Rzeszów - Sobota, 23.11.2024
Reklama

Narzędzia komunikacji marketingowej – na jakie kanały postawić?

Dodano:

Jak sprawić, by klienci mogli do nas trafić, a następnie skorzystać z naszej oferty? To proste! W przemyślany sposób zainwestować część środków na marketing. Współcześni przedsiębiorcy mogą korzystać z różnych narzędzi komunikacji marketingowej. Dzielą się one na płatne i darmowe, na działające offline i online… Wszystkie mają swoje zalety. Dzisiaj skupimy się na narzędziach offline i online. Czym się różnią? Jakie są ich plusy? Na jakie rozwiązania postawić w swojej firmie? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w artykule!


Jakie narzędzia komunikacji marketingowej wyróżniamy? 

 

Narzędzia komunikacji marketingowej to nic innego jak kanały, którymi informujesz klientów o oferowanych produktach, usługach i innych aspektach działalności swojej firmy. Istnieje kilka podziałów dotyczących narzędzi – jeden z nich dzieli je na narzędzia komunikacji marketingowej offline i online. 


Online 


Narzędzia komunikacji marketingowej działające online to firmowa strona internetowa lub landing page, blog firmowy, profile w mediach społecznościowych, newslettery, reklamy banerowe oraz e-mail marketing. Do tej grupy zalicza się także buzz marketing. 


Offline 


Druga grupa narzędzi to narzędzia offline, czyli tradycyjne formy przekazu – znane od lat i często wykorzystywane w marketingu. Należą do nich między innymi: reklama w radiu, prasie i telewizji, uczestnictwo w targach i eventach branżowych oraz reklama bezpośrednia, czyli działania przedstawicieli handlowych.  


Strona internetowa firmy – na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę? 


Wśród narzędzi komunikacji marketingowej często na pierwszym miejscu wymienia się stronę internetową firmy. Nic dziwnego! Wiele osób właśnie tam szuka informacji dotyczących działalności przedsiębiorstwa, danych kontaktowych, oferowanych produktów i usług czy regulaminu wysyłki i zwrotów. Strona internetowa musi być więc odpowiednio skonstruowana – powinna pojawiać się wysoko w rankingu wyników wyszukiwania i być przyjazna użytkownikom. 

Jednym z najważniejszych elementów na stronie jest opis firmy. Zakładka „O nas” pomaga uwiarygodnić markę, buduje relację z potencjalnymi klientami, a także umożliwia zareklamowanie się w niebanalny sposób, np. poprzez umiejętny storytelling. Warto więc zadbać o ten element! 


Opis firmy, cennik, szczegóły oferty… – czy warto powierzyć wykonanie strony profesjonalistom? 

Reklama
Odpowiedź na powyższe pytanie może być tylko jedna – z pewnością warto skorzystać z pomocy profesjonalistów! Jak już wiesz, witryna powinna być czytelna i łatwa w odbiorze, ale także widoczna w wynikach wyszukiwania. Jeśli sam nie zajmujesz się tworzeniem stron, copywritingiem czy SEO, to wykonanie takiej witryny może okazać się ogromnym wyzwaniem. 

Pamiętaj, że strona internetowa firmy to tak naprawdę jej wirtualna wizytówka. Warto zainwestować w jej stworzenie i sprawne działanie. Witryna powinna także spełniać najnowsze standardy UX i odpowiadać aktualnym trendom graficznym, dlatego na tym aspekcie komunikacji marketingowej nie należy oszczędzać.  


Tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej – kiedy szczególnie warto? 


W rzeczywistości finalna decyzja związana z wyborem kanałów promocji marki powinna być wynikiem analizy działań odbiorców. Czy w dobie popularności rozwiązań online tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej mogą zdać egzamin? Oczywiście, pod warunkiem, że ich dobór zgodny będzie z zachowaniami i preferencjami przedstawicieli grupy docelowej. Prasa branżowa może być dobrym wyborem w przypadku kampanii kierowanych do wąskiej i specjalistycznej grupy z sektora B2B, np. farmaceutów lub kosmetologów. Może okazać się również skutecznym wsparciem kampanii o zasięgu regionalnym. Podobnie w przypadku nakładów przeznaczonych na wydatki w TV czy kampanie radiowe. 

Warto mieć na uwadze fakt, że przemyślana strategia w wielu przypadkach będzie łączyć działanie form online oraz offline, innym razem – ograniczy się do jednej z form lub wykorzysta potencjał działań z wybranego sektora tylko w niewielkim stopniu. Finalna decyzja zależy od wielu czynników – m.in. budżetu, zachowań grupy docelowej i celu samej kampanii. 

 


Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Jak skutecznie zarządzać odpadami budowlanymi? Sprawdź usługę wywóz gruzu Rzeszów

Odpady budowlane stanowią problem nie tylko dla środowiska, ale także dla właścicieli posesji i przedsiębiorstw. Odpowiedzialne gospodarowanie odpadami to priorytet. Wywóz odpadów budowlanych, ich segregacja i bezpieczna utylizacja to kwestia, o którą...

Artykuł sponsorowany

Dostawy wody do firm na paletach - szybkie i bezpłatne w ciągu 24 godzin

Zagwarantowanie dostępu do wody pitnej dla pracowników nie tylko jest zgodne z polskim prawem pracy, ale również stanowi kluczowy element troski o ich zdrowie i komfort. Pracodawcy powinni dostarczać pracownikom wodę z...

Artykuł sponsorowany

Buty do biegania a przyszłość e-commerce

A gdyby tak roboty wyręczały nas w codziennych czynnościach w domu i w pracy, telefon był po prostu ,,od wszystkiego”, a elektroniczne urządzenia do noszenia takie jak opaski czy smartwatche, wspierałyby nas...

Artykuł sponsorowany

Jak skutecznie uprawiać paprocie z sadzonek - przewodnik dla początkujących

Paprocie, będące częścią królestwa roślin naczyniowych, stanowią żywe świadectwo historii Ziemi, istniejąc już od około 360 milionów lat. e.

Artykuł sponsorowany

Sprawdź jak zdrowe odżywianie z LOVE Cateringu zmieni Twoje życie na lepsze!

Dietetycy i kucharze naszej firmy cateringowej wiedzą, że zbilansowane posiłki są najważniejszą sprawą dla każdego kto chce mieć dobry nastrój i szczupłą sylwetkę. Rozpocznij swoją podróż z naszym LOVE Cateringiem. Zanim zdecydujesz,...

Artykuł sponsorowany

Catering dietetyczny od Proszę Zdrowie- idealne jedzenie na każdy dzień

Każdego dnia coraz więcej osób szuka rozwiązań żywieniowych, które pozwolą na poprawę zdrowia, wyglądu, jak również ogólnego samopoczucia. Nic więc dziwnego, że catering wegański od znanej firmy cateringowej Proszę Zdrowie cieszy się tak...

Artykuł sponsorowany

Do czego służy pręt kwadratowy? Jakie ma zastosowania? Sprawdźmy!

Pręty kwadratowe to nowoczesne materiały, które cechują się dużą wytrzymałością doraźną, zmęczeniową, udarnością oraz odpornością na pękanie w niekorzystnych warunkach środowiskowych. Posiadają wysoką odporność korozyjną i znajdują szerokie zastosowanie w konstrukcjach budowlanych...

Artykuł sponsorowany

Jakie zajęcia pozaszkolne z nauki języka angielskiego dla dzieci?

Znajomość języków ma bardzo duże znaczenie w życiu. Warto znać szczególnie angielski, który wśród nich jest jednym z najczęściej używanych na świecie. Jeśli pragniesz, aby Twoje dziecko opanowało go na wysokim poziomie,...

Reklama