Rzeszów - Czwartek, 17.04.2025
Reklama

Partnera biznesowego zdobywa się dziś na wydarzeniach online. Pomaga sieć Enterprise Europe Network

Dodano:

Udział w trzech europejskich wydarzeniach targowych połączonych ze spotkaniami brokerskimi online przyniósł firmie Rbeco sp. z o.o. z Rzeszowa dziesiątki zapytań o ofertę. Zdobyła nowych, zagranicznych klientów, którym już sprzedaje swoje ekologiczne opakowania. – I to zaledwie w ciągu roku od rozpoczęcia współpracy z ośrodkiem Enterprise Europe Network przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie i dołączenia do europejskiej sieci przedsiębiorców – podkreśla Patrycja Bylak, współwłaścicielka firmy.
 
Spotkania brokerskie, które odbywają się podczas międzynarodowych wydarzeń branżowych, to jeden ze skuteczniejszych sposobów dotarcia do zagranicznych odbiorców i znalezienia nowych rynków zbytu. Bezpośrednia rozmowa między osobami decyzyjnymi w firmach ułatwia zawieranie kontraktów, umów. Rozwijanie współpracy europejskich firm to także zadanie sieci Enterprise Europe Network, dlatego jej partnerzy co roku organizują kilkadziesiąt spotkań brokerskich w różnych krajach świata. Do udziału w takich spotkaniach zaprasza również ośrodek Enterprise Europe Network, działający przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie. 

– W czasie pandemii Covid-19 wydarzenia brokerskie zostały przeniesione w przestrzeń wirtualną, co pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze, jednocześnie czyniąc dostęp do nich łatwiejszym. Na przykładzie przedsiębiorców współpracujących z naszym ośrodkiem widzimy, że spotkania online są potrzebne i pomogły firmom zmobilizować się – mówi Monika Smaczna, starszy konsultant w ośrodku Enterprise Europe Network przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie. – Tym bardziej, że angażujemy się w te eventy, które odpowiadają profilom działalności naszych przedsiębiorców. 
 
Od początku 2021 roku rzeszowski ośrodek współorganizował takie wydarzenia brokerskie jak: Technology & Business Cooperation Days (spotkania dedykowane rozwiązaniom Przemysłu 4.0 oraz technologii Smart Factory), Sustainable Packaging – European Food Packaging Talk (branża opakowań żywności), Fashion Match Supply 2021 (branża modowa), Match2Pack: Cosmetics (branża opakowań kosmetyków), czy B2B Wood&Furniture Virtual Meetings (branża meblarska).
 
– Ostatnie, w którym wzięliśmy udział, to ITMatch – virtual IT/ICT Cooperation Day 2021 – spotkania dla branży IT/ICT. Uczestniczyło w nim bardzo wielu przedsiębiorców, także tych współpracujących z naszym ośrodkiem – informuje Monika Smaczna. – Wydarzenia online są równie rozbudowane, jak tradycyjne targi. Trwają 1-4 dni. Części wystawienniczej towarzyszą kongresy, debaty i spotkania brokerskie. Korzystną zmianą, jaka nastąpiła w związku z przeniesieniem do wirtualnej przestrzeni, jest to, że na wydarzenie można zarejestrować się nawet w dniu, kiedy ono się rozpoczyna. Narzędzia internetowe są bardzo funkcjonalne i przedsiębiorca może z nich korzystać z dowolnego miejsca, źródła. Nie musi ściągać specjalnych aplikacji, wystarczy, że zaloguje się na platformę organizatora. 
 
Przykładem firmy, która dzięki spotkaniom brokerskim online zdobyła w ostatnim roku zagranicznych kontrahentów i zamówienia, jest Rbeco Sp. z o.o. z Rzeszowa. 
 
Firma Rbeco Sp. z o.o. to producent ekologicznych wiórów papierowych do wypełnień paczek. Działa w myśl zasady „zero waste”, a jej hasłem przewodnim jest „Recycling is the begining (Recykling to początek)”. – Dostarczamy wszelkiego rodzaju komponenty do pakowania, zarówno luksusowego, jak i ekonomicznego. Staramy się pokazać, że bardzo łatwo jest zastąpić wszelkiego rodzaju folie do wypełnień czy owijania ekologicznymi rozwiązaniami. Przekonujemy, że w dzisiejszych czasach bycie luksusową marką nie oznacza oferowania produktów w zadrukowanych złotem opakowaniach, ale prostotę, powrót do korzeni, do natury, dzięki czemu możemy jeszcze bardziej dbać o środowisko naturalne i odpowiedzialnie podchodzić do wyzwań, które stają przed współczesnym światem – mówi Patrycja Bylak, współwłaścicielka firmy Rbeco Sp. z o.o. 
 
Wśród produktów dedykowanych przez Rbeco Sp. z o.o. luksusowym markom jest np. papier jedwabny. Firma oferuje opakowania spersonalizowane pod produkty konkretnej marki. Dostarcza także ekologiczne naklejki na opakowania, doradza, projektuje. Jest szczególnie aktywna w branży modowej, ekologicznych kosmetyków i ekologicznej żywności, a wśród jej klientów są m.in. marka odzieżowa Reserved, czy oferujące naturalne kosmetyki: Mydlarnia u Franciszka i Stara Mydlarnia. 
 
Reklama
– Działamy na rynku od 2008 roku. Wcześniej koncentrowaliśmy się na kupnie i sprzedaży papieru, dostarczając go do producentów opakowań. Dwa lata temu postanowiliśmy postawić na własne produkty. Korzystając z bogatego doświadczenia, mocno promujemy ekologiczne rozwiązania. Rok temu nawiązaliśmy współpracę z ośrodkiem Enterprise Europe Network przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie i dołączyliśmy do sieci europejskich przedsiębiorców. To dało nam możliwość bezpłatnego uczestnictwa we współorganizowanych przez rzeszowski ośrodek wydarzeniach brokerskich: Fashion Match Supply 2021 i Match2Pack: Cosmetics. Mieliśmy przy tym okazję zaprezentować swoją firmę i produkty na targach online przygotowanych przez niemiecką firmę Zenit GmbH – partnera Enterprise Europe Network. Przyniosło to bardzo duży odzew. Dostajemy mnóstwo zapytań, staliśmy się bardziej rozpoznawalni w krajach Unii Europejskiej, coraz więcej firm o nas wie i interesuje się naszą ofertą. Osiągnęliśmy to inwestując głównie nasz czas, unikając kosztów podróży i opłaty targowej, ponieważ wszystkie spotkania odbywały się online – podkreśla zalety współpracy z ośrodkiem Patrycja Bylak.
 
Jak udało się uzyskać takie efekty? Rzeszowska firma skrupulatnie przygotowała się do udziału we wspomnianych wydarzeniach. – Trzeba aktywnie działać. Samo zgłoszenie udziału to za mało. Dlatego zapoznałam się z profilami wszystkich firm, które podobnie jak my zarejestrowały się na spotkania brokerskie. Następnie kontaktowałam się z nimi, pytając, czy są zainteresowane podjęciem współpracy, doradztwem w sprawie pakowania i ekologicznymi rozwiązaniami. Także firmy wysyłały bezpośrednie zapytania do nas. Pytały o ofertę, profil firmy i zapraszały na spotkanie brokerskie online. Odbyliśmy wiele spotkań i po nich zyskaliśmy nowych klientów – firmy, które już u nas kupują – opisuje współwłaścicielka firmy Rbeco Sp. z o.o. Przyznaje, że chociaż do targów online była nastawiona sceptycznie, po udziale w nich zmieniła zdanie. – Spotkania brokerskie, także w tej formule, to bardzo dobra szansa, aby nawiązać kontakty z osobami, które zarządzają firmami – uważa. – Pomija się pośrednictwo handlowców, które nie zawsze jest efektywne, i dociera do właścicieli, dyrektorów zarządzających czy dyrektorów marketingu. Dzięki spotkaniom brokerskim wiemy też, jak wiele osób i firm zmienia podejście do pakowania i kładzie wielki nacisk na ekologiczne rozwiązania. Wymuszają to także sami odbiorcy.
 
– Według raportu Agencji Wykonawczej ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw Komisji Europejskiej, w ramach inicjatyw podjętych przez sieć Enterprise Europe Network w 2019 roku, w spotkaniach brokerskich i misjach gospodarczych udział wzięły 3043 firmy, ich przedstawiciele odbyli 82 071 bezpośrednich spotkań – podsumowuje Monika Smaczna, zachęcając przedsiębiorców do udziału w międzynarodowych spotkaniach brokerskich współorganizowanych przez ośrodek Enterprise Europe Network przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. 
 
KALENDARIUM NAJCIEKAWSZYCH WYDARZEŃ:
 
25 sierpnia.
 Co-Matching Virtual Meetings 2021 – branża metalowa, maszynowa, tworzyw sztucznych, drzewna.
 
07-08 września. INDUSTRY 4. International Days 2021 – Global Industrie - bez ograniczeń branżowych, wszystkie podmioty wpisujące się w ideę Przemysłu 4.0.
 
15-16 września. B2B Matchmaking The Kunststoffenbeurs + Eurofinish + Materials + Surface Matchmaking 2021 – szeroko rozumiane przetwórstwo oparte o łańcuch powiązań pomiędzy materiałami a technologią powłok ochronnych.
 
23-25 września. International Matchmaking event of Food Industry and Packaging – przemysł spożywczy i opakowań dla żywności.
 
01-03 października. INTERBUD 2021 – sektor budowlany.
 
15-18 listopada. MEDICA Healthcare Brokerage Event 2021 – sektor medyczny.
 
24 listopada. International Brokerage Event INDUSTRIAL BRIDGE 2021 – branża metalowa, energia odnawialna, TSL oraz sektor morski.
 
Enterprise Europe Network
ul. Sucharskiego 2, 35-225 Rzeszów,
Tel./Fax: 17 860 57 52/45/61, e-mail: een@wsiz.edu.pl
www.facebook.com/EENRzeszow

 

 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Elektryczne kominki w domach bez komina - Alternatywa dla tradycyjnych rozwiązań

Wiele osób marzy o posiadaniu kominka w swoim domu, który stworzy przytulną atmosferę i doda wnętrzom wyjątkowego charakteru. Jednak nie każdy dom jest wyposażony w komin, co stanowi poważne ograniczenie dla instalacji...

Artykuł sponsorowany

Jak karmić szczeniaka? Wszystko, co musisz wiedzieć

Karmienie szczeniaka to jeden z najważniejszych aspektów opieki nad młodym psem. Odpowiednia dieta wpływa na zdrowie, rozwój i samopoczucie psa. W tym artykule omówimy wady i zalety różnych metod karmienia, przedstawimy wskazówki...

Artykuł sponsorowany

Dieta dla kota chorego na nerki - czym karmić pupila, a czego unikać?

Niewydolność nerek u kotów to poważne schorzenie wymagające specjalistycznej diety. Odpowiednie żywienie pomaga w kontrolowaniu objawów, spowalnia progresję choroby i poprawia jakość życia zwierzęcia.

Artykuł sponsorowany

Hotel z basenem i SPA jako idealny pomysł na relaksujący weekend – dlaczego warto?

Myśląc o idealnym sposobie na oderwanie się od codzienności, często przychodzi nam na myśl wizja relaksującego weekendu w otoczeniu luksusu i komfortu. Hotel z basenem i SPA w cudownej scenerii to zdecydowanie...

Artykuł sponsorowany

Stolica rodzinnej zabawy. Jak Rabkoland rozwinął skrzydła

Trudno znaleźć drugi taki park rozrywki w Polsce, który w ciągu ostatnich lat, tak spektakularnie rozwinął skrzydła i przeszedł olbrzymią metamorfozę. Rabkoland to dziś rodzinne miejsce oferujące zabawę i edukację, jednocześnie pozwalające...

Artykuł sponsorowany

Wskazówki na temat wyboru minikoparki

Jeśli chodzi o zakup używanej minikoparka Polsce, należy wziąć pod uwagę kilka czynników. W ostatnich latach branża budowlana w Polsce przeżywa boom, co prowadzi do zwiększonego popytu na minikoparki.

Artykuł sponsorowany

Jak platformy B2C zmieniają sposób, w jaki robimy zakupy?

Platformy B2C (Business-to-Customer) odgrywają kluczową rolę w transformacji procesu zakupowego konsumentów. Co warto wiedzieć o narzędziach tego typu?

Artykuł sponsorowany

Jak wspierać trening psa za pomocą treserek?

Treserki dla psa są kluczowym narzędziem w procesie szkolenia, umożliwiającym skuteczne motywowanie i nagradzanie. Są one wygodne do podawania, a ich smak sprawia, że psy chętnie wykonują polecenia. Odpowiednie podejście do treningu...

Reklama