W tym artykule znajdziesz praktyczne porady na temat tego, jak stworzyć maila z dokumentami aplikacyjnymi.
Tytuł maila
W przypadku ubiegania się o pracę, nawet najmniejszy detal może odegrać kluczową rolę w zatrudnieniu. Tytuł maila jest bardzo ważny – to właśnie on musi przyciągnąć uwagę potencjalnego szefa. Prawdopodobnie większość kandydatów korzysta z automatycznej formuły np. podanie o pracę na stanowisku XYZ. Rekruter otrzyma dziesiątki, jeżeli nie setki takich maili.
Wyróżnij się, nadając wiadomości interesujący tytuł, np. “10 lat doświadczenia w branży finansowej, specjalizacja z zakresu prawa pracy”. Podkreśl po prostu swoje największe osiągnięcia lub długi staż pracy.
Pamiętaj też, że nazwa dokumentów aplikacyjnych, np. CV i listu motywacyjnego, również musi wyglądać schludnie. Najlepiej jest nazwać dokumenty swoim imieniem i nazwiskiem dodając rodzaj dokumentu:
- Jan_Kowalski – CV
- Jan_Kowalski – List motywacyjny
Uwaga! Wyjątek!
Jeżeli w ofercie pracy jasno określono, jak ma wyglądać tytuł maila, np. zawierać numer referencyjny, koniecznie to uwzględnij. Nawet jeżeli masz się czym pochwalić, ale pracodawca wymaga specyficznego tytułu – użyj wymaganej formuły. W innym wypadku twoja wiadomość może zostać odrzucona bez czytania.
Co napisać w treści maila?
Najważniejsze, abyś pamiętał, że najgorszą z opcji jest wysłanie pustego pola tekstowego z załącznikami. Jeżeli to zrobisz, najpewniej zostaniesz skreślony, bo pracodawca pomyśli, że ci nie zależy.
Wystarczy krótka formuła, w której napiszesz, że w nawiązaniu do oferty pracy na danym stanowisku, przesyłasz dokumenty aplikacyjne.
Zacznij od przywitania się. Użyj na przykład sformułowania “dzień dobry”. Następnie powiedz, gdzie dowiedziałeś się o rekrutacji, a także podkreśl, na jakie stanowisko aplikujesz. Firma może prowadzić kilka rekrutacji w tym samym czasie, doprecyzuj więc, o którą posadę się ubiegasz.
W treści maila warto też napisać kilka zdań o sobie. Jest to szczególnie istotne dla tych aplikacji, w których bycie kreatywnym w tytule maila było niemożliwe. Najlepiej podkreślić swoje osiągnięcia, długi staż pracy, albo referencje wystawione przez poprzednich pracodawców.
Kończąc maila, podziękuj rekruterowi za czas poświęcony na przeczytanie twojego podania. Napisz też formułę, która zachęci go do kontaktu z tobą. Oczywiście musisz się też pożegnać. “Z wyrazami szacunku” to dobra formuła, której możesz użyć na zakończenie. Nie zapomnij się podpisać imieniem i nazwiskiem!
Jak można wyróżnić maila z podaniem o pracę?
Z pewnością chcesz, żeby pracodawca zwrócił uwagę na twoją aplikację. Pamiętaj, że aby to zrobić, nie należy powtarzać informacji, które już są w twoim CV. Twoim głównym celem w mailu jest zachęcenie pracodawcy do przeczytania dokumentów z załącznika. Jeżeli informacje się powtarzają, pracodawca może się zniechęcić, a nawet odrzucić twoją kandydaturę.
Jeżeli pracodawca oczekuje od ciebie konkretnego tytułu, ale nadal masz trochę miejsca, możesz dodać krótką, chwytliwą informację np. “ 5 lat doświadczenia”. Pamiętaj jednak, że tytuł określony przez pracodawcę musi być na pierwszym miejscu.
Pamiętaj też o sformatowaniu maila. Możesz wyjustować tekst, a także wypunktować najważniejsze informacje. Przekazując najważniejsze osiągnięcia, możesz nawet pogrubić niektóre słowa lub zdania.
W przypadku ubiegania się o pracę w firmie, która nie prowadzi rekrutacji, zasady będą podobne. Jednak treść maila możesz potraktować jako miejsce na list motywacyjny, w którym omówisz, dlaczego aplikujesz właśnie do tej firmy.
Wiesz już, jak powinien wyglądać e-mail z podaniem o pracę. Pamiętaj, że diabeł tkwi w szczegółach. Sprawdź, czy w treści lub tytule nie ma żadnych błędów. Przyłóż się do napisania dobrego maila, a z pewnością zdobędziesz zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz