Rzeszów - Sobota, 23.11.2024
Reklama

Mail z CV – jak powinien wyglądać?

Dodano:

Proces rekrutacji jest bezwzględny. Musisz wyróżnić się na tle innych kandydatów, nie tylko prezentując doskonałe CV, ale także wysyłając odpowiedniego maila z dokumentami aplikacyjnymi. Nie popełniaj najczęstszego błędu, czyli pisania maila pod utartą formułkę.
W tym artykule znajdziesz praktyczne porady na temat tego, jak stworzyć maila z dokumentami aplikacyjnymi.


Tytuł maila


W przypadku ubiegania się o pracę, nawet najmniejszy detal może odegrać kluczową rolę w zatrudnieniu. Tytuł maila jest bardzo ważny – to właśnie on musi przyciągnąć uwagę potencjalnego szefa. Prawdopodobnie większość kandydatów korzysta z automatycznej formuły np. podanie o pracę na stanowisku XYZ. Rekruter otrzyma dziesiątki, jeżeli nie setki takich maili.
Wyróżnij się, nadając wiadomości interesujący tytuł, np. “10 lat doświadczenia w branży finansowej, specjalizacja z zakresu prawa pracy”. Podkreśl po prostu swoje największe osiągnięcia lub długi staż pracy.
Pamiętaj też, że nazwa dokumentów aplikacyjnych, np. CV i listu motywacyjnego, również musi wyglądać schludnie. Najlepiej jest nazwać dokumenty swoim imieniem i nazwiskiem dodając rodzaj dokumentu:
  • Jan_Kowalski – CV
  • Jan_Kowalski – List motywacyjny
Dokumenty o nazwach w stylu “CV najnowsze” czy “CV edycja” będą wyglądały nieprofesjonalnie. Pracodawca odniesie wrażenie, że jesteś osobą nieuporządkowaną, a nawet niechlujną. To z kolei może wpłynąć na twoje szanse na zdobycie pracy.
Uwaga! Wyjątek!
Jeżeli w ofercie pracy jasno określono, jak ma wyglądać tytuł maila, np. zawierać numer referencyjny, koniecznie to uwzględnij. Nawet jeżeli masz się czym pochwalić, ale pracodawca wymaga specyficznego tytułu – użyj wymaganej formuły. W innym wypadku twoja wiadomość może zostać odrzucona bez czytania.


Co napisać w treści maila?


Najważniejsze, abyś pamiętał, że najgorszą z opcji jest wysłanie pustego pola tekstowego z załącznikami. Jeżeli to zrobisz, najpewniej zostaniesz skreślony, bo pracodawca pomyśli, że ci nie zależy.
Wystarczy krótka formuła, w której napiszesz, że w nawiązaniu do oferty pracy na danym stanowisku, przesyłasz dokumenty aplikacyjne.
Zacznij od przywitania się. Użyj na przykład sformułowania “dzień dobry”. Następnie powiedz, gdzie dowiedziałeś się o rekrutacji, a także podkreśl, na jakie stanowisko aplikujesz. Firma może prowadzić kilka rekrutacji w tym samym czasie, doprecyzuj więc, o którą posadę się ubiegasz.
W treści maila warto też napisać kilka zdań o sobie. Jest to szczególnie istotne dla tych aplikacji, w których bycie kreatywnym w tytule maila było niemożliwe. Najlepiej podkreślić swoje osiągnięcia, długi staż pracy, albo referencje wystawione przez poprzednich pracodawców.
Reklama
Podkreśl, że w mailu dodałeś załączniki. Wymień je, w szczególności, jeżeli wysłałeś nie tylko CV, ale też list motywacyjny, czy nawet portfolio lub referencje.
Kończąc maila, podziękuj rekruterowi za czas poświęcony na przeczytanie twojego podania. Napisz też formułę, która zachęci go do kontaktu z tobą. Oczywiście musisz się też pożegnać. “Z wyrazami szacunku” to dobra formuła, której możesz użyć na zakończenie. Nie zapomnij się podpisać imieniem i nazwiskiem!


Jak można wyróżnić maila z podaniem o pracę?


Z pewnością chcesz, żeby pracodawca zwrócił uwagę na twoją aplikację. Pamiętaj, że aby to zrobić, nie należy powtarzać informacji, które już są w twoim CV. Twoim głównym celem w mailu jest zachęcenie pracodawcy do przeczytania dokumentów z załącznika. Jeżeli informacje się powtarzają, pracodawca może się zniechęcić, a nawet odrzucić twoją kandydaturę.
Jeżeli pracodawca oczekuje od ciebie konkretnego tytułu, ale nadal masz trochę miejsca, możesz dodać krótką, chwytliwą informację np. “ 5 lat doświadczenia”. Pamiętaj jednak, że tytuł określony przez pracodawcę musi być na pierwszym miejscu.
Pamiętaj też o sformatowaniu maila. Możesz wyjustować tekst, a także wypunktować najważniejsze informacje. Przekazując najważniejsze osiągnięcia, możesz nawet pogrubić niektóre słowa lub zdania.
W przypadku ubiegania się o pracę w firmie, która nie prowadzi rekrutacji, zasady będą podobne. Jednak treść maila możesz potraktować jako miejsce na list motywacyjny, w którym omówisz, dlaczego aplikujesz właśnie do tej firmy.
Wiesz już, jak powinien wyglądać e-mail z podaniem o pracę. Pamiętaj, że diabeł tkwi w szczegółach. Sprawdź, czy w treści lub tytule nie ma żadnych błędów. Przyłóż się do napisania dobrego maila, a z pewnością zdobędziesz zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną.
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Czym jest numer księgi wieczystej i jak go ustalić?

Księgi wieczyste są ogólnodostępnymi dokumentami, które zawierają informacje na temat stanu prawnego nieruchomości. Wyszukanie jej numeru może jednak nie być takie łatwe, a co za tym idzie, dostęp do danych dotyczących mieszkania...

Artykuł sponsorowany

Okna drewniane - zalety, cechy, czy warto się na nie zdecydować?

Okna drewniane są nieodłącznym elementem tradycyjnej architektury, stanowiąc symbol klasy i elegancji. W dobie nowoczesnych technologii produkcji wybór jednej z najstarszych form stolarki okiennej wciąż cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. Ale czy warto...

Artykuł sponsorowany

Sportowy look na wyjścia na miasto – jak skomponować stylizację męską?

Dobór poszczególnych części garderoby wymaga nutki wyczucia i odrobiny wiedzy. Także w przypadku luźnych, sportowych stylizacji, w których tak naprawdę łatwo o stworzenie efektu kiczu. O czym musisz pamiętać podczas ubierania się?

Artykuł sponsorowany

Jak wzbogacić smak konfitur?

Jest pyszna, słodka i owocowa, a wiele osób nie wyobraża sobie bez niej na przykład śniadania. To oczywiście konfitura, która często gości na stołach jako domowy wyrób. Istnieje sporo metod jej przygotowywania,...

Artykuł sponsorowany

Sukces dzięki Coachingu Biznesowemu w Stolicy

W dobie globalizacji i ciągłych zmian na rynku pracy, rola coacha biznesowego staje się coraz bardziej istotna. Coaching biznesowy, będący profesjonalnym partnerstwem pomiędzy coachem a klientem, ma na celu wspieranie przedsiębiorców i...

Artykuł sponsorowany

Gadżety reklamowe na targi - czym są, czy warto je wykorzystać?

Każda firma potrzebuje skutecznej reklamy, żeby móc wypromować swoje produkty tudzież usługi. Aktualnie dostępnych jest wiele gadżetów reklamowych, które są w stanie poprawić wizerunek przedsiębiorstwa i zwiększyć jego rozpoznawalność. Targi stanowią znakomitą...

Artykuł sponsorowany

Odsunięcie wprowadzenia obligatoryjnego KSEF

KSEF, czyli Krajowy System e-Faktur miał wejść obowiązkowo od 1 lipca 2024 r. Termin ten został jednak przesunięty w czasie, chociaż nie wiemy jeszcze konkretnie, kiedy konieczne będzie rozliczanie faktur wyłącznie w...

Artykuł sponsorowany

Outsourcing usług logistycznych - co warto wiedzieć o współpracy z hurtownią?

Internetowi sprzedawcy coraz częściej decydują się na powierzanie procesów logistycznych zewnętrznym firmom. Jednym z popularniejszych modeli outsourcingowych jest dropshipping, który opiera się na ścisłej współpracy z hurtownią. Co warto o tym wiedzieć...

Reklama