Rzeszów - Piątek, 20.09.2024
Reklama

Narzędzia komunikacji marketingowej – na jakie kanały postawić?

Dodano:

Jak sprawić, by klienci mogli do nas trafić, a następnie skorzystać z naszej oferty? To proste! W przemyślany sposób zainwestować część środków na marketing. Współcześni przedsiębiorcy mogą korzystać z różnych narzędzi komunikacji marketingowej. Dzielą się one na płatne i darmowe, na działające offline i online… Wszystkie mają swoje zalety. Dzisiaj skupimy się na narzędziach offline i online. Czym się różnią? Jakie są ich plusy? Na jakie rozwiązania postawić w swojej firmie? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w artykule!


Jakie narzędzia komunikacji marketingowej wyróżniamy? 

 

Narzędzia komunikacji marketingowej to nic innego jak kanały, którymi informujesz klientów o oferowanych produktach, usługach i innych aspektach działalności swojej firmy. Istnieje kilka podziałów dotyczących narzędzi – jeden z nich dzieli je na narzędzia komunikacji marketingowej offline i online. 


Online 


Narzędzia komunikacji marketingowej działające online to firmowa strona internetowa lub landing page, blog firmowy, profile w mediach społecznościowych, newslettery, reklamy banerowe oraz e-mail marketing. Do tej grupy zalicza się także buzz marketing. 


Offline 


Druga grupa narzędzi to narzędzia offline, czyli tradycyjne formy przekazu – znane od lat i często wykorzystywane w marketingu. Należą do nich między innymi: reklama w radiu, prasie i telewizji, uczestnictwo w targach i eventach branżowych oraz reklama bezpośrednia, czyli działania przedstawicieli handlowych.  


Strona internetowa firmy – na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę? 


Wśród narzędzi komunikacji marketingowej często na pierwszym miejscu wymienia się stronę internetową firmy. Nic dziwnego! Wiele osób właśnie tam szuka informacji dotyczących działalności przedsiębiorstwa, danych kontaktowych, oferowanych produktów i usług czy regulaminu wysyłki i zwrotów. Strona internetowa musi być więc odpowiednio skonstruowana – powinna pojawiać się wysoko w rankingu wyników wyszukiwania i być przyjazna użytkownikom. 

Jednym z najważniejszych elementów na stronie jest opis firmy. Zakładka „O nas” pomaga uwiarygodnić markę, buduje relację z potencjalnymi klientami, a także umożliwia zareklamowanie się w niebanalny sposób, np. poprzez umiejętny storytelling. Warto więc zadbać o ten element! 


Opis firmy, cennik, szczegóły oferty… – czy warto powierzyć wykonanie strony profesjonalistom? 

Reklama
Odpowiedź na powyższe pytanie może być tylko jedna – z pewnością warto skorzystać z pomocy profesjonalistów! Jak już wiesz, witryna powinna być czytelna i łatwa w odbiorze, ale także widoczna w wynikach wyszukiwania. Jeśli sam nie zajmujesz się tworzeniem stron, copywritingiem czy SEO, to wykonanie takiej witryny może okazać się ogromnym wyzwaniem. 

Pamiętaj, że strona internetowa firmy to tak naprawdę jej wirtualna wizytówka. Warto zainwestować w jej stworzenie i sprawne działanie. Witryna powinna także spełniać najnowsze standardy UX i odpowiadać aktualnym trendom graficznym, dlatego na tym aspekcie komunikacji marketingowej nie należy oszczędzać.  


Tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej – kiedy szczególnie warto? 


W rzeczywistości finalna decyzja związana z wyborem kanałów promocji marki powinna być wynikiem analizy działań odbiorców. Czy w dobie popularności rozwiązań online tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej mogą zdać egzamin? Oczywiście, pod warunkiem, że ich dobór zgodny będzie z zachowaniami i preferencjami przedstawicieli grupy docelowej. Prasa branżowa może być dobrym wyborem w przypadku kampanii kierowanych do wąskiej i specjalistycznej grupy z sektora B2B, np. farmaceutów lub kosmetologów. Może okazać się również skutecznym wsparciem kampanii o zasięgu regionalnym. Podobnie w przypadku nakładów przeznaczonych na wydatki w TV czy kampanie radiowe. 

Warto mieć na uwadze fakt, że przemyślana strategia w wielu przypadkach będzie łączyć działanie form online oraz offline, innym razem – ograniczy się do jednej z form lub wykorzysta potencjał działań z wybranego sektora tylko w niewielkim stopniu. Finalna decyzja zależy od wielu czynników – m.in. budżetu, zachowań grupy docelowej i celu samej kampanii. 

 


Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

SZUBRYT OD KUCHNI: wielkanocny obiad

Polskie święta to głębia smaku. Po wielkanocnym śniadaniu czas na inspiracje związane ze świątecznym obiadem.

Artykuł sponsorowany

SZUBRYT OD KUCHNI: Odcinek świąteczny - śniadanie wielkanocne

Zapraszamy Was na świąteczny odcinek "SZUBRYT OD KUCHNI", w którym Mikołaj Rey przygotuje pyszne propozycje na wielkanocne śniadanie, łącząc tradycję z kulinarnym twistem i wykorzystując produkty naszej marki.

Artykuł sponsorowany

Benefity nowego budownictwa ‒ jakie udogodnienia oferują deweloperzy swoim mieszkańcom?

Rynek mieszkaniowy w naszym kraju pomimo pandemii ma się dobrze. To z kolei zmusza coraz to kolejnych deweloperów do walki o klienta. Oczywiście z punktu widzenia konsumenta takie rozwiązanie jest dobre, ponieważ...

Artykuł sponsorowany

Jak dobrać materac? Przewodnik po rodzajach materacy do spania

Sen jest zbawienny dla naszego zdrowia, a według niektórych jest bezcennym lekarstwem na wiele przypadłości. Zanim jednak wpadniemy w objęcia Morfeusza, warto zwrócić uwagę, na czym śpimy. Czy jest to rozkładana kanapa...

Artykuł sponsorowany

Nissan otwiera zamówienia na nowego crossovera Qashqai w wersji Premiere Edition

Nissan przedstawia cennik i oficjalnie otwiera zamówienia na nową generację modelu Qashqai w specjalnej wersji Premiere Edition.

Artykuł sponsorowany

Najciekawsze nawiedzone zamki w Europie

Europa to wspaniały kontynent, na którym nie brakuje ciekawych miejsc i atrakcji dla turystów z całego świata. W tym artykule postaram się jednak zaprezentować te miejsca, które, choć bardzo interesujące, to z...

Artykuł sponsorowany

Używane pojazdy dostawcze z gwiazdą - i certyfikatem

Z początkiem 2021 roku w sieci dealerskiej Mercedes-Benz Vans w Polsce ruszył ogólnoeuropejski program Mercedes-Benz Certified dla pojazdów dostawczych marki. Dzięki niemu klient kupujący używanego vana z gwiazdą zyska pewność, że został...

Artykuł sponsorowany

Top 10: Nowa kolekcja etui Spigen do Samsunga Galaxy S21 Plus.

Seria smartfonów Samsung Galaxy S to synonim wydajności, nowoczesności i dbałości o każdy detal urządzenia. Tego roku, Samsung wcześniej niż zazwyczaj wprowadził do oferty nowy model z linii Galaxy S21.

Reklama