Rzeszów - Środa, 25.12.2024
Reklama

Naklejki na każdą okazję: odkryj różnorodne zastosowania i preferencje klientów

Dodano:

Dla większości z nas, naklejki pozostają miłym wspomnieniem z dzieciństwa. Praktycznie każdy przeżywał okres fascynacji zbierania nalepek z wizerunkami postaci z ulubionych bajek, filmów, gier komputerowych, itd. W dorosłym życiu, ta sympatia do nośnika zazwyczaj się utrzymuje, choć bardziej dotyczy już tematyki związanej ze światem marek, kultowych produktów, sfery poglądów, itd. Doświadczeni marketerzy wiedzą także, że to teoretycznie niepozorne medium reklamowe można wykorzystać w biznesie na wiele kreatywnych sposobów.
 

Podstawowa cecha nalepki, to możliwość umieszczenia komunikatu (rysunku, tekstu, logo) na wielu różnych płaszczyznach i nośnikach, bardzo niewielkim kosztem. Punkty usługowe, sklepy czy środki komunikacji od lat drukują na nalepkach komunikaty i oznaczenia dla swoich klientów. Dzięki temu, nadruk jest trwały i komunikat może funkcjonować w przestrzeni przez lata, natomiast w przypadku zmian, koszt wydruku nowych nalepek jest o wiele tańszy niż w przypadku druku bezpośrednio na powierzchniach szklanych, drewnianych, itd.


Cena to nie wszystko


Niewielki koszt i uniwersalność zastosowań to niejedyne zalety nalepek. Istnieje dziś wiele technik druku, wykończenia i zabezpieczenia naklejek, dzięki czemu można osiągać naprawdę niesamowite efekty. Niektóre drukarnie posiadają w swojej ofercie naklejki na zamówienie, co daje zwykle klientom biznesowym dużą swobodę w dostosowywaniu projektu do potrzeb danego zastosowania. Ma to duże znaczenie np. w branży e-commerce, gdzie nalepki z logo marki pełnią rolę taniego, ale cenionego przez klientów, upominku. Dodatkowo, “pracuje” on na korzyść firmy - niezależnie od miejsca, gdzie zostanie umieszczony, jest widoczny dla innych ludzi i podnosi świadomość istnienia marki. Naklejki firmowe mogą także funkcjonować jako efektywny nośnik brandingu lub nawet część produktu. W przypadku małych manufaktur, firm rękodzielniczych, odzieżowych, itd. obie funkcje nalepek (przyczepność do podłoża i możliwość umieszczania dowolnych nadruków) są wykorzystywane - do zamykania i łączenia różnych elementów (np. “pieczętowania” zamknięcia kopert), umieszczania w nieinwazyjny sposób instrukcji na tkaninach i odzieży, etc.


Dyskretny urok mimetyzmu


Naklejki, dzięki nowoczesnym technikom drukarskim, mogą także imitować inne materiały. Dzięki możliwości druku wypukłego czy wybiórczego lakierowania, nadruk na papierze może doskonale imitować wykonanie z chromowanego metalu, drewna, plastiku, skóry, etc. Ta funkcja bywa często wykorzystywana w np. drukowaniu nalepek, które mają być umieszczane na dużych powierzchniach jak meble, karoserie samochodów, itd. Klienci często korzystają z tego rozwiązania, aby “podrożyć” produkt - efekt wizualny często jest nie do odróżnienia od takiego, który wymaga użycia “oryginalnego” materiału. Taki nośnik również przyciąga wzrok i absorbuje uwagę innych osób, przez co firmy lubią wykorzystywać tę właściwość nalepek, umieszczając je w miejscach o dużym natężeniu ruchu i wysokiej odwiedzalności. Atrakcyjnym rozwiązaniem są tutaj m.in. naklejki holograficzne, które zmieniają kolor pod wpływem światła, co zawsze budzi ogromne zainteresowanie widzów.


Lep na zainteresowanie

Reklama
Ciekawą formą aplikacji naklejek są wielkoformatowe realizacje outdoorowe. Połączenie odporności nalepek (po uszlachetnieniu i zabezpieczeniu) na ścieranie i warunki atmosferyczne, mogą być one umieszczane w przestrzeni miejskiej lub wewnątrz budynków. Kreatywne agencje reklamowe lubią łączyć te właściwości z mobilnością niektórych elementów tworząc pomysłowe instalacje. Viralem, krążącym po Internecie, była swojego czasu kampania Oreo, gdzie w centrum handlowym na najniższym poziomie windy umieszczono nalepki, przedstawiające szklankę mleka, a na samej kabinie naklejkę z wizerunkiem tego kultowego ciastka. Ruch windy w górę i dół tworzył wrażenie ciągłego maczania ciasteczka w mleku. Podobnie popularna była kampania HP, gdzie na schodach ruchomych w centrum handlowym na dole schodów umieszczono nalepkę, prezentującą zdjęcie najnowszego wówczas modelu drukarki, a na samych schodach zaaplikowano grafikę, imitującą kartki z wydrukami. Stały ruch schodów w górę wyglądał z pewnej odległości, jak ciągłe “wypluwanie” z drukarki setek kolorowych wydruków. Tego typu kampanie zawsze wzbudzają ogromne zainteresowanie widzów, szybko się rozprzestrzeniają, a przy niewielkim koszcie produkcji są jednym z najbardziej opłacalnych medium reklamowych, o jakich profesjonalny marketer mógłby pomarzyć.

Nalepki, chociaż mogą być postrzegane jako nośnik mało prestiżowy, “zwykły” i prosty, potrafią być niesamowicie skutecznym nośnikiem reklamowym, atraktorem, składnikiem budowy wizerunku marki czy produktu. Podstawowym wyzwaniem pozostaje jedynie przygotowanie interesującego projektu i odpowiednie dobranie technik produkcji, uszlachetnień oraz zabezpieczenia pracy, by zamierzony efekt osiągnąć w największym potencjalnie zakresie. Współpracując ściśle z doświadczonym wykonawcą i konsultując z nim swoje pomysły, można na pewno uzyskać optymalny, imponujący rezultat.

Artykuł sponsorowany

Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Kto kocha, lubi i kupuje, prezenty od Millenium Hall także otrzymuje!

W dniach od 14 do 16 lutego odwiedź Punkt INFO i odbierz jeden z setek prezentów z okazji Święta Zakochanych! By radość była jeszcze większa -  sam wybierasz co otrzymasz!

Reklama