Rzeszów - Sobota, 26.04.2025
Reklama

Marketing lokalny – po co, dlaczego i w jakim celu jest potrzebny firmom?

Dodano: /

fot. Pixabay
fot. Pixabay

Większość klientów stała się bardzo wymagająca wobec różnych firm. Wszyscy oczekują komfortu „podanego na tacy”. Komfort ten polega na chęci zakupu produktów, towarów lub zamawiania usług w pobliżu swojego miejsca zamieszkania. Wydawać by się mogło, że nie ma w tym nic szczególnego – ot, zwykłe życzenie ludzi. Jednak dla firm to doskonała okazja, by rozpocząć intensywną rywalizację na lokalnym rynku. A walka toczy się przecież o klientów. Dlatego, aby odważnie konkurować i nie bać się dużych korporacji, firma musi po prostu przemyśleć lokalny plan marketingowy.

Polega ona na tym, że firmy powinny dążyć do osiągnięcia nowego, wyższego poziomu działalności w konkretnym regionie – na przykład tam, gdzie znajdują się ich sklepy, punkty sprzedaży lub biura. Skuteczne inwestowanie zasobów w lokalny marketing cyfrowy (czyli lokalną promocję) oraz kompleksowe podejście do tworzenia strategii – uwzględniające m.in. możliwość poznania kurz Bitcoin Ethereum, prowadzenie bloga itd. – pozwolą osiągnąć świetne rezultaty. Tego rodzaju web-marketing otwiera przed firmami wiele korzyści. Wybór konkretnych taktyk internetowych i ścieżek działań online powinien zależeć od specyfiki działalności przedsiębiorstwa. Ale o wszystkim po kolei.

Jaki biznes nie obejdzie się bez tej metody promocji?

Wiele firm chce być na pierwszym miejscu w Internecie. Niewielu jednak zastanawia się nad tym, że w ich strategii, która wydaje się zawierać wszystkie możliwe narzędzia, brakuje jednego, bardzo istotnego elementu – marketingu lokalnego. Wprowadzając to rozwiązanie, a także dodając takie usługi jak krypto kantor czy wygodne metody płatności za produkty, każda firma zyskuje możliwość przyciągnięcia nowych klientów i poszerzenia grona odbiorców w obrębie konkretnego obszaru (stanu, miasta, regionu, a nawet ulicy).

Zasoby i wysiłki związane z cyfryzacją będą w ten sposób kierowane wyłącznie do osób mieszkających lub pracujących w pobliżu punktów sprzedaży. Co więcej, ludziom znajdującym się w sąsiedztwie będzie znacznie wygodniej skorzystać z usług takiego biznesu.

Reklama

Najczęściej marketingu lokalnego brakuje małym i średnim firmom, które działają w branży wyrobów cukierniczych, piekarni, kawiarni, restauracji bez dostawy, salonów kosmetycznych i tatuażu, fryzjerów, sklepów spożywczych, myjni samochodowych, stacji obsługi technicznej, kantorów wymiany walut i podobnych działalności.

Jakie są rodzaje lokalnego web-marketingu?

Z pewnością wiele osób słyszało wyrażenie „lokalne SEO”. Odnosi się ono bezpośrednio do działań marketingowych podejmowanych (zwykle przez ekspertów), aby wzmocnić reputację, zwiększyć rozpoznawalność i umocnić autorytet marki w sieci. Warto zrozumieć, że istnieje wiele rodzajów marketingu lokalnego. Zazwyczaj obejmuje on kilka głównych kierunków:

  1. Zwiększenie cytowalności i obecności w sieci. Bardzo ważne jest, aby marka posiadała własną stronę internetową. Należy ją wypełniać treścią – przede wszystkim dobranymi słowami kluczowymi, dzięki którym użytkownicy Internetu będą mogli odnaleźć firmę w wyszukiwarkach takich jak Google. Równie istotna jest obecność na Mapach Google, aby użytkownicy mogli szybko zlokalizować markę w swoim regionie.
  2. Uzupełnienie profilu w Google Moja Firma. Każdy przedsiębiorca powinien posiadać taki profil, aby skutecznie prowadzić działalność online. Trzeba uzupełnić opis marki, wybrać odpowiednią kategorię (branżę lub niszę), dodać wysokiej jakości zdjęcia w formacie szerokoekranowym. Taki profil pomoże w przyszłości poprawić pozycję firmy w wynikach wyszukiwania.
  3. Poprawa pozycjonowania. Regularne monitorowanie pozycji strony w wyszukiwarkach jest kluczowe. Każdy biznes, który chce być liderem, powinien przemyśleć, jak znaleźć się na szczycie lokalnych wyników wyszukiwania. Pomocny będzie stały monitoring danych oraz automatyczne śledzenie pozycji, które pozwolą zidentyfikować najbardziej obiecujące kierunki inwestycji i zwiększyć szanse na pokonanie konkurencji.
  4. Praca z opiniami klientów. Opinie klientów, zwłaszcza te pozytywne, są dowodem na to, że o firmie się mówi – i to w dobrym świetle. Przyciągają one uwagę innych potencjalnych klientów. Praca z opiniami i komentarzami pozwala też zidentyfikować słabe punkty działalności i szybko je wyeliminować. Efekt? Większa lojalność klientów.
  5. Dostosowanie strony internetowej do urządzeń mobilnych. Od dawna optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych to standard. Często zamówienia dokonywane są właśnie przez smartfony. Dlatego należy zadbać o to, by strona działała poprawnie w przeglądarkach mobilnych i na różnych małych ekranach. To ogromna zaleta dla każdej firmy.

Warto podkreślić, że lokalne SEO to w praktyce marketerów wyjątkowo skuteczna forma działań promocyjnych, która pozwala osiągnąć pierwsze dobre efekty już po kilku miesiącach od rozpoczęcia kampanii i intensywnej pracy nad projektem biznesowym.


Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Wiosenne nawożenie roślin ogrodowych. Jak się za to zabrać, jakich nawozów potrzebujesz?

Wiosenne nawożenie roślin w ogrodzie odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu im zdrowia i niezbędnych składników odżywczych, dlatego warto poznać tajniki skutecznego nawożenia. Wybór odpowiednich nawozów jest kluczowy - ważne jest, aby zwrócić...

Artykuł sponsorowany

Wykładziny PCV - wszystko co musisz o nich wiedzieć

​Podstawowym krokiem podczas wyboru podłogi jest zrozumienie potrzeb i wymagań konkretnej przestrzeni. Pomieszczenia o dużym natężeniu ruchu, takie jak korytarze czy sale wystawowe, wymagają wytrzymałych i łatwych w utrzymaniu w czystości rozwiązań,...

Artykuł sponsorowany

Jakie zalety ma garaż blaszany?

Garaż blaszany to popularny wybór dla osób, które poszukują trwałego, funkcjonalnego i niedrogiego miejsca na przechowywanie pojazdów lub innych przedmiotów. Czym się charakteryzuje garaż blaszak?

Artykuł sponsorowany

Margo24.pl- Bogactwo produktów i marek w zakresie dystrybucji elementów przenoszenia napędu

Przedsiębiorstwo Margo od ponad trzech dekad pełni rolę kluczowego partnera dla sektora kruszyw, dostarczając wysokojakościowe komponenty oraz innowacyjne rozwiązania od renomowanych producentów, zarówno z obszaru krajowego, jak i międzynarodowego. Od etapu funkcjonowania...

Artykuł sponsorowany

Nowoczesne podejście do przechowywania: Jak kontenery magazynowe zmieniają oblicze magazynowania?

Wielu zarządców powierzchni magazynowych i biurowych cały czas szuka nowych, efektywnych metod przechowywania. Najnowsze trendy wskazują na kontenery magazynowe jako nowoczesne i innowacyjne rozwiązanie, które ma potencjał diametralnie zmienić sposób, w jaki...

Artykuł sponsorowany

Przewodnik po szczoteczkach sonicznych dla dzieci: dlaczego Smilesonic Kids jest najlepszym wyborem?

Dbanie o zdrowie jamy ustnej naszych dzieci od ich najmłodszych lat jest sprawą kluczową. Na rynku istnieje wiele produktów, wśród których na szczególną uwagę zasługują szczoteczki soniczne dedykowane właśnie dzieciom. Czy są...

Artykuł sponsorowany

Przydomowa oczyszczalnia ścieków - czy to opłacalne rozwiązanie?

Każdy właściciel domu musi zadbać o tak podstawowe kwestie jak choćby prawidłowe odprowadzanie zanieczyszczeń. Najłatwiej przyłączyć nieruchomość do zbiorczego systemu kanalizacyjnego, ale niestety nie wszędzie istnieje taka możliwość. Co zrobić w takiej...

Artykuł sponsorowany

Rzeszów: gdzie rozliczyć podatek z zagranicy?

Obecnie coraz więcej mieszkańców Rzeszowa decyduje się na pracę za granicą. Oni również muszą wypełnić coroczny obowiązek związany z rozliczaniem swoich przychodów i pobranych zaliczek. Następuje to poprzez złożenie odpowiedniej deklaracji. Jak...

Reklama