Rzeszów - Piątek, 20.09.2024
Reklama

Narzędzia komunikacji marketingowej – na jakie kanały postawić?

Dodano:

Jak sprawić, by klienci mogli do nas trafić, a następnie skorzystać z naszej oferty? To proste! W przemyślany sposób zainwestować część środków na marketing. Współcześni przedsiębiorcy mogą korzystać z różnych narzędzi komunikacji marketingowej. Dzielą się one na płatne i darmowe, na działające offline i online… Wszystkie mają swoje zalety. Dzisiaj skupimy się na narzędziach offline i online. Czym się różnią? Jakie są ich plusy? Na jakie rozwiązania postawić w swojej firmie? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w artykule!


Jakie narzędzia komunikacji marketingowej wyróżniamy? 

 

Narzędzia komunikacji marketingowej to nic innego jak kanały, którymi informujesz klientów o oferowanych produktach, usługach i innych aspektach działalności swojej firmy. Istnieje kilka podziałów dotyczących narzędzi – jeden z nich dzieli je na narzędzia komunikacji marketingowej offline i online. 


Online 


Narzędzia komunikacji marketingowej działające online to firmowa strona internetowa lub landing page, blog firmowy, profile w mediach społecznościowych, newslettery, reklamy banerowe oraz e-mail marketing. Do tej grupy zalicza się także buzz marketing. 


Offline 


Druga grupa narzędzi to narzędzia offline, czyli tradycyjne formy przekazu – znane od lat i często wykorzystywane w marketingu. Należą do nich między innymi: reklama w radiu, prasie i telewizji, uczestnictwo w targach i eventach branżowych oraz reklama bezpośrednia, czyli działania przedstawicieli handlowych.  


Strona internetowa firmy – na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę? 


Wśród narzędzi komunikacji marketingowej często na pierwszym miejscu wymienia się stronę internetową firmy. Nic dziwnego! Wiele osób właśnie tam szuka informacji dotyczących działalności przedsiębiorstwa, danych kontaktowych, oferowanych produktów i usług czy regulaminu wysyłki i zwrotów. Strona internetowa musi być więc odpowiednio skonstruowana – powinna pojawiać się wysoko w rankingu wyników wyszukiwania i być przyjazna użytkownikom. 

Jednym z najważniejszych elementów na stronie jest opis firmy. Zakładka „O nas” pomaga uwiarygodnić markę, buduje relację z potencjalnymi klientami, a także umożliwia zareklamowanie się w niebanalny sposób, np. poprzez umiejętny storytelling. Warto więc zadbać o ten element! 


Opis firmy, cennik, szczegóły oferty… – czy warto powierzyć wykonanie strony profesjonalistom? 

Reklama
Odpowiedź na powyższe pytanie może być tylko jedna – z pewnością warto skorzystać z pomocy profesjonalistów! Jak już wiesz, witryna powinna być czytelna i łatwa w odbiorze, ale także widoczna w wynikach wyszukiwania. Jeśli sam nie zajmujesz się tworzeniem stron, copywritingiem czy SEO, to wykonanie takiej witryny może okazać się ogromnym wyzwaniem. 

Pamiętaj, że strona internetowa firmy to tak naprawdę jej wirtualna wizytówka. Warto zainwestować w jej stworzenie i sprawne działanie. Witryna powinna także spełniać najnowsze standardy UX i odpowiadać aktualnym trendom graficznym, dlatego na tym aspekcie komunikacji marketingowej nie należy oszczędzać.  


Tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej – kiedy szczególnie warto? 


W rzeczywistości finalna decyzja związana z wyborem kanałów promocji marki powinna być wynikiem analizy działań odbiorców. Czy w dobie popularności rozwiązań online tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej mogą zdać egzamin? Oczywiście, pod warunkiem, że ich dobór zgodny będzie z zachowaniami i preferencjami przedstawicieli grupy docelowej. Prasa branżowa może być dobrym wyborem w przypadku kampanii kierowanych do wąskiej i specjalistycznej grupy z sektora B2B, np. farmaceutów lub kosmetologów. Może okazać się również skutecznym wsparciem kampanii o zasięgu regionalnym. Podobnie w przypadku nakładów przeznaczonych na wydatki w TV czy kampanie radiowe. 

Warto mieć na uwadze fakt, że przemyślana strategia w wielu przypadkach będzie łączyć działanie form online oraz offline, innym razem – ograniczy się do jednej z form lub wykorzysta potencjał działań z wybranego sektora tylko w niewielkim stopniu. Finalna decyzja zależy od wielu czynników – m.in. budżetu, zachowań grupy docelowej i celu samej kampanii. 

 


Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Mikroskopy dla dziecka

W dobie rosnącego zainteresowania nauką i technologią, mikroskopy dla dzieci stają się coraz popularniejszym narzędziem edukacyjnym. Nie tylko inspirują one młode umysły do eksploracji świata przyrody, ale również rozwijają ciekawość i umiejętności...

Artykuł sponsorowany

FitnessCatering-Sposób na zdrowie i wygodę

Ze względu na ciągły brak czasu wiele osób ogranicza swoje wyżywienie do posiłków dostępnych w lokalach gastronomicznych i gotowych dań kupowanych w sklepach. Niestety w obydwu wypadkach największą popularnością cieszy się jedzenie...

Artykuł sponsorowany

Oleje do impregnacji drewna na zewnątrz - jak zabezpieczają?

Olej do impregnacji drewna na zewnątrz odgrywa kluczową rolę w ochronie drewna przed szkodliwym wpływem warunków atmosferycznych. W dzisiejszym artykule przyjrzymy się różnym rodzajom olejów do impregnacji drewna, ich zastosowaniu i skuteczności...

Artykuł sponsorowany

Łączymy styl z domową wygodą: jak wyglądać modnie w dresach?

Dresy damskie to kwintesencja wygodnego stroju. Najczęściej nosimy je po mieszkaniu, ale również podczas zajęć sportowych i aktywności na świeżym powietrzu. Pomożemy Ci wybrać domową stylizację, w której będziesz świetnie wyglądać oraz...

Artykuł sponsorowany

Co założyć na ślub w Urzędzie stanu cywilnego?

Ślub w urzędzie stanu cywilnego to ważna chwila zarówno dla przyszłych małżonków, jak i ich bliskich. Coraz więcej osób rezygnuje z przyjęcia weselnego, ale chce, by goście pojawili się w urzędzie. Podpowiadamy,...

Artykuł sponsorowany

Fit Mama - jak zdrowa dieta może zmienić Twoją ciążę i wspierać Cię po porodzie!

Odkryj tajniki zdrowej diety dla przyszłych mam - od diety pudełkowej po wsparcie w utrzymaniu równowagi. Sprawdź, jak dbać o siebie i swojego maluszka w pełni smakowitym stylu!

Artykuł sponsorowany

Jak wyświetlić zablokowane wiadomości na iPhonie

Czy kiedykolwiek zablokowałeś kogoś na swoim iPhonie, a później zastanawiałeś się, co mówiły te zablokowane wiadomości? Twój iPhone domyślnie nie pozwala na przeglądanie wiadomości z zablokowanych numerów, ale istnieje kilka obejść.

Artykuł sponsorowany

Jak VPN zmieniają grę w cenzurze internetowej i wolności słowa

​W erze cyfrowej, gdzie internet stał się kluczowym medium komunikacji i dostępu do informacji, kwestie cenzury internetowej i wolności słowa nabierają nowego znaczenia. Wirtualne Sieci Prywatne (VPN) nie tylko oferują technologiczne rozwiązania,...

Reklama