PODKARPACIE. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na prace przygotowawcze związane z budową nowego, 60-kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 9 od S74 w okolicy Tarnobrzega do węzła Rzeszów Zachód na A4. Potencjalni wykonawcy mają czas do końca października na zgłoszenie swoich ofert.
Obecny przebieg drogi krajowej nr 9, która umożliwia prowadzenie transportu na kierunku północ-południe, jest niezwykle uciążliwy dla usytuowanych przy niej obszarów zabudowanych, ze względu na duże natężenie ruchu (głównie tranzytowego). Wysoki poziom średniego dobowego ruchu pojazdów, w znacznej mierze utrudnia płynność przejazdu. Ponadto krajowa „dziewiątka” krzyżuje się w wieloma drogami niższych klas. Występują też liczne zjazdy, zarówno publiczne, jak i indywidualne. Jej rozbudowa jest niemożliwa ze względu na zagospodarowanie terenu wzdłuż drogi. Dlatego tez podjęto decyzję o budowie nowego przebiegu DK9.
- Pozwoli to na odsunięcie ruchu pojazdów od ścisłej zabudowy, a tym samym usprawni ruch tranzytowy, którego część, z drogi ekspresowej S7, przejmuje DK9 - wyjaśnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. - Dodatkowo, budowa nowego przebiegu DK9 poprawi płynność transportu osobowego na kierunku Rzeszów - Radom i dalej do Warszawy. Skróci się też czas przejazdu oraz bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu. Realizacja inwestycji pozwoli także na likwidację tzw. wąskich gardeł warunkujących spowolnienie ruchu pojazdów.
Przetarg na nowy przebieg DK9
GDDKiA ogłosiła przetarg na prace przygotowawcze związane z budową nowego odcinka drogi krajowej nr 9. Zwycięzca przetargu będzie miał za zadanie opracować Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ) oraz przygotować wszelkie materiały niezbędne do złożenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej (DŚU). Prace podzielono na trzy części dotyczące odcinków nowej DK9: od drogi ekspresowej S74 w woj. podkarpackim do obwodnicy Nowej Dęby (ok. 19 km), od obwodnicy Nowej Dęby w m. Komorów do obwodnicy Kolbuszowej (ok. 11 km), od obwodnicy Kolbuszowej w m. Widełka do węzła Rzeszów Zachód na autostradzie A4 (ok. 14 km).
Oferty wykonawców mogą być złożone na jednej, dwóch lub wszystkich części zamówienia. Najważniejszym kryterium przy wyborze oferty będzie cena (60 proc.), pozostałe kryteria jakie będą brane pod uwagę to: doświadczenie głównego projektanta drogowego – 20 proc., doświadczenie zespołu geologicznego - 10 proc. i doświadczenie zespołu środowiskowego – 10 proc.
- W ramach zamówienia przyszły wykonawca będzie zobowiązany do przeprowadzenia szczegółowych analiz, m.in.: ruchowych, środowiskowych, technicznych i ekonomicznych, celem ustalenia optymalnego przebiegu ww. nowych odcinków DK9. Zostaną również wstępnie ustalone rozwiązania projektowe planowanej drogi, w tym sposób połączenia z sąsiednimi odcinkami DK9, obsługa terenów przyległych, rodzaj i zakres urządzeń ochrony środowiska itp. – informuje GDDKiA.
Kolejnym etapem inwestycji będzie realizacja prac przygotowawczych w zakresie Koncepcji programowej, która pozwoli określić zakres niezbędnych robót, potrzebnych do wykonania w trakcie realizacji zadania.
Elementem uzupełniającym i zapewniającym ciągłość przebiegu drogi krajowej nr 9, są obwodnice Nowej Dęby i Kolbuszowej, które zostaną zrealizowane w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic. Łącznie z obwodnicami, cały odcinek nowej DK9 będzie liczył ok. 60 km.
Termin składania ofert w przetargu na prace przygotowawcze dla budowy nowego przebiegu trzech odcinków DK9 mija 31 października br.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz