Rzeszów - Piątek, 20.09.2024
Reklama

Narzędzia komunikacji marketingowej – na jakie kanały postawić?

Dodano:

Jak sprawić, by klienci mogli do nas trafić, a następnie skorzystać z naszej oferty? To proste! W przemyślany sposób zainwestować część środków na marketing. Współcześni przedsiębiorcy mogą korzystać z różnych narzędzi komunikacji marketingowej. Dzielą się one na płatne i darmowe, na działające offline i online… Wszystkie mają swoje zalety. Dzisiaj skupimy się na narzędziach offline i online. Czym się różnią? Jakie są ich plusy? Na jakie rozwiązania postawić w swojej firmie? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w artykule!


Jakie narzędzia komunikacji marketingowej wyróżniamy? 

 

Narzędzia komunikacji marketingowej to nic innego jak kanały, którymi informujesz klientów o oferowanych produktach, usługach i innych aspektach działalności swojej firmy. Istnieje kilka podziałów dotyczących narzędzi – jeden z nich dzieli je na narzędzia komunikacji marketingowej offline i online. 


Online 


Narzędzia komunikacji marketingowej działające online to firmowa strona internetowa lub landing page, blog firmowy, profile w mediach społecznościowych, newslettery, reklamy banerowe oraz e-mail marketing. Do tej grupy zalicza się także buzz marketing. 


Offline 


Druga grupa narzędzi to narzędzia offline, czyli tradycyjne formy przekazu – znane od lat i często wykorzystywane w marketingu. Należą do nich między innymi: reklama w radiu, prasie i telewizji, uczestnictwo w targach i eventach branżowych oraz reklama bezpośrednia, czyli działania przedstawicieli handlowych.  


Strona internetowa firmy – na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę? 


Wśród narzędzi komunikacji marketingowej często na pierwszym miejscu wymienia się stronę internetową firmy. Nic dziwnego! Wiele osób właśnie tam szuka informacji dotyczących działalności przedsiębiorstwa, danych kontaktowych, oferowanych produktów i usług czy regulaminu wysyłki i zwrotów. Strona internetowa musi być więc odpowiednio skonstruowana – powinna pojawiać się wysoko w rankingu wyników wyszukiwania i być przyjazna użytkownikom. 

Jednym z najważniejszych elementów na stronie jest opis firmy. Zakładka „O nas” pomaga uwiarygodnić markę, buduje relację z potencjalnymi klientami, a także umożliwia zareklamowanie się w niebanalny sposób, np. poprzez umiejętny storytelling. Warto więc zadbać o ten element! 


Opis firmy, cennik, szczegóły oferty… – czy warto powierzyć wykonanie strony profesjonalistom? 

Reklama
Odpowiedź na powyższe pytanie może być tylko jedna – z pewnością warto skorzystać z pomocy profesjonalistów! Jak już wiesz, witryna powinna być czytelna i łatwa w odbiorze, ale także widoczna w wynikach wyszukiwania. Jeśli sam nie zajmujesz się tworzeniem stron, copywritingiem czy SEO, to wykonanie takiej witryny może okazać się ogromnym wyzwaniem. 

Pamiętaj, że strona internetowa firmy to tak naprawdę jej wirtualna wizytówka. Warto zainwestować w jej stworzenie i sprawne działanie. Witryna powinna także spełniać najnowsze standardy UX i odpowiadać aktualnym trendom graficznym, dlatego na tym aspekcie komunikacji marketingowej nie należy oszczędzać.  


Tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej – kiedy szczególnie warto? 


W rzeczywistości finalna decyzja związana z wyborem kanałów promocji marki powinna być wynikiem analizy działań odbiorców. Czy w dobie popularności rozwiązań online tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej mogą zdać egzamin? Oczywiście, pod warunkiem, że ich dobór zgodny będzie z zachowaniami i preferencjami przedstawicieli grupy docelowej. Prasa branżowa może być dobrym wyborem w przypadku kampanii kierowanych do wąskiej i specjalistycznej grupy z sektora B2B, np. farmaceutów lub kosmetologów. Może okazać się również skutecznym wsparciem kampanii o zasięgu regionalnym. Podobnie w przypadku nakładów przeznaczonych na wydatki w TV czy kampanie radiowe. 

Warto mieć na uwadze fakt, że przemyślana strategia w wielu przypadkach będzie łączyć działanie form online oraz offline, innym razem – ograniczy się do jednej z form lub wykorzysta potencjał działań z wybranego sektora tylko w niewielkim stopniu. Finalna decyzja zależy od wielu czynników – m.in. budżetu, zachowań grupy docelowej i celu samej kampanii. 

 


Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Najważniejsze modele Nissana w historii

Nissan to japońska firma motoryzacyjna z siedzibą w Jokohamie. Założona w 1933 roku, zadebiutowała w Ameryce w 1958 roku. Marka jest dziś punktem odniesienia dla wszystkich kierowców ze względu na wysokie osiągi,...

Artykuł sponsorowany

Jakie mięso nie uczula psa? Wszystko, co warto wiedzieć

Wybór odpowiedniego mięsa dla psa jest kluczowy, zwłaszcza gdy nasz Pupil ma alergie pokarmowe. Właściwa dieta może zapobiec wielu problemom zdrowotnym, takim jak alergie skórne. W tym artykule omówimy, jakie mięso najmniej...

Artykuł sponsorowany

Poznaj 4 pomysły na spontaniczny wyjazd wakacyjny

Chcesz wybrać się na spontaniczny city break? Odkryj piękne, polskie miasta! Wyrusz na podróżniczy podbój znanych i tych mniej popularnych miejscowości, które mają do zaoferowania ciekawe atrakcje i klimatyczne zakątki.

Artykuł sponsorowany

Co na stawy dla psa?

Problemy ze stawami u psów są częstym wyzwaniem, szczególnie u ras dużych i szybko rosnących. Właściwa opieka, dieta i suplementacja mogą znacząco wpłynąć na zdrowie stawów naszych czworonożnych przyjaciół. W tym artykule...

Artykuł sponsorowany

Elektryczne kominki w domach bez komina - Alternatywa dla tradycyjnych rozwiązań

Wiele osób marzy o posiadaniu kominka w swoim domu, który stworzy przytulną atmosferę i doda wnętrzom wyjątkowego charakteru. Jednak nie każdy dom jest wyposażony w komin, co stanowi poważne ograniczenie dla instalacji...

Artykuł sponsorowany

Jak karmić szczeniaka? Wszystko, co musisz wiedzieć

Karmienie szczeniaka to jeden z najważniejszych aspektów opieki nad młodym psem. Odpowiednia dieta wpływa na zdrowie, rozwój i samopoczucie psa. W tym artykule omówimy wady i zalety różnych metod karmienia, przedstawimy wskazówki...

Artykuł sponsorowany

Dieta dla kota chorego na nerki - czym karmić pupila, a czego unikać?

Niewydolność nerek u kotów to poważne schorzenie wymagające specjalistycznej diety. Odpowiednie żywienie pomaga w kontrolowaniu objawów, spowalnia progresję choroby i poprawia jakość życia zwierzęcia.

Artykuł sponsorowany

Hotel z basenem i SPA jako idealny pomysł na relaksujący weekend – dlaczego warto?

Myśląc o idealnym sposobie na oderwanie się od codzienności, często przychodzi nam na myśl wizja relaksującego weekendu w otoczeniu luksusu i komfortu. Hotel z basenem i SPA w cudownej scenerii to zdecydowanie...

Reklama