącznie wystąpiło osiemnastu prelegentów, a w otwarciu konferencji uczestniczył Prezydent Rzeszowa - Konrad Fijołek.
 
Wydarzenie rozpoczął Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego, dr hab. Andrzej Adamski, prof. WSIiZ, który mówił o kontekstach wizualności w mediach, nauce i biznesie, natomiast prof. Tomasz Goban-Klas, niekwestionowany autorytet wielu pokoleń polskich naukowców z zakresu nauk o mediach, swoje wystąpienie poświęcił feminizacji udźwiękowienia osobistych cyfrowych chatbotów. 
 
Na konferencji nie zabrakło tematów związanych z kształceniem. Dr hab. Sławomir Gawroński, prof. WSIiZ, przedstawił wyniki badań dotyczących kształcenia akademickiego w zakresie komunikacji marketingowej. Dane zbierano od 2019 roku, a zaprezentowane wnioski to doświadczenia przedstawicieli czterech krajów - Polski, Słowacji, Czech i Łotwy. Pierwszy dzień panelu zamknęła mgr Barbara Sitko, która opowiadała o znaczeniu materiałów wizualnych w ruchu prozwierzęcym. Przekonywała, że odgrywają one szczególną rolę i często decydują o sukcesie przeprowadzanych na rzecz zwierząt działań.
 
Reklama
Panel Beta Academics otrzymał dofinansowanie z programu „Doskonała nauka” Ministra Edukacji i Nauki. Dzięki temu do wystąpień otwierających zaproszeni zostali goście specjalni. Magdalena Popek - psycholog biznesu, trener, współprowadząca Podkarpackiego Centrum Szkoleniowego - wygłosiła referat poświęcony nowym technologiom w szkoleniach dla biznesu. Z kolei o wykorzystaniu monitoringu Internetu w działaniach akademickich mówił Mikołaj Winkiel, który profesjonalnie i hobbystycznie zajmuje się marketingiem, Internetem i mediami społecznościowymi, starając się łączyć te tematy. Mikołaj Winkiel od 2011 roku jako pracownik Brand24 zajmuje się też m.in. „ewangelizacją” branży reklamowej.
 
Na liście tematów drugiego dnia konferencji dominowały gry komputerowe. Dr Piotr Łuczuk wraz z Szymonem Majem (przedstawiciele Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie) zaprezentowali referat pt. Czy wahania na giełdzie można przewidzieć? Wizualny aspekt komunikacji spółek z indeksu WIG.Games na przykładzie CD Project. Badacze w swoim wystąpieniu odwołali się m.in. do takich produkcji jak Cyber Punk i Wiedźmin 3. O grach mówili również dr hab. Marcin Szewczyk, prof. WSIiZ oraz mgr Mikołaj Birek z Katedry Projektowania Graficznego WSIiZ. Z kolei dr Patrycja Longawa, Kierownik Katedry Projektowania Graficznego WSIiZ oraz uznana twórczyni plakatów podkreślała w swoim wystąpieniu, że „…komunikacja wizualna dotyczy nas wszystkich”. Tego typu komunikaty docierają do nas na co dzień - nie muszą one przyjmować form artystycznych, często trudnych w interpretacji (jak plakat czy obraz) - ale mogą być bardzo prostymi ikonami, które niosą czytelny przekaz.
 
Dla akademików udział w konferencji stanowił nie tylko okazję do zaprezentowania wyników swoich badań, ale dał im również możliwość wymiany doświadczeń i czerpania inspiracji. Organizatorzy mają nadzieję, że już za rok ponownie zaproszą prelegentów i słuchaczy do udziału w Beta Academics.
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Nowości w rzeszowskiej Plazie

​RZESZÓW. Nowoczesny salon optyczny i nowa pracownia florystyczna to nowi najemcy w CH Plaza. Centrum przedłużyło również umowę z drogerią Sephora na kolejne trzy lata.

Rzeszów

Targi Pracy i Targi Edukacyjne w hali Podpromie

RZESZÓW. Ponad 50 pracodawców na Targach Pracy i uczelnie z całej Polski na Targach Edukacyjnych. Oba wydarzenia odbędą się 1-2 marca w Hali Podpromie w Rzeszowie.

Rzeszów

Nad Wisłokiem powstanie nowa ścieżka pieszo-rowerowa

RZESZÓW. Miasto planuje rozbudować sieć ścieżek rowerowych i terenów spacerowych nad rzeszowskim Wisłokiem. Nowy szlak powstanie na lewym brzegu rzeki.

Rzeszów

Nowy gmach Sądu Okręgowego ma powstać przy ul. Dołowej. Zamek na cele kultury

RZESZÓW. W ciągu trzech lat przy ul. Dołowej ma powstać nowy gmach Sądu Okręgowego. Obecna siedziba sądu, czyli Zamek Lubomirskich, zostanie przeznaczona na cele kultury.

Rzeszów

Rewitalizacja parku przy ul. Wieniawskiego na finiszu [ZDJĘCIA]

RZESZÓW. Prace przy odnowie parku na rzeszowskim osiedlu Zalesie dobiegają końca. - Inwestycja jest już praktycznie na finiszu, w marcu odbędzie się odbiór prac – informuje Artur Gernand z Kancelarii Prezydenta Rzeszowa.

Rzeszów

Ruszają spotkania Prezydenta Rzeszowa z mieszkańcami rzeszowskich osiedli

RZESZÓW. Prezydent Rzeszowa Konrad Fijołek rozpoczyna cykl spotkań obywatelskich pod hasłem „RzeszówToMY”. Pierwsze odbędzie się z mieszkańcami osiedli: Miłocin, Miłocin Św. Huberta i Pogwizdów Nowy. 

Rzeszów

Trwa rozbudowa skrzyżowania ulic Lwowskiej i Mieszka I w Rzeszowie [ZDJĘCIA]

RZESZÓW. Inwestycja o wartości ponad 5,5 mln zł ma być gotowa w sierpniu br. Zobaczcie zdjęcia z budowy.

Rzeszów

Nocne poszukiwania 34-latka z powiatu rzeszowskiego zakończone sukcesem

RZESZÓW. 30 policjantów oraz pies służbowy brało udział w całonocnych poszukiwaniach 34-letniego mieszkańca powiatu rzeszowskiego. Mężczyzna w sobotę wieczorem zgubił się w lesie i nie potrafił odnaleźć drogi do domu. 

Reklama