Od kilku już lat stajemy przed obliczem wzrostowego trendu cen za prąd, które generują coraz wyższe rachunki, pogrążające w kosztach nie tylko gospodarstwa domowe, ale też przedsiębiorstwa – zwłaszcza te, które wymagają dużych nakładów energii elektrycznej, by realizować swoją działalność gospodarczą. Względy ekologiczne również wchodzą w grę, ponieważ konwencjonalne metody produkcji energii skutkują emisją szkodliwego dla środowiska dwutlenku węgla, w związku z czym koszty zarówno węgla, jak i emisji CO2 rosną. Dalszy wzrost cen jest zatem nieunikniony, dlatego firmy coraz częściej stawiają na innowacyjne rozwiązania ekologiczne w tym zakresie, zwłaszcza, że z biegiem czasu coraz bardziej im się to opłaca.
Zyskanie niezależności energetycznej od zakładu energetycznego poprzez zainwestowanie w instalację PV jest zdecydowanie bardziej lukratywne i rentowne, kiedy rynek komponentów fotowoltaicznych rozwija się technologicznie, a fakt że ciągle przybywa producentów, a technologia produkcji jest udoskonalana, koszt instalacji jest znacznie niższy aniżeli był jeszcze parę lat temu. Malejące ceny instalacji fotowoltaicznej są kolejną przesłanką jej opłacalności.
Przez pryzmat aktualnego prawa o OZE, na mocy ustawy z 19 lipca 2019 roku, przedsiębiorstwo, które zainwestowało we własną elektrownię słoneczną (do 50 kW mocy), może starać się o status prosumenta, co uprawnia do odbioru wyprodukowanych nadwyżek w wysokości 80% przy 10 kW instalacji lub 70% przy instalacji w przedziale 10-50 kW mocy. Nadwyżki mogą być odebrane z sieci energetycznej w ciągu 12 miesięcy od daty ich przesłania. Nadwyżki można również magazynować w podpiętym do instalacji magazynie energii. Inną możliwością jest sprzedaż prądu zakładowi energetycznemu na zasadach ogólnych, jednak w takim wypadku przedsiębiorstwo może odzyskać zaledwie 40% oddanych wcześniej do sieci nadwyżek energii – przy wyborze tej opcji przedsiębiorca powinien przy pomocy ekspertów zoptymalizować parametry planowanej instalacji do takiego stopnia, by zminimalizować ryzyko wysokich nadwyżek produkcji. Wstępne szacunki możesz również poznać w czasie rozmowy z infolinią, np. w Stilo Energy.
Reklama
od początku sprzyja oszczędzaniu w firmie, ponieważ można powiedzieć, że instalacja „spłaca się sama”.
To nie koniec przesłanek opłacalności fotowoltaiki dla firm. Z racji stale ewoluującego problemu środowiskowego, instalacja własnej elektrowni słonecznej jest nie tylko wyrazem troski o własny budżet, ale także o otaczającą nas naturę. W dobie globalnego wzrostu świadomości środowiskowej, zainwestowanie w elektrownię słoneczną sprzyja wizerunkowi firmy, stawiając ją w pozycji prośrodowiskowej i ekologicznie odpowiedzialnej. Nic nie przemawia za tym, by fotowoltaika się nie opłacała. Nie warto więc czekać i już dziś zacząć planować budowę własnej elektrowni, pod nadzorem doświadczonych specjalistów z branży.
Artykuł sponsorowany. Po więcej informacji zapraszamy na stronę https://stiloenergy.pl/
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz