Od 6 listopada, po 13 latach wróciły pociągi na trasę Mielec – Padew. To przedłużenie otwartego przed rokiem połączenia z Dębicy do Mielca. Przejazd z Mielca do Padwi zajmuje ok.17 min., z Dębicy około 50 minut.
W Chorzelowie, Tuszowie Narodowym i w Jaślanach powstały nowe perony, zapewniające wygodny dostęp do pociągów. Zamontowano również tablice informacyjne i wprowadzono czytelne oznakowanie. Obiekty zostały dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
To nie koniec prac w ramach projektu realizowanego przez PKP PLK. W Mielcu przy ul. Sienkiewicza powstaje wiadukt drogowy. Bezkolizyjny obiekt zastąpi dwa skrzyżowania kolejowo-drogowe w poziome szyn, co wpłynie na zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i znacznie usprawni komunikację drogową. Wykonano już m.in. przyczółki wiaduktu i tzw. płytę. Montowana jest stalowa konstrukcja, budowane są zjazdy z obiektu.
Inwestycje PLK za 106 mln zł netto realizowane są w ramach projektu : „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku Padew - Mielec - Dębica”. Projekt wpisany jest w Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Dotychczas podpisano już umowy na prace za ponad 323 mln zł netto.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz