Zatwierdzona inwestycja obejmuje łącznie około 9,3 km dwujezdniowej, dwupasmowej drogi z pasami awaryjnymi wraz z infrastrukturą towarzyszącą.W ramach zatwierdzonej inwestycji powstaną między innymi dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (Bukowa I i Bukowa II), dwa mosty, dziewięć wiaduktów (w tym przejścia dla dużych i średnich zwierząt), piętnaście przepustów, a także kładka dla pieszych.
Ponadto, w zakres zadania wchodzi budowa dodatkowych jezdni, budowa i przebudowa infrastruktury kolidującej z projektowaną drogą, budowa i przebudowa zjazdów publicznych i indywidualnych, budowa odwodnienia drogi, budowa urządzeń ochrony środowiska (m.in. ekranów akustycznych, urządzeń podczyszczających wody opadowe i roztopowe).
Koszt budowy tego odcinka wyniesie ok. 236 mln zł. Tym samym łączna długość odcinków z pozwoleniem na budowę obejmie 35,5 km. W trakcie procedowania znajdują się ostatnie odcinki w kierunku województwa lubelskiego, a mianowicie odcinek Kamień – Sokołów Małopolski, natomiast w najbliższych dniach zostanie wydana kolejna – piąta już – decyzja ZRID dla odcinka Podgórze – Kamień.
fot. GDDKiA
W realizacji, w trybie „projektuj i buduj”, jest blisko 130-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S19 pomiędzy Lublinem i Sokołowem Małopolskim stanowiący fragment przyszłej Via Carpatia. Budowę podzielono na 12 odcinków, po sześć w województwie lubelskim i podkarpackim. Umowę na realizację trzech pierwszych odcinków podpisano 30 października 2017 r., a na ostatni 21 grudnia 2018 r. Dla sześciu odcinków w województwie lubelskim wydano już decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
Na terenie województwa podkarpackiego w procedowaniu są jeszcze dwa wnioski o wydanie takich decyzji. Z pierwszych odcinków kierowcy powinni skorzystać w połowie 2021 r., a z całej trasy pomiędzy Lublinem i Sokołowem Małopolskim w połowie 2022 r. Tym samym Rzeszów poprzez Lublin połączy się drogą ekspresową z Warszawą.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz