Rzeszów - Sobota, 28.09.2024
Reklama

250 mln zł na połączenie ul. Warszawskiej i Krakowskiej

Dodano:

fot. Archiwum RESinet.pl
fot. Archiwum RESinet.pl
RZESZÓW. 6,5 kilometra będzie miała droga, która połączy ulice Warszawska i Krakowską. W ramach inwestycji powstanie m.in. wiadukt nad ul. Warszawską i torami kolejowymi. Budowa drogi - ostatniego elementu północnej obwodnicy Rzeszowa, zdobyła aż 250 mln zł dofinansowania.

Województwo Podkarpackie otrzyma blisko 550 mln zł na wsparcie stref przemysłowych w ramach VII edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych. Wśród największych beneficjantów jest miasto Rzeszów. Stolica podkarpacia zdobyła aż 250 zł dofinansowania na budowę drogi od ul. Warszawskiej do terenów inwestycyjnych strefy „Dworzysko’ w Rzeszowie.

- To jest znakomity moment dla naszego miasta. Dzięki otrzymanemu dziś wsparciu – 250 mln zł z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych będziemy mogli wybudować strategiczne połączenie drogowe na północy miasta, pomiędzy ulicą Warszawską, która już dziś jest świetnie skomunikowana z autostradą A4 a rzeszowską strefą przemysłową Dworzysko i ul. Krakowską. Bardzo cieszę się, że nasze argumenty o tym, jak ważną rolę obecnie odgrywa Rzeszów i jaką będzie odgrywał w przyszłości jako hub gospodarczy dla odbudowy Ukrainy, znalazły uznanie i odzwierciedlenie w tak dużej dotacji. Budowa tej drogi lepiej skomunikuje strefę przemysłową i da możliwość jej intensywnej rozbudowy – mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.

Trasa północna Rzeszowa docelowo będzie się składać z trzech odcinków. Dwa z nich są gotowe. Pierwszy połączył ul. Rzecha z Lubelską. Jego częścią jest most im. Tadeusza Mazowieckiego. Drugi odcinek to oddana w 2019 roku droga, która została wybudowana pomiędzy ul. Lubelską a Warszawską. Każda ma po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, rozdzielone pasem zieleni, a także chodniki i ścieżki rowerowe. Podobnie będzie wyglądał ostatni odcinek trasy północnej, czyli połączenie ulic Warszawskiej z Krakowską. Jego długość wyniesie 6,5 km. Ważnym elementem inwestycji będzie wiadukt nad ul. Warszawską oraz torami kolejowymi, który będzie miał ponad 300 metrów długości. Następnie droga zostanie poprowadzona w kierunku zachodnim, do terenów strefy przemysłowej Dworzysko i gdzie skręci w kierunku południowym i dojdzie do ul. Krakowskiej.
Reklama
Przyszłe połączenie drogowe częściowo będzie przebiegać poza granicami Rzeszowa, dlatego też w jego realizację zaangażowane są władze Rzeszowa i województwa podkarpackiego. Miasto wspólnie z województwem sfinansuje program funkcjonalno-użytkowy, czyli szczegółowe założenia przyszłej inwestycji. Opracowaniem PFU zajmie się wybrana w przetargu firma Sweco Polska z Poznania. Koszt opracowania tego dokumentu to ponad 2,4 mln zł. Program funkcjonalno-użytkowy będzie gotowy za osiem miesięcy. Następnym krokiem będzie ogłoszenie przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi od ul. Warszawskiej do Krakowskiej.
 
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Linia nr 50 nie zostanie przywrócona. Powodem są problemy na jednym z remontowanych odcinków

RZESZÓW. W związku z przeciągającymi się pracami na jednym z odcinków, mieszkańcy Zalesiu muszą uzbroić się w cierpliwość.

Rzeszów

Co dalej z wiaduktem łączącym ul. Hoffmanowej z ul. Wyspiańskiego?

RZESZÓW. Pojawiła się koncepcja zakładająca przejazd od ul. Pułaskiego.

Rzeszów

2 września zamykają przejazd pod wiaduktem na ul. Batorego. Sprawdź zmiany w komunikacji miejskiej

RZESZÓW. Od 2 września przejazd pod wiaduktem na ul. Batorego będzie niedostępny dla kierowców. 

Rzeszów

Trzy firmy chcą dostarczyć dla Rzeszowa 40 autobusów. Jest szansa na podpisanie umowy

RZESZÓW. Jest jedna oferta, która odpowiada wymaganiom finansowym ratusza.

Rzeszów

Teren w rejonie ul. Lawendowej i ul. Daliowej uratowany przed zabudową

RZESZÓW. Zagospodarowanie przewiduje tereny zielone i tak też pozostanie.

Rzeszów

ZTM przywraca kursowanie autobusu linii nr 50 na Zalesiu

RZESZÓW. Od 2 września br. przywrócona zostaje linia nr 50 na os. Zalesie.

Reklama