Rzeszów - Piątek, 20.09.2024
Reklama

Narzędzia komunikacji marketingowej – na jakie kanały postawić?

Dodano:

Jak sprawić, by klienci mogli do nas trafić, a następnie skorzystać z naszej oferty? To proste! W przemyślany sposób zainwestować część środków na marketing. Współcześni przedsiębiorcy mogą korzystać z różnych narzędzi komunikacji marketingowej. Dzielą się one na płatne i darmowe, na działające offline i online… Wszystkie mają swoje zalety. Dzisiaj skupimy się na narzędziach offline i online. Czym się różnią? Jakie są ich plusy? Na jakie rozwiązania postawić w swojej firmie? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w artykule!


Jakie narzędzia komunikacji marketingowej wyróżniamy? 

 

Narzędzia komunikacji marketingowej to nic innego jak kanały, którymi informujesz klientów o oferowanych produktach, usługach i innych aspektach działalności swojej firmy. Istnieje kilka podziałów dotyczących narzędzi – jeden z nich dzieli je na narzędzia komunikacji marketingowej offline i online. 


Online 


Narzędzia komunikacji marketingowej działające online to firmowa strona internetowa lub landing page, blog firmowy, profile w mediach społecznościowych, newslettery, reklamy banerowe oraz e-mail marketing. Do tej grupy zalicza się także buzz marketing. 


Offline 


Druga grupa narzędzi to narzędzia offline, czyli tradycyjne formy przekazu – znane od lat i często wykorzystywane w marketingu. Należą do nich między innymi: reklama w radiu, prasie i telewizji, uczestnictwo w targach i eventach branżowych oraz reklama bezpośrednia, czyli działania przedstawicieli handlowych.  


Strona internetowa firmy – na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę? 


Wśród narzędzi komunikacji marketingowej często na pierwszym miejscu wymienia się stronę internetową firmy. Nic dziwnego! Wiele osób właśnie tam szuka informacji dotyczących działalności przedsiębiorstwa, danych kontaktowych, oferowanych produktów i usług czy regulaminu wysyłki i zwrotów. Strona internetowa musi być więc odpowiednio skonstruowana – powinna pojawiać się wysoko w rankingu wyników wyszukiwania i być przyjazna użytkownikom. 

Jednym z najważniejszych elementów na stronie jest opis firmy. Zakładka „O nas” pomaga uwiarygodnić markę, buduje relację z potencjalnymi klientami, a także umożliwia zareklamowanie się w niebanalny sposób, np. poprzez umiejętny storytelling. Warto więc zadbać o ten element! 


Opis firmy, cennik, szczegóły oferty… – czy warto powierzyć wykonanie strony profesjonalistom? 

Reklama
Odpowiedź na powyższe pytanie może być tylko jedna – z pewnością warto skorzystać z pomocy profesjonalistów! Jak już wiesz, witryna powinna być czytelna i łatwa w odbiorze, ale także widoczna w wynikach wyszukiwania. Jeśli sam nie zajmujesz się tworzeniem stron, copywritingiem czy SEO, to wykonanie takiej witryny może okazać się ogromnym wyzwaniem. 

Pamiętaj, że strona internetowa firmy to tak naprawdę jej wirtualna wizytówka. Warto zainwestować w jej stworzenie i sprawne działanie. Witryna powinna także spełniać najnowsze standardy UX i odpowiadać aktualnym trendom graficznym, dlatego na tym aspekcie komunikacji marketingowej nie należy oszczędzać.  


Tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej – kiedy szczególnie warto? 


W rzeczywistości finalna decyzja związana z wyborem kanałów promocji marki powinna być wynikiem analizy działań odbiorców. Czy w dobie popularności rozwiązań online tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej mogą zdać egzamin? Oczywiście, pod warunkiem, że ich dobór zgodny będzie z zachowaniami i preferencjami przedstawicieli grupy docelowej. Prasa branżowa może być dobrym wyborem w przypadku kampanii kierowanych do wąskiej i specjalistycznej grupy z sektora B2B, np. farmaceutów lub kosmetologów. Może okazać się również skutecznym wsparciem kampanii o zasięgu regionalnym. Podobnie w przypadku nakładów przeznaczonych na wydatki w TV czy kampanie radiowe. 

Warto mieć na uwadze fakt, że przemyślana strategia w wielu przypadkach będzie łączyć działanie form online oraz offline, innym razem – ograniczy się do jednej z form lub wykorzysta potencjał działań z wybranego sektora tylko w niewielkim stopniu. Finalna decyzja zależy od wielu czynników – m.in. budżetu, zachowań grupy docelowej i celu samej kampanii. 

 


Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Jak działa handel na rynku Forex?

Rynek Forex jest jednym z największych i najbardziej płynnych rynków finansowych na świecie. To miejsce, gdzie odbywa się handel walutami, a inwestorzy i traderzy spekulują na temat wzrostu lub spadku wartości jednej...

Artykuł sponsorowany

Jakie schody do domu są najwygodniejsze?

Schody to nieodłączny element aranżacji wielokondygnacyjnych budynków. Poszczególne modele znacznie różnią się konstrukcją, stylem, wymiarami i materiałem. Przy wyborze schodów do domu należy zwrócić uwagę nie tylko na ich estetykę, ale również...

Artykuł sponsorowany

Noclegi w Mielnie - jak znaleźć idealne miejsce na zimowy weekend nad morzem?

Morze Bałtyckie zimą zachwyca krajobrazem skąpanym w bieli i srebrze. Jednak jak znaleźć w Mielnie nocleg, który pozwoli w pełni poczuć magię zimowego nadmorskiego weekendu? Oto praktyczny przewodnik dla rodzin, par i...

Artykuł sponsorowany

Twoje Zdrowie w Twoich Rękach: Odkryj Usługi Medyk Online w Rzeszowie

Badanie Holter EKG to nieinwazyjna procedura diagnostyczna, która umożliwia monitorowanie aktywności elektrycznej Twojego serca przez okres 24 lub 48 godzin. To doskonały sposób na zidentyfikowanie potencjalnych nieprawidłowości, które mogą nie być widoczne...

Artykuł sponsorowany

Wkład własny - skąd wziąć pieniądze?

​REKLAMA.

Ile powinien wynosić wkład własny i czym dokładnie jest? Czy można wziąć kredyt bez wkładu własnego?

Artykuł sponsorowany

Jak dopasować koszulkę damską do różnych okazji? Poznaj uniwersalność tego must-have w każdej kobiecej szafie

Koszulki damskie to jedne z najczęściej wybieranych elementów odzieży przez kobiety na całym świecie. W zależności od fasonu, koloru czy nadruku mogą być bazą do wielu stylizacji. Jednak jak wybrać tę idealną...

Artykuł sponsorowany

Programy CAD — zainwestuj w narzędzie, które usprawni Twoją pracę.

Jesteś inżynierem? Twoja praca polega na tworzeniu projektów, tych mniej i bardziej wymagających? Koniecznie sprawdź narzędzie ZWCAD — najlepszego przyjaciela wielu architektów, mechaników wnętrz i inżynierów z różnych branż. 

Artykuł sponsorowany

Farbowanie AirTouch - najważniejsze zalety!

Nieważne, czego oczekujesz po ostatnim farbowaniu włosów. Nie ma też większego znaczenia, czy jesteś posiadaczką włosów długich, bardzo długich, czy krótkich. Efekty ostatniej stylizacji powinny utrzymać się możliwie długo, a po zabiegu...

Reklama