Rzeszów - Piątek, 20.09.2024
Reklama

Nowy Mercedes-Benz Klasy C w wersjach Limuzyna i Kombi

Dodano:

Foto: Mercedes-Benz Polska
Foto: Mercedes-Benz Polska
Witaj w nowym, jeszcze bardziej cyfrowym i efektywnym świecie. Witaj w domu! Nowa Klasa C oferuje przyszłościową strefę komfortu na czasy globalnej transformacji. Jako pierwsza klasyczna seria modelowa Mercedes-Benz jest całkowicie zelektryfikowana, w czym zasługa hybryd plug-in oraz „łagodnych” hybryd ze zintegrowanym rozrusznikoalternatorem oraz instalacją 48 V. Pojemny akumulator sprawia, że jako hybryda plug-in nowa Klasa C oferuje ok. 100 km zasięgu (WLTP) w trybie całkowicie elektrycznym. A ponieważ to jeden z najpopularniejszych modeli z gwiazdą, systematyczna elektryfikacja ma odpowiednio silny wpływ na ślad węglowy Mercedes-Benz. Lista nowości obejmuje także opcjonalne elementy, takie jak reflektory DIGITAL LIGHT oraz tylną oś skrętną. Odmiany Limuzyna i Kombi debiutują wspólnie; można będzie zamawiać je od 30 marca br. Pierwsze auta pojawią się w salonach latem 2021 r.

W ostatniej dekadzie Klasa C była najczęściej kupowanym modelem Mercedes-Benz. Poprzednia generacja, wprowadzona w 2014 r., tylko w wersjach Limuzyna i Kombi trafiła w ręce ponad 2,5 mln nabywców. Najnowsza Klasa C robi kolejny znaczący krok naprzód w dziedzinie cyfryzacji i wysokiej jakości. Design jej nadwozia łączy zmysłową przejrzystość ze sportowymi i eleganckimi akcentami. Już na pierwszy rzut oka uwagę zwracają dynamiczne proporcje – krótki przedni nawis i dłuższy tylny oraz duży rozstaw osi, a także pokrywa silnika z wybrzuszeniami. Aby zachować klasyczne proporcje, przednia szyba i kabina pasażerska zostały przesunięte ku tyłowi.

 
Przy długości 4751 mm i szerokości 1820 mm wersje Limuzyna i Kombi są zauważalnie większe niż dotąd. Rozstaw osi wzrósł o 25 mm, do 2865 mm. Mimo zwiększenia gabarytów współczynnik oporu Cd powietrza pozostał na poziomie poprzedników (limuzyna: 0,24, kombi: 0,27).

Z większych wymiarów karoserii nowej Klasy C korzystają podróżujący – zarówno z przodu, jak i z tyłu. Przestrzeń na wysokości łokci w porównaniu z poprzednikiem wzrosła o 22 mm z przodu i o 15 mm z tyłu. Miejsca nad głową z tyłu przybyło o 13 mm (kombi: o 11 mm). W połączeniu z nawet o 35 mm większą przestrzenią na nogi z tyłu podróżowanie w drugim rzędzie siedzeń jest jeszcze przyjemniejsze.

 
Już poprzednia generacja Klasy C wyróżniała się wyjątkowo atrakcyjnym projektem wnętrza. Nowe wydanie modelu reprezentuje w tym względzie jeszcze wyższy poziom. W kabinie obecne są liczne akcenty z nowej Klasy S, tyle że w sportowej interpretacji. Podkreśla to architektura kokpitu – deska rozdzielcza i centralny wyświetlacz są lekko pochylone w kierunku kierowcy. Funkcję zestawu wskaźników pełni wolnostojący ekran LCD o wysokiej rozdzielczości, dostępny w wersji o przekątnej 10,25” i 12,3”. Zwrot w kierunku cyfryzacji jest widoczny również w przypadku centralnego, dotykowego wyświetlacza (9,5” lub 11,9”). Jego pionowa orientacja jest korzystna szczególnie przy używaniu nawigacji. Oba ekrany zdają się wizualnie unosić nad deską rozdzielczą.

 
Najnowsza generacja MBUX-a

Podobnie jak nowa Klasa S, nowa Klasa C została wyposażona w drugą generację systemu operacyjnego MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Jej wnętrze staje się jeszcze bardziej cyfrowe i inteligentne, ponieważ zarówno w zakresie osprzętu, jak i oprogramowania nastąpiły znaczne postępy – doskonałej jakości obraz ułatwia obsługę funkcji samochodu. Także asystent głosowy „Hej Mercedes” stał się bardziej interaktywny. Niektóre czynności – takie jak odebranie połączenia telefonicznego – można teraz zlecić nawet bez używania hasła „Hej Mercedes”. Asystent „potrafi” też objaśnić funkcje auta, np. podpowie, jak sparować smartfon przez Bluetooth lub gdzie można znaleźć apteczkę. Ponadto, dzięki funkcji Smart Home, za jego pomocą można zdalnie obsługiwać wyposażenie inteligentnego domu. „Hej Mercedes” jest też w stanie rozpoznać pasażerów po ich głosach.

 
Układ napędowy: systematyczna elektryfikacja nowoczesnych 4-cylindrowych silników


Dzięki systematycznej elektryfikacji i inteligentnemu downsizingowi nowa Klasa C wyznacza nowe standardy w zakresie efektywności. Gama jednostek napędowych obejmuje tylko 4-cylindrowe silniki z modułowej rodziny motorów Mercedesa FAME (Family of Modular Engines). Tym samym odgrywa ona istotną rolę w elastyczności międzynarodowej sieci produkcyjnej z dostosowaną do potrzeb elektryfikacją. Oprócz turbodoładowania zarówno jednostki wysokoprężne, jak i benzynowe wyposażono w rozrusznik zintegrowany z alternatorem (ISG), który – jako „łagodna” hybryda drugiej generacji – zapewnia wsparcie przy niskich prędkościach obrotowych silnika.
Reklama
Skrzynia biegów: automatyczna przekładnia teraz standardowo we wszystkich wersjach

Automatyczna przekładnia 9G-TRONIC została udoskonalona pod kątem przystosowania do ISG i jest teraz montowana we wszystkich wersjach Klasy C. Silnik elektryczny, energoelektronikę i chłodnicę przeniesiono do skrzyni, rezygnując z okablowania – z korzyścią dla przestrzeni montażowej i masy. Dodatkowo zwiększono efektywność przekładni. Przykład: zoptymalizowana współpraca z elektryczną pomocniczą pompą oleju pozwala, w interesie efektywności, zredukować wydatek mechanicznej pompy względem poprzednika o 30%. Ponadto zastosowano nowe, w pełni zintegrowane sterowanie skrzynią, z wielordzeniowym procesorem i nową techniką łączności. Pomijając zwiększoną moc obliczeniową, drastycznie zmniejszono liczbę elektrycznych interfejsów, a waga elementów sterujących przekładnią w porównaniu z poprzednikiem spadła o 30%.

Równocześnie udoskonalono układ napędu na cztery koła 4MATIC. Nowy napęd na przednią oś pozwala na przenoszenie wyższego momentu obrotowego przy rozkładzie obciążenia osi idealnym pod kątem dynamiki jazdy. Co więcej, ma on znaczną przewagę wagową na tle rozwiązania z poprzednika, przyczyniając się do redukcji CO2. Inżynierowie zdołali również ograniczyć spowodowane tarciem straty w nowej skrzynce rozdzielczej.

 
Hybrydy plug-in o zasięgu ok. 100 km „na prądzie” (WLTP)


Wkrótce po premierze nowej Klasy C do oferty dołączą hybrydy plug-inz napędem czwartej generacji. Elektryfikacja robi wielki krok naprzód, korzystając z tych samych podstawowych silników. Połączenie 129-konnej jednostki elektrycznej i około 100-kilometrowego zasięgu w trybie stricte elektrycznym (WLTP) sprawia, że hybrydowa Klasa C plug-in w wielu przypadkach będzie mogła poruszać się wyłącznie „na prądzie”, bez używania silnika spalinowego – początkowo będzie to 2-litrowy wariant ultranowoczesnej 4-cylindrowej jednostki M 254. W dalszej kolejności pojawią się Limuzyna i Kombi z hybrydowym napędem plug-in z silnikiem wysokoprężnym.

Opracowany przez Mercedes-Benz AG wysokonapięciowy akumulator nowych Klas C w wersji plug-in należy do rodziny akumulatorów czwartej generacji. Składa się z 96 ogniw i ma łączną pojemność 25,4 kWh. Aby uwzględnić wysoką gęstość energii, akumulator wyposażono w wewnętrzny układ chłodzenia. Dzięki temu system zarządzania temperaturą może sterować temperaturą roboczą niezależnie od wentylacji kabiny. Oprócz harmonijnej pracy w gorących i zimnych regionach umożliwia to szybkie ładowanie prądem stałym (DC). Nawet gdy akumulator jest całkowicie rozładowany, można go „zatankować” do pełna w ciągu około 30 minut, korzystając z opcjonalnej ładowarki DC o mocy 55 kW. Dostępna jest też standardowa trójfazowa ładowarka AC o mocy 11 kW (w zależności od rynku), służąca do ładowania prądem przemiennym.

 
Innowacyjne reflektory DIGITAL LIGHT

Wprost z Klasy S pochodzą opcjonalne reflektory DIGITAL LIGHT. Światło w każdym takim reflektorze jest załamywane i kierowane przez 1,3 miliona mikroluster. Rozdzielczość przednich lamp wynosi zatem ponad 2,6 miliona pikseli na pojazd. Reflektory DIGITAL LIGHT oferują funkcję projekcji symboli na nawierzchni drogi. Wyświetlając linie pomocnicze, znaki lub animacje, mogą dodatkowo zwiększyć bezpieczeństwo jazdy.

Tylna oś skrętna: zwinniejsze i bardziej dynamiczne prowadzenie

Nowa Klasa C jest szczególnie zwinna i stabilna w prowadzeniu m.in. dzięki zastosowaniu opcjonalnej skrętnej tylnej osi, połączonej z bardziej bezpośrednim układem kierowniczym przednich kół. Kąt skrętu tylnych kół wynosi do 2,5 stopnia. Pozwala to zmniejszyć średnicę zawracania o 43 cm, do 10,64 m.
Dane tech.: wersje benzynowe, nadwozie Limuzyna (w nawiasie – Kombi)

Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Czy urządzenia są niezbędne w życiu każdego człowieka?

W obecnych czasach wiele rzeczy opiera się na technologii. Jest ona obecna na każdym kroku dlatego wszyscy chcą jej sprostać. Dotyczy to zarówno młodych jak również starszych użytkowników, którzy chętnie sięgają po...

Artykuł sponsorowany

Wolne rodniki, a proces starzenia się skóry

Starzenie się skóry to proces postępujący, który stanowi nieodłączny element starzenia całego organizmu i rozpoczyna się już między 25. a 30. rokiem życia. Jego przebieg jest indywidualny – zależy od wielu czynników...

Artykuł sponsorowany

Jak stworzyć biznesową stronę internetową w Rzeszowie która sprzedaje?

Tworzenie stron internetowych typu biznesowego dla lokalnych przedsiębiorców powinno być odpowiednio dopasowane do potrzeb docelowej grupy odbiorców oraz wskazywać na kierunkowość biznesu lokalnego w Rzeszowie.

Artykuł sponsorowany

Jakie zdjęcia do kalendarza wybrać?

Zastanawiasz się nad tym, jakiego rodzaju zdjęcia umieścić w fotokalendarzu? Czym się kierować podczas tworzenia projektu? Sprawdź nasze propozycje koncepcji i wybierz tę, która będzie najbliższa Twojemu sercu.

Artykuł sponsorowany

Bożonarodzeniowe jarmarki w Europie, które powinieneś odwiedzić

Lekki mróz, blask tysięcy światełek i zapach grzanego wina w powietrzu przeplatający się z dźwiękami kolęd. Tradycja bożonarodzeniowych jarmarków już na dobre wpisała się w krajobraz wielu większych i mniejszych europejskich miast. 

Artykuł sponsorowany

Catering dietetyczny z dostawą do domu - jakie ma zalety?

Catering dietetyczny z dostawą do domu od TimCatering ma szerokie grono zwolenników. Okazuje się, że usługi tego typu dawniej kojarzyły nam się z luksusem. Teraz bez wątpienia są dostępne dla każdego i...

Artykuł sponsorowany

Mandat za brak opon zimowych - czy w Polsce jest obowiązek zmiany opon na zimowe?

Prawie 90% polskich kierowców deklaruje, że sezonowo zmienia opony. To dobry znak. Można stwierdzić, że wielu Polaków ma świadomość, jak ważną rolę odgrywa odpowiednie ogumienie w samochodzie.

Reklama