Rzeszów - Sobota, 23.11.2024
Reklama

Narzędzia komunikacji marketingowej – na jakie kanały postawić?

Dodano:

Jak sprawić, by klienci mogli do nas trafić, a następnie skorzystać z naszej oferty? To proste! W przemyślany sposób zainwestować część środków na marketing. Współcześni przedsiębiorcy mogą korzystać z różnych narzędzi komunikacji marketingowej. Dzielą się one na płatne i darmowe, na działające offline i online… Wszystkie mają swoje zalety. Dzisiaj skupimy się na narzędziach offline i online. Czym się różnią? Jakie są ich plusy? Na jakie rozwiązania postawić w swojej firmie? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w artykule!


Jakie narzędzia komunikacji marketingowej wyróżniamy? 

 

Narzędzia komunikacji marketingowej to nic innego jak kanały, którymi informujesz klientów o oferowanych produktach, usługach i innych aspektach działalności swojej firmy. Istnieje kilka podziałów dotyczących narzędzi – jeden z nich dzieli je na narzędzia komunikacji marketingowej offline i online. 


Online 


Narzędzia komunikacji marketingowej działające online to firmowa strona internetowa lub landing page, blog firmowy, profile w mediach społecznościowych, newslettery, reklamy banerowe oraz e-mail marketing. Do tej grupy zalicza się także buzz marketing. 


Offline 


Druga grupa narzędzi to narzędzia offline, czyli tradycyjne formy przekazu – znane od lat i często wykorzystywane w marketingu. Należą do nich między innymi: reklama w radiu, prasie i telewizji, uczestnictwo w targach i eventach branżowych oraz reklama bezpośrednia, czyli działania przedstawicieli handlowych.  


Strona internetowa firmy – na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę? 


Wśród narzędzi komunikacji marketingowej często na pierwszym miejscu wymienia się stronę internetową firmy. Nic dziwnego! Wiele osób właśnie tam szuka informacji dotyczących działalności przedsiębiorstwa, danych kontaktowych, oferowanych produktów i usług czy regulaminu wysyłki i zwrotów. Strona internetowa musi być więc odpowiednio skonstruowana – powinna pojawiać się wysoko w rankingu wyników wyszukiwania i być przyjazna użytkownikom. 

Jednym z najważniejszych elementów na stronie jest opis firmy. Zakładka „O nas” pomaga uwiarygodnić markę, buduje relację z potencjalnymi klientami, a także umożliwia zareklamowanie się w niebanalny sposób, np. poprzez umiejętny storytelling. Warto więc zadbać o ten element! 


Opis firmy, cennik, szczegóły oferty… – czy warto powierzyć wykonanie strony profesjonalistom? 

Reklama
Odpowiedź na powyższe pytanie może być tylko jedna – z pewnością warto skorzystać z pomocy profesjonalistów! Jak już wiesz, witryna powinna być czytelna i łatwa w odbiorze, ale także widoczna w wynikach wyszukiwania. Jeśli sam nie zajmujesz się tworzeniem stron, copywritingiem czy SEO, to wykonanie takiej witryny może okazać się ogromnym wyzwaniem. 

Pamiętaj, że strona internetowa firmy to tak naprawdę jej wirtualna wizytówka. Warto zainwestować w jej stworzenie i sprawne działanie. Witryna powinna także spełniać najnowsze standardy UX i odpowiadać aktualnym trendom graficznym, dlatego na tym aspekcie komunikacji marketingowej nie należy oszczędzać.  


Tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej – kiedy szczególnie warto? 


W rzeczywistości finalna decyzja związana z wyborem kanałów promocji marki powinna być wynikiem analizy działań odbiorców. Czy w dobie popularności rozwiązań online tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej mogą zdać egzamin? Oczywiście, pod warunkiem, że ich dobór zgodny będzie z zachowaniami i preferencjami przedstawicieli grupy docelowej. Prasa branżowa może być dobrym wyborem w przypadku kampanii kierowanych do wąskiej i specjalistycznej grupy z sektora B2B, np. farmaceutów lub kosmetologów. Może okazać się również skutecznym wsparciem kampanii o zasięgu regionalnym. Podobnie w przypadku nakładów przeznaczonych na wydatki w TV czy kampanie radiowe. 

Warto mieć na uwadze fakt, że przemyślana strategia w wielu przypadkach będzie łączyć działanie form online oraz offline, innym razem – ograniczy się do jednej z form lub wykorzysta potencjał działań z wybranego sektora tylko w niewielkim stopniu. Finalna decyzja zależy od wielu czynników – m.in. budżetu, zachowań grupy docelowej i celu samej kampanii. 

 


Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Wywołaj wspomnienia w domu!

Wiele osób uwielbia kolekcjonować wspomnienia i w pamięci telefonu przechowuje wiele ważnych zdjęć. Urządzenia elektroniczne i inne nośniki danych mogą jednak ulec awarii, czego konsekwencją byłaby utrata zapisanych fotografii. Warto więc, chociaż...

Artykuł sponsorowany

Poznaj najlepszy catering dietetyczny w Rzeszowie — lokalną firmę, która dostarcza pełnowartościowe posiłki

Mieszkasz w Rzeszowie i szukasz diety pudełkowej, która ułatwi Ci codzienne funkcjonowanie? Pragniesz wreszcie zadbać o stan swojego zdrowia — wysmuklić sylwetkę, a zarazem zmienić swoje nawyki żywieniowe na lepsze?

Artykuł sponsorowany

Ile prądu zużywają sprzęty domowe - Przewodnik po zużyciu energii

Razem z rosnącą ilością urządzeń elektrycznych w naszych domach, rośnie też nasze miesięczne zużycie prądu. Niezależnie od tego, czy wybieramy nowy laptop, czy czajnik elektryczny, powinniśmy zwracać uwagę na to, jak bardzo...

Artykuł sponsorowany

Czym jest analiza kolorystyczna u fryzjera?

Analiza kolorystyczna to bardzo popularny zabieg wykorzystywany przez znawców mody, makijażystki, ale także fryzjerów. Dzięki niej można poznać idealne odcienie włosów, które podkreślają unikaną urodę i maskują ewentualne mankamenty. Tłumaczymy, na czym...

Artykuł sponsorowany

Okna Rzeszów - otwórz się na świat z EMV System

Wybierając producenta okien, warto zwrócić uwagę nie tylko na estetykę produktów, ale również na ich parametry techniczne, ponieważ to one będą najbardziej wpływać na nasze codzienne życie - komfort termiczny czy bezpieczeństwo.

Artykuł sponsorowany

Wskazówki dotyczące przejścia na wiosenną pielęgnację skóry

Wiosną, kiedу przyroda budzi się do żусіа, skórа wymaga szczególnej pielęgnacji. Przejście z mroźnej zimy do cieplejszej pogody może mieć wpływ na skórę. Regulаrna i właściwa pielęgnacja skóry na wiosnę staje się...

Artykuł sponsorowany

Dlaczego kubki papierowe są przyjazne dla środowiska

W branży gastronomicznej, kubki papierowe, od lat cieszą się ogromną popularnością. Ten trend jest odpowiedzią na rosnącą świadomość ekologiczną zarówno właścicieli lokali, jak i ich klientów.

Artykuł sponsorowany

Mikroskopy dla dziecka

W dobie rosnącego zainteresowania nauką i technologią, mikroskopy dla dzieci stają się coraz popularniejszym narzędziem edukacyjnym. Nie tylko inspirują one młode umysły do eksploracji świata przyrody, ale również rozwijają ciekawość i umiejętności...

Reklama