Rzeszów - Piątek, 20.09.2024
Reklama

Narzędzia komunikacji marketingowej – na jakie kanały postawić?

Dodano:

Jak sprawić, by klienci mogli do nas trafić, a następnie skorzystać z naszej oferty? To proste! W przemyślany sposób zainwestować część środków na marketing. Współcześni przedsiębiorcy mogą korzystać z różnych narzędzi komunikacji marketingowej. Dzielą się one na płatne i darmowe, na działające offline i online… Wszystkie mają swoje zalety. Dzisiaj skupimy się na narzędziach offline i online. Czym się różnią? Jakie są ich plusy? Na jakie rozwiązania postawić w swojej firmie? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w artykule!


Jakie narzędzia komunikacji marketingowej wyróżniamy? 

 

Narzędzia komunikacji marketingowej to nic innego jak kanały, którymi informujesz klientów o oferowanych produktach, usługach i innych aspektach działalności swojej firmy. Istnieje kilka podziałów dotyczących narzędzi – jeden z nich dzieli je na narzędzia komunikacji marketingowej offline i online. 


Online 


Narzędzia komunikacji marketingowej działające online to firmowa strona internetowa lub landing page, blog firmowy, profile w mediach społecznościowych, newslettery, reklamy banerowe oraz e-mail marketing. Do tej grupy zalicza się także buzz marketing. 


Offline 


Druga grupa narzędzi to narzędzia offline, czyli tradycyjne formy przekazu – znane od lat i często wykorzystywane w marketingu. Należą do nich między innymi: reklama w radiu, prasie i telewizji, uczestnictwo w targach i eventach branżowych oraz reklama bezpośrednia, czyli działania przedstawicieli handlowych.  


Strona internetowa firmy – na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę? 


Wśród narzędzi komunikacji marketingowej często na pierwszym miejscu wymienia się stronę internetową firmy. Nic dziwnego! Wiele osób właśnie tam szuka informacji dotyczących działalności przedsiębiorstwa, danych kontaktowych, oferowanych produktów i usług czy regulaminu wysyłki i zwrotów. Strona internetowa musi być więc odpowiednio skonstruowana – powinna pojawiać się wysoko w rankingu wyników wyszukiwania i być przyjazna użytkownikom. 

Jednym z najważniejszych elementów na stronie jest opis firmy. Zakładka „O nas” pomaga uwiarygodnić markę, buduje relację z potencjalnymi klientami, a także umożliwia zareklamowanie się w niebanalny sposób, np. poprzez umiejętny storytelling. Warto więc zadbać o ten element! 


Opis firmy, cennik, szczegóły oferty… – czy warto powierzyć wykonanie strony profesjonalistom? 

Reklama
Odpowiedź na powyższe pytanie może być tylko jedna – z pewnością warto skorzystać z pomocy profesjonalistów! Jak już wiesz, witryna powinna być czytelna i łatwa w odbiorze, ale także widoczna w wynikach wyszukiwania. Jeśli sam nie zajmujesz się tworzeniem stron, copywritingiem czy SEO, to wykonanie takiej witryny może okazać się ogromnym wyzwaniem. 

Pamiętaj, że strona internetowa firmy to tak naprawdę jej wirtualna wizytówka. Warto zainwestować w jej stworzenie i sprawne działanie. Witryna powinna także spełniać najnowsze standardy UX i odpowiadać aktualnym trendom graficznym, dlatego na tym aspekcie komunikacji marketingowej nie należy oszczędzać.  


Tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej – kiedy szczególnie warto? 


W rzeczywistości finalna decyzja związana z wyborem kanałów promocji marki powinna być wynikiem analizy działań odbiorców. Czy w dobie popularności rozwiązań online tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej mogą zdać egzamin? Oczywiście, pod warunkiem, że ich dobór zgodny będzie z zachowaniami i preferencjami przedstawicieli grupy docelowej. Prasa branżowa może być dobrym wyborem w przypadku kampanii kierowanych do wąskiej i specjalistycznej grupy z sektora B2B, np. farmaceutów lub kosmetologów. Może okazać się również skutecznym wsparciem kampanii o zasięgu regionalnym. Podobnie w przypadku nakładów przeznaczonych na wydatki w TV czy kampanie radiowe. 

Warto mieć na uwadze fakt, że przemyślana strategia w wielu przypadkach będzie łączyć działanie form online oraz offline, innym razem – ograniczy się do jednej z form lub wykorzysta potencjał działań z wybranego sektora tylko w niewielkim stopniu. Finalna decyzja zależy od wielu czynników – m.in. budżetu, zachowań grupy docelowej i celu samej kampanii. 

 


Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Czym się kierować przy wyborze kostki brukowej?

Kostka brukowa to najpopularniejszy z materiałów wykończeniowych wykorzystywanych na zewnątrz. Stosuje się ją wokół domu, buduje chodniki i ścieżki, a także wyznacza solidne parkingi i podjazdy.

Artykuł sponsorowany

Czarnogóra - bałkańska perła

Nie bez powodu Czarnogóra bywa określana „ukrytym skarbem Adriatyku” lub „bałkańską perłą”. 

Artykuł sponsorowany

Jak zarobić na kryptowalutach?

Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się czy wskoczyć do zwariowanego świata kryptowalut to prawdopodobnie zastanawiałeś się również, czy nie jest już za późno.

Artykuł sponsorowany

Sprzedaż na rynkach krajowych i zagranicznych - Ryzyka w transakcjach handlowych

Decyzja o wyjściu na rynki zagraniczne – to milowy krok w funkcjonowaniu każdego przedsiębiorstwa i wielkie wyzwanie dla właścicieli i kierowników. Warto się do tego kroku dobrze przygotować, by uniknąć błędów i...

Artykuł sponsorowany

Czym się kierować podczas zakupu nowego biurka gamingowego?

Kochasz spędzać czas wolny na fascynujących rozgrywkach? Z pasją oddajesz się szaleńczym wyścigom, wspinaczkom i pokonywaniu najsilniejszych przeciwników? Doskonale rozumiemy Twoją pasję, bo jest ona też częścią naszego świata. Czy wiesz, czym...

Artykuł sponsorowany

Najtańszy kredyt gotówkowy - jak go wybrać?

Duża ilość ofert kredytów na rynku może przyprawić osoby poszukujące odpowiedniego rozwiązania o ból głowy.

Artykuł sponsorowany

Kupowanie sprzętu online tak by wyjść na tym dobrze

W obecnym czasie znacznie odczuwalny jest wzrost sprzedaży internetowej, zarówno branży spożywczej, tekstylnej, kosmetycznej, jak i branży elektronicznej oraz sprzętu AGD. Szacuje się, że rynek ten będzie rósł w tempie dwucyfrowym w...

Artykuł sponsorowany

Kredyt gotówkowy - najważniejsze informacje

Każdy ma czasami sytuacje w życiu, kiedy potrzebuje dodatkowej gotówki na niespodziewane wydatki lub przeciwnie, na zaplanowane, większe przedsięwzięcie finansowe, jak na przykład remont, zakup samochodu lub wymarzone wakacje. Rozwiązaniem w takiej...

Reklama