Platformy B2C (Business-to-Customer) odgrywają kluczową rolę w transformacji procesu zakupowego konsumentów. Co warto wiedzieć o narzędziach tego typu?
Jak działają platformy B2C?
Głównym zadaniem platformy B2C jest wsparcie procesów sprzedażowych w modelu Business-to-Customer, czyli sprzedaży produktów dla osób fizycznych. Jest to podstawowy sposób działania większości sklepów internetowych. Najważniejsze wyróżniki takiego rozwiązania to prowadzenie handlu online, a także skupienie funkcjonalności na potrzebach osób prywatnych. Można to zauważyć np. w kwestii dostępnych metod płatności czy wysyłki, które będą nieco inne niż w przypadku platform B2B (Business-to-Business).
W zależności od wybranego rozwiązania platforma B2C może oferować różną funkcjonalność. Dla wielu firm ważną kwestią jest dostęp do mobilnej wersji platformy, a także integracja z mediami społecznościowymi. Tego typu propozycje pozwalają na prowadzenie sprzedaży z wykorzystaniem dodatkowych kanałów, co przekłada się na większy potencjalny zysk przedsiębiorstwa.
Transformacja zakupów z platformami B2C – wygoda przede wszystkim
Jednym z głównych sposobów, w jaki platformy B2C zmieniają podejście do zakupów, jest znaczne ułatwienie szukania produktów i dokonywania transakcji. Dostępność serwisów sprzedażowych online sprawia, że klienci nie muszą już wybierać się do fizycznego sklepu, aby zapoznać się z produktami czy zrealizować zakup. Jednocześnie o wiele szybsze i prostsze staje się porównywanie różnych produktów w ramach oferty firmy. Warto zwrócić uwagę także na możliwość wykonywania zakupów z dowolnego miejsca i w dowolnym momencie. Wszystko to sprawia, że platformy B2C zapewniają wyjątkowy poziom wygody podczas zakupów.
Łatwy dostęp do opinii innych klientów i rekomendacji
Kolejnym atutem platform B2C, a zarazem sposobem, w jaki rozwiązania tego typu zmieniają proces zakupowy, jest ułatwienie dostępu do opinii i recenzji innych użytkowników. Dzięki temu jeszcze przed dokonaniem transakcji można dowiedzieć się, czy dany produkt jest odpowiednim wyborem. To pozwala klientom podejmować bardziej świadome decyzje zakupowe, a co za tym idzie – zwiększyć satysfakcję z zakupów. Jednocześnie sklepy mogą korzystać z różnych rozwiązań w celu przedstawiania personalizowanych rekomendacji, by jeszcze bardziej poprawić zadowolenie klientów i budować lojalność konsumencką.
Mobilność i zakupy ze smartfona
Rosnące zastosowanie technologii mobilnych ma spore znaczenie również w zakresie platform B2C. Rozwiązania tego typu umożliwiają zakupy w ruchu, z dowolnego miejsca. Do tego dochodzą różne przydatne funkcje, takie jak powiadomienia push czy oferty specjalne, które zmieniają sposób, w jaki klienci angażują się w proces zakupowy. Mobilność oznacza również, że firmy mogą docierać do swoich klientów w bardziej bezpośredni i efektywny sposób. Aby móc skutecznie wykorzystać wszystkie możliwości platform B2C, warto postawić na współpracę z doświadczonym software housem – rozwiązania tego typu są realizowane m.in. przez X-ONE.
Artykuł sponsorowany
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz