Fragment drogi ekspresowej S19 między Duklą a Barwinkiem jest jednym z trudniejszych odcinków trasy pod względem budowy geologicznej i uwarunkowań środowiskowych.
W przetargu na realizację inwestycji wpłynęło osiem ofert. Najkorzystniejszą złożyła spółka Polaqua, która zaoferowała wybudowanie tej trasy za kwotę ponad 1,5 mld zł.
Inwestycja realizowana będzie w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych, w systemie Projektuj i buduj. Zakres prac obejmuje budowę ponad 18-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym (dwa pasy ruchu w obu kierunkach z zatokami awaryjnymi). W ramach zadania wybudowany zostanie węzeł drogowy Barwinek zlokalizowany w miejscu połączenia S19 z istniejącą DK19.
Nowa droga zostanie wyposażona w urządzenia BRD oraz ochrony środowiska. Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna oraz cieki i urządzenia melioracyjne. Powstaną również cztery miejsca do kontroli i ważenia pojazdów.
Droga ekspresowa S19 to element międzynarodowego szlaku Via Carpatia, który na terenie województwa podkarpackiego będzie miał docelowo długość blisko 170 km. Do użytku oddano już 81,8 km drogi. 72,9 km jest w realizacji, a kolejne 11,6 km jest w przygotowaniu.
Budowa drogi ekspresowej S19 Dukla - Barwinek otrzyma unijne dofinansowanie w wysokości ok. 326,6 mln euro. Zgodnie z podpisaną umową inwestycja ma być w II kwartale 2027 roku.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz