Rzeszów - Czwartek, 19.09.2024
Reklama

Języki w CV – co, gdzie i dlaczego?

Dodano:

Niezwykle ważnym elementem każdego życiorysu jest informacja na temat znajomości języków obcych. Istnieje kilka prostych metod opisu swoich zdolności lingwistycznych, które zwiększą szansę na wymarzoną pracę.

Kluczem do sukcesu jest prawidłowy opis języków obcych w CV. Jak wszyscy wiedzą, znajomość i odpowiedni opis języków dają znaczną przewagę nad innymi na rynku pracy. Dzięki takim kwalifikacjom można spodziewać się również wyższych zarobków. Znajomość języków obcych to bez wątpienia bardzo istotna sprawa, nie można zatem pominąć tego tematu w CV. Jak jednak wpisać w ten dokument tego typu informacje? Podpowiadamy.

Po pierwsze: miejsce

Wielu kandydatów, mimo doskonałej znajomości konkretnego języka, nie wie, w którym miejscu dołączyć taką informację. Gdzie powinna znaleźć się sekcja z językami w CV? Należy pamiętać, aby sekcji nie umieszczać na końcu dokumentu. Kandydat powinien usytuować taką wiadomość np. w lewym dolnym rogu, pod zdjęciem i na pierwszej stronie.

Po drugie: opis

Opisując swoje zdolności językowe i ich poziom, można zwiększyć skuteczność CV, jeśli już pracowało się z konkretnym językiem. Wystarczy w jednym zdaniu zawrzeć krótki opis swoich obowiązków. Każdy język, którym kandydat potrafi się posługiwać, powinien też mieć skonkretyzowaną informację na temat poziomu. Taka notka powinna być zgodna ze standardami europejskimi np. A1, B2 itp. Inne opisy np. zwrot „dobry, podstawowy” mogą być inaczej rozumiane przez każdego. Dodatkowo można pochwalić się uzyskanymi certyfikatami i datą ich zdobycia. Jeśli kandydat chce subiektywnie ocenić swoje umiejętności, może dołączyć kropki lub paski dostępu. Ich zaletą jest to, że rzucają się w oczy i przyciągają wzrok pracodawcy.
Reklama
Po trzecie: prawda

Języki obce w CV i nasz poziom ich znajomości powinny być opisane zgodnie z rzeczywistością. Najprostszym sposobem ich zweryfikowania jest prowadzenie przez pracodawcę rozmowy kwalifikacyjnej właśnie w wymaganym języku. Coraz częściej już nawet podczas wstępnej rozmowy telefonicznej pracodawcy zachęcają do pogawędki i pochwalenia się swoimi umiejętnościami.
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Jak rozmawiać o wypłacie?

Na niemal każdej rozmowie o pracę, można usłyszeć pytanie „Ile chciałby pan/pani zarabiać?”.

Artykuł sponsorowany

Umiejętności w CV – co i jak wpisać?

Aplikując na dane stanowisko, warto przemyśleć jakimi umiejętnościami, osiągnięciami i zdolnościami chcemy przekonać do siebie pracodawcę.

Artykuł sponsorowany

Czego unikać w CV?

Niemal wszyscy kandydaci uważają, że wiedzą jak stworzyć unikatowe CV. Zatem dlaczego znalezienie idealnej lub jakiejkolwiek pracy zajmuje tak dużo czasu?

Artykuł sponsorowany

Wybieramy czujnik ruchu z detektorem podczerwieni do domu

Światło zapalające się, gdy wchodzimy do pomieszczenia? To możliwe, jeśli zastosujemy czujnik ruchu. Sprawdziliśmy, na co zwrócić uwagę przy zakupie.

Artykuł sponsorowany

Jaki zegarek GPS wybrać dla dziecka na Wielkanoc? O czym warto pamiętać?

Rodzic zawsze chce sprawować pełną opiekę nad dzieckiem i dbać o jego bezpieczeństwo. Wraz jednak z wiekiem dzieci stają się bardziej samodzielne i chcą np. same chodzić do szkoły lub do kolegów...

Artykuł sponsorowany

Fiolet, elegancja oraz rdza, czyli najnowsze trendy w ogrodnictwie

Nadejście wiosny to znakomity pretekst do tego, by przygotować nasz ogródek na liczne wizyty tak, by nie tylko umożliwiał wygodne spędzanie czasu z rodziną czy znajomymi, ale również cieszył oko nowoczesnym wyglądem....

Artykuł sponsorowany

Wypożyczenie samochodu w Rzeszowie – poradnik krok po kroku

Wynajęcia samochodu podczas wakacji albo weekendowego wypadu, w kraju lub za granicą może okazać się bardziej korzystne dla naszego budżetu, niż podróż własnym autem.

Artykuł sponsorowany

Dlaczego warto kupić ubezpieczenie medyczne?

Każdemu z nas zdarza się zachorować – bez względu na wiek, dietę czy dbanie o własne zdrowie. Przytrafić nam się mogą infekcje wirusowe, kontuzje, poważniejsze schorzenia.

Reklama