PODKARPACIE. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty w przetargu na prace przygotowawcze dla rozbudowy blisko 5-kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 84 na odcinku Zagórz - Lesko wraz z dwoma mostami: na rzece Osława w Zagórzu i na rzece San w Postołowie.
Do przetargu wpłynęło sześć ofert. Rozbieżność między oferowanymi cenami jest spora. Najniższą ofertę zaproponowała Pracownia Inżynierska KLOTOIDA - 6 206 543,10 zł, najwyższą DATABOUT - 9 659 165,40. Pozostałe wyceny to:
• Multiconsult Polska - 6 916 290,00 zł,
• Sweco Polska - 7 232 365,56 zł,
• Promost Consulting - 7 508 744,10 zł,
• konsorcjum firm MP i MPRB - 8 942 100,00 zł,
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty, GDDKiA będzie brała pod uwagę następujące kryteria: cena (60 proc.), doświadczenie głównego projektanta drogowego (20 proc.), doświadczenie geologa (10 proc.) oraz doświadczenie zespołu środowiskowego (10 proc).
Zadaniem wykonawcy, który zwycięży w przetargu będzie przygotowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z pełnym rozpoznaniem geologicznym oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej.
W ramach rozbudowy drogi krajowej nr 84 na odcinku Zagórz – Lesko, nawierzchnia zostanie dostosowana do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś. Zakres prac będzie obejmował także budowę lub przebudowę obiektów inżynierskich, zabezpieczenie osuwisk, wykonanie dodatkowego pasa do wyprzedzania na podjeździe oraz budowę chodników i zatok postojowych.
GDDKiA zakłada co najmniej dwa warianty przebiegu sytuacyjnego rozbudowywanej DK84. Wariant I przewiduje przebieg zgodny z istniejącym śladem DK84 (z ewentualnymi niewielkimi korektami łuków poziomych). Z kolei druga rozważana opcja, to poprowadzenie fragmentu drogi po nowym śladzie, co będzie oznaczało złagodzenie łuków i serpentyn na ponad 30kilometrowym odcinku między Zagórzem a Postołowem.
W ramach inwestycji planowana jest także budowa objazdów i tymczasowych obiektów inżynierskich w celu utrzymania przejezdności w trakcie prowadzenia prac na rozbudowywanym odcinku drogi.
Główne cele inwestycji to:
- naprawa zniszczonej nawierzchni
- zwiększenie nośności drogi tak, aby mogły się p niej poruszać pojazdy ciężarowe o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 tony.
- odseparowanie ruchu pieszych od ruchu samochodowego, poprzez poszerzenie drogi, budowę nowych odcinków chodników i przebudowę już istniejących
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz