Rzeszów - Sobota, 23.11.2024
Reklama

Narzędzia komunikacji marketingowej – na jakie kanały postawić?

Dodano:

Jak sprawić, by klienci mogli do nas trafić, a następnie skorzystać z naszej oferty? To proste! W przemyślany sposób zainwestować część środków na marketing. Współcześni przedsiębiorcy mogą korzystać z różnych narzędzi komunikacji marketingowej. Dzielą się one na płatne i darmowe, na działające offline i online… Wszystkie mają swoje zalety. Dzisiaj skupimy się na narzędziach offline i online. Czym się różnią? Jakie są ich plusy? Na jakie rozwiązania postawić w swojej firmie? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w artykule!


Jakie narzędzia komunikacji marketingowej wyróżniamy? 

 

Narzędzia komunikacji marketingowej to nic innego jak kanały, którymi informujesz klientów o oferowanych produktach, usługach i innych aspektach działalności swojej firmy. Istnieje kilka podziałów dotyczących narzędzi – jeden z nich dzieli je na narzędzia komunikacji marketingowej offline i online. 


Online 


Narzędzia komunikacji marketingowej działające online to firmowa strona internetowa lub landing page, blog firmowy, profile w mediach społecznościowych, newslettery, reklamy banerowe oraz e-mail marketing. Do tej grupy zalicza się także buzz marketing. 


Offline 


Druga grupa narzędzi to narzędzia offline, czyli tradycyjne formy przekazu – znane od lat i często wykorzystywane w marketingu. Należą do nich między innymi: reklama w radiu, prasie i telewizji, uczestnictwo w targach i eventach branżowych oraz reklama bezpośrednia, czyli działania przedstawicieli handlowych.  


Strona internetowa firmy – na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę? 


Wśród narzędzi komunikacji marketingowej często na pierwszym miejscu wymienia się stronę internetową firmy. Nic dziwnego! Wiele osób właśnie tam szuka informacji dotyczących działalności przedsiębiorstwa, danych kontaktowych, oferowanych produktów i usług czy regulaminu wysyłki i zwrotów. Strona internetowa musi być więc odpowiednio skonstruowana – powinna pojawiać się wysoko w rankingu wyników wyszukiwania i być przyjazna użytkownikom. 

Jednym z najważniejszych elementów na stronie jest opis firmy. Zakładka „O nas” pomaga uwiarygodnić markę, buduje relację z potencjalnymi klientami, a także umożliwia zareklamowanie się w niebanalny sposób, np. poprzez umiejętny storytelling. Warto więc zadbać o ten element! 


Opis firmy, cennik, szczegóły oferty… – czy warto powierzyć wykonanie strony profesjonalistom? 

Reklama
Odpowiedź na powyższe pytanie może być tylko jedna – z pewnością warto skorzystać z pomocy profesjonalistów! Jak już wiesz, witryna powinna być czytelna i łatwa w odbiorze, ale także widoczna w wynikach wyszukiwania. Jeśli sam nie zajmujesz się tworzeniem stron, copywritingiem czy SEO, to wykonanie takiej witryny może okazać się ogromnym wyzwaniem. 

Pamiętaj, że strona internetowa firmy to tak naprawdę jej wirtualna wizytówka. Warto zainwestować w jej stworzenie i sprawne działanie. Witryna powinna także spełniać najnowsze standardy UX i odpowiadać aktualnym trendom graficznym, dlatego na tym aspekcie komunikacji marketingowej nie należy oszczędzać.  


Tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej – kiedy szczególnie warto? 


W rzeczywistości finalna decyzja związana z wyborem kanałów promocji marki powinna być wynikiem analizy działań odbiorców. Czy w dobie popularności rozwiązań online tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej mogą zdać egzamin? Oczywiście, pod warunkiem, że ich dobór zgodny będzie z zachowaniami i preferencjami przedstawicieli grupy docelowej. Prasa branżowa może być dobrym wyborem w przypadku kampanii kierowanych do wąskiej i specjalistycznej grupy z sektora B2B, np. farmaceutów lub kosmetologów. Może okazać się również skutecznym wsparciem kampanii o zasięgu regionalnym. Podobnie w przypadku nakładów przeznaczonych na wydatki w TV czy kampanie radiowe. 

Warto mieć na uwadze fakt, że przemyślana strategia w wielu przypadkach będzie łączyć działanie form online oraz offline, innym razem – ograniczy się do jednej z form lub wykorzysta potencjał działań z wybranego sektora tylko w niewielkim stopniu. Finalna decyzja zależy od wielu czynników – m.in. budżetu, zachowań grupy docelowej i celu samej kampanii. 

 


Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Na czym polega obróbka laserowa metali?

Użycie lasera stanowi szybki i efektywny sposób obróbki metalu. Narzędzie sprawdza się szczególnie przy realizacji zleceń wymagających ogromnej precyzji. Spawanie lub cięcie z wykorzystaniem wiązki laserowej pozwala na uzyskanie skomplikowanych wzorów i...

Artykuł sponsorowany

Nowy Mercedes-Benz Klasy C w wersjach Limuzyna i Kombi

Witaj w nowym, jeszcze bardziej cyfrowym i efektywnym świecie. Witaj w domu! Nowa Klasa C oferuje przyszłościową strefę komfortu na czasy globalnej transformacji.

Artykuł sponsorowany

Co obejmuje ubezpieczenie turystyczne?

Wyjazdy bez wątpienia są dobrą okazją do zobaczenia nowych miejsc i poznania innej kultury, jednak podczas takich podróży może dojść do niespodziewanych wydarzeń. Nagła konieczność skorzystania z pomocy medycznej poza granicami Polski...

Artykuł sponsorowany

Co to jest węgiel orzech?

Węgiel kamienny jest dużo częściej stosowany do ogrzewania niż węgiel brunatny. Wynika to, przede wszystkim, z tego, że jest bardziej kaloryczny. W przypadku osób korzystających z ogrzewania węglowego, wybór najczęściej pada na...

Artykuł sponsorowany

Innowacje technologiczne dla przemysłu farmaceutycznego tworzone na Podkarpaciu

Współczesny świat czeka wiele zmian i wyzwań związanych z dostosowywaniem się do post-pandemicznej rzeczywistości, na której nadejście faktycznie wciąż czekamy.

Artykuł sponsorowany

Rasy groźnych psów

Mówią, że pies to najlepszy przyjaciel człowieka. Niejednokrotnie słyszeliśmy o przypadkach bohaterskich zwierzaków, które podjęły się heroicznego czynu, wyciągnięcie osoby z pożaru, uratowania topiącego się dziecka, czy odnalezienia jeszcze żywych ludzi pod...

Artykuł sponsorowany

Spotkania brokerskie - szansa na zdobycie nowych rynków

Ubiegły rok dla wielu przedsiębiorców przebiegł pod znakiem niepewności spowodowanej pandemią COVID-19.

Artykuł sponsorowany

Pit 37 – dla kogo?

Początek roku wielu osobom kojarzy się ze spływającymi od pracodawców drukami pit – 11 oraz oczywiście wizją rozliczeń.

Reklama