Wybór upominków dla pracowników i partnerów biznesowych jest bardzo delikatną kwestią. Nie trudno tutaj o nietakt czy wpadkę – o jakich zasadach warto pamiętać, by zachować dobre relacje?
Prezenty dla partnerów biznesowych
Wręczając wspólnikom prezenty zwykle mamy na celu wzmocnienie współpracy. Chcemy wywrzeć pozytywne wrażenie i zostać zapamiętanym – w pozytywnym znaczeniu!
Wybierając upominek dla kontrahentów biznesowych, należy szczególnie uważać, by nie został on odebrany jako próba przekupienia obdarowanego. Nie chcemy przecież, by nasz wspólnik poczuł się niezręcznie. Cena podarunku nie jest najważniejsza – upominki o symbolicznej wartości, ale za to spójne z komunikacją Twojej marki mogą spisać się dużo lepiej niż drogie gadżety. Standardowe pomysły na podarunek są już niemodne – dziś stawiamy na kreatywność i personalizację.
Prezenty, które przy okazji pomagają umocnić wizerunek marki, są idealnym rozwiązaniem. Logo firmy to jednak za mało – niech gadżet nawiązuje w jakiś sposób do rodzaju prowadzonej działalności, branży czy oferowanych produktów. Jeśli będzie to rzecz przydatna, możemy być pewni, że nie podzieli losu wielu schowanych w szufladach, starych i zapomnianych prezentów. Przykład? Ładnie wykonany kalendarz biurkowy. Zaznacz w nim ważne dla Twojej branży daty, targi lub eventy, na których pojawi się Twoja firma – niech Twoi wspólnicy wiedzą, kiedy i gdzie będą mogli Cię spotkać!
Prezenty dla pracowników
Nawet symboliczny gadżet może bardzo pozytywnie wpłynąć na wizerunek firmy w oczach pracownika. To miły gest i podziękowanie za zaangażowanie w pracę.
Jaki prezent dla pracowników wybrać? Wszystko zależy oczywiście od budżetu. Pamiętajmy jednak, że prezenty w świetle przepisów są przychodem pracownika, ich wartość powinna być więc dodana do podstawy opodatkowania! Od tej zasady są jednak wyjątki. Jednym z nich są gadżety, które mogą zostać wykorzystane przez zatrudnionych w trakcie pracy. Organizery, akcesoria komputerowe itd. – możliwości jest bardzo wiele. Nasz typ? Kalendarz! To bardzo uniwersalny upominek, który z pewnością przyda się każdemu. Dodatkowo drukarnie oferują niezliczone rodzaje druku i możliwości personalizacji.
Dobrą okazją, by wręczyć pracownikowi upominek, jest także okrągła rocznica pracy w firmie. To nie tylko miły gest, ale i świetna motywacja! W tej roli doskonale spiszą się np. vouchery na spełnianie marzeń np. skok ze spadochronu - oczywiście wcześniej należy dokładnie sprawdzić, czy obdarowany na pewno ucieszy się z takiego prezentu!
Biznesowe upominki i firmowe gadżety to ważny element polityki komunikacji każdej firmy – zarówno ze światem zewnętrznym np. inwestorami czy wspólnikami, jak i wewnątrz organizacji, wśród pracowników każdego szczebla. Pamiętając o podstawowych zasadach wręczania upominków w biznesie, możemy wzmocnić relacje i kreować wizerunek firmy!
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz