W marcu rozpoczęły się prace na podkarpackiej linii Mielec – Dębica. Po demontażu starego toru, ułożono już nowy na długości ponad czterech kilometrów. Prace uwzględniają zapewnienie połączeń do bocznic kolejowych, m. in. Mielec, Kochanówka, Dębica Towarowa.
Zgromadzono już ok. 68 km szyn, 17 tys. podkładów i 10 tys. ton materiału na wzmocnienie podtorza. Następnie prace obejmą budowę peronów, przebudowę przejazdów kolejowo-drogowych i obiektów inżynieryjnych (mostów, przepustów). Inwestycja realizowana jest w trybie „projektuj i buduj”. Oprócz robót w terenie, trwa projektowanie m.in. w zakresie branży automatyki, elektroenergetyki.
„Bardzo cieszę się, że rozpoczynają się roboty na linii kolejowej 25. Jest to jedna z kilku inwestycji kolejowych, które zaplanowaliśmy w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego, wiedząc jakie znaczenie ma dla rozwoju Podkarpacia nowoczesna infrastruktura kolejowego transportu pasażerskiego i towarowego” – podkreśla Władysław Ortyl, marszałek Województwa Podkarpackiego.
Nowa Stacja Mielec
Na stacji Mielec, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybudują peron dwukrawędziowy. Będzie wyposażony w ławki, wiaty, oświetlenie i tablice informacyjne. Istniejącą kładkę zastąpi nowe przejście pod torami, które zapewni podróżnym bezpieczne dojście do pociągów. Trzy windy na stacji ułatwią komunikację osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Do 120 km/h zwiększy się prędkość pociągów
Rewitalizacja trasy Mielec – Dębica, oznacza przywrócenie atrakcyjnych warunków przewozów na podkarpackiej linii. Zwiększy się przez to prędkość pociągów pasażerskich do 120 km/h a towarowych do 70 km/h. Mielec, Wojsław, Rzochów, Rzemień, Przecław Tuszyma, Dąbie koło Dębicy, Pustków, Kochanówka Pustków, Pustynia – to stacje i przystanki, które będą przebudowane.
„Dzięki rewitalizacji trasy Mielec – Dębica, stworzymy możliwości sprawnych i bezpiecznych połączeń kolejowych. Prace zapewnią wygodną obsługę pasażerów na stacjach i przystankach oraz komfort i bezpieczeństwo podróżowania na Podkarpaciu i między regionami. W grudniu 2020 r. będą mogły pojechać pierwsze pociągi pasażerskie z prędkością 120 km/h a towarowe – 70 km/h” – powiedział Ireneusz Merchel, Prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Prace na odcinku Mielec – Dębica, są częścią umowy PLK za 188 mln zł netto, podpisanej w październiku 2018 r. Wykonawca ma jednocześnie zaprojektować inwestycje na trasie Padew – Mielec – Dębica. Prace wykonuje PNUIK z Krakowa, spółka zależna PLK. Umowę podpisano po procedurze przetargowej.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz