Rzeszów - Niedziela, 24.11.2024
Reklama

Narzędzia komunikacji marketingowej – na jakie kanały postawić?

Dodano:

Jak sprawić, by klienci mogli do nas trafić, a następnie skorzystać z naszej oferty? To proste! W przemyślany sposób zainwestować część środków na marketing. Współcześni przedsiębiorcy mogą korzystać z różnych narzędzi komunikacji marketingowej. Dzielą się one na płatne i darmowe, na działające offline i online… Wszystkie mają swoje zalety. Dzisiaj skupimy się na narzędziach offline i online. Czym się różnią? Jakie są ich plusy? Na jakie rozwiązania postawić w swojej firmie? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w artykule!


Jakie narzędzia komunikacji marketingowej wyróżniamy? 

 

Narzędzia komunikacji marketingowej to nic innego jak kanały, którymi informujesz klientów o oferowanych produktach, usługach i innych aspektach działalności swojej firmy. Istnieje kilka podziałów dotyczących narzędzi – jeden z nich dzieli je na narzędzia komunikacji marketingowej offline i online. 


Online 


Narzędzia komunikacji marketingowej działające online to firmowa strona internetowa lub landing page, blog firmowy, profile w mediach społecznościowych, newslettery, reklamy banerowe oraz e-mail marketing. Do tej grupy zalicza się także buzz marketing. 


Offline 


Druga grupa narzędzi to narzędzia offline, czyli tradycyjne formy przekazu – znane od lat i często wykorzystywane w marketingu. Należą do nich między innymi: reklama w radiu, prasie i telewizji, uczestnictwo w targach i eventach branżowych oraz reklama bezpośrednia, czyli działania przedstawicieli handlowych.  


Strona internetowa firmy – na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę? 


Wśród narzędzi komunikacji marketingowej często na pierwszym miejscu wymienia się stronę internetową firmy. Nic dziwnego! Wiele osób właśnie tam szuka informacji dotyczących działalności przedsiębiorstwa, danych kontaktowych, oferowanych produktów i usług czy regulaminu wysyłki i zwrotów. Strona internetowa musi być więc odpowiednio skonstruowana – powinna pojawiać się wysoko w rankingu wyników wyszukiwania i być przyjazna użytkownikom. 

Jednym z najważniejszych elementów na stronie jest opis firmy. Zakładka „O nas” pomaga uwiarygodnić markę, buduje relację z potencjalnymi klientami, a także umożliwia zareklamowanie się w niebanalny sposób, np. poprzez umiejętny storytelling. Warto więc zadbać o ten element! 


Opis firmy, cennik, szczegóły oferty… – czy warto powierzyć wykonanie strony profesjonalistom? 

Reklama
Odpowiedź na powyższe pytanie może być tylko jedna – z pewnością warto skorzystać z pomocy profesjonalistów! Jak już wiesz, witryna powinna być czytelna i łatwa w odbiorze, ale także widoczna w wynikach wyszukiwania. Jeśli sam nie zajmujesz się tworzeniem stron, copywritingiem czy SEO, to wykonanie takiej witryny może okazać się ogromnym wyzwaniem. 

Pamiętaj, że strona internetowa firmy to tak naprawdę jej wirtualna wizytówka. Warto zainwestować w jej stworzenie i sprawne działanie. Witryna powinna także spełniać najnowsze standardy UX i odpowiadać aktualnym trendom graficznym, dlatego na tym aspekcie komunikacji marketingowej nie należy oszczędzać.  


Tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej – kiedy szczególnie warto? 


W rzeczywistości finalna decyzja związana z wyborem kanałów promocji marki powinna być wynikiem analizy działań odbiorców. Czy w dobie popularności rozwiązań online tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej mogą zdać egzamin? Oczywiście, pod warunkiem, że ich dobór zgodny będzie z zachowaniami i preferencjami przedstawicieli grupy docelowej. Prasa branżowa może być dobrym wyborem w przypadku kampanii kierowanych do wąskiej i specjalistycznej grupy z sektora B2B, np. farmaceutów lub kosmetologów. Może okazać się również skutecznym wsparciem kampanii o zasięgu regionalnym. Podobnie w przypadku nakładów przeznaczonych na wydatki w TV czy kampanie radiowe. 

Warto mieć na uwadze fakt, że przemyślana strategia w wielu przypadkach będzie łączyć działanie form online oraz offline, innym razem – ograniczy się do jednej z form lub wykorzysta potencjał działań z wybranego sektora tylko w niewielkim stopniu. Finalna decyzja zależy od wielu czynników – m.in. budżetu, zachowań grupy docelowej i celu samej kampanii. 

 


Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Jakie okładziny ścienne efektownie wzbogacą i dodadzą stylu wnętrzu - wzory i kolorystyka kamienia na ścianę

Gwarantujemy, że nic nie dostarczy Twoim wnętrzom takiej klasy i estetyki, jak okładziny kamienne na ścianie. Są one z pewnością kojarzone z luksusowym i eleganckim stylem, który pozwoli Ci urządzić niemalże każde...

Artykuł sponsorowany

Resovia podejmie na swoim boisku Odrę!

​W najbliższej kolejce rozgrywek 1. Ligi Resovia Rzeszów podejmie na swoim boisku Odrę Opole. Czy Wikingowie Południa przełamią się w wyjazdowej rywalizacji z tym przeciwnikiem? W tym tekście sprawdzimy, jak prezentują się...

Artykuł sponsorowany

Wstąp do Klubu Flex i zgarniaj kody promocyjne

Najbardziej innowacyjna usługa Orange, czyli Flex, to nie tylko elastyczna oferta bez zobowiązań, wygodne zarządzanie kontem czy automatyczne płatności. Sprawdź, czym jest Klub Orange Flex i zobacz, jakie kody promocyjne w nim...

Artykuł sponsorowany

Najzdrowsze kolacje - co jeść przed snem?

Kwestia zdrowego jedzenia przed snem owiana jest wieloma mitami. Jedni twierdzą, że najzdrowsze jest całkowite zrezygnowanie z kolacji. Inni zaś, że najlepiej spożywać lekkostrawne posiłki, a ich sprzymierzeńcem w wieczornym jadłospisie są...

Artykuł sponsorowany

Gdzie kupić dobre damskie spodnie dresowe, które się nie mechacą?

Już od wielu sezonów wśród modowych trendów znajdują się spodnie dresowe damskie. Ich wybór jest bardzo szeroki, przy czym bardzo duże znaczenie ma materiał, z jakiego zostały uszyte. Warto zwracać uwagę na...

Artykuł sponsorowany

Jakie cechy są przydatne w pracy opiekunki?

Każdy wykonywany zawód wymaga innych, specjalnych predyspozycji. Przeglądając oferty pracy niejednokrotnie zastanawiamy się, czy akurat ta jest dla nas odpowiednia. Pod uwagę bierze się wiele czynników, od wykształcenia po cechy osobowości.

Artykuł sponsorowany

Buty na każdą okazję - ile par warto posiadać w szafie?

Nie ma najmniejszej wątpliwości, że większość kobiet ma słabość do butów. Pamiętaj jednak, że liczy się nie tyle ilość, ile jakość. Jakie obuwie i ile par warto posiadać w szafie?

Artykuł sponsorowany

Marketing szeptany w internecie – przykłady

Opinie, komentarze, recenzje, opisy czy specjalistyczne analizy produktu to przykładowe zastosowania dla działań, które tworzą marketing szeptany w internecie. Odpowiedzialni za takie projekty muszą unikać jakichkolwiek bezpośrednich lub – co gorsza –...

Reklama