Film Mad Max inspiracją dla konstruktorów nowego motocykla spod szyldu Harleya-Davidsona
Dodano: 22.01.2018 r.
fot. 91frames
RZESZÓW. GOC Harley-Davidson Rzeszów, największy salon marki Harley-Davidson w Europie Środkowowschodniej, prezentuje najnowszy motocykl będący oryginalną maszyną marki H-D przerobioną w wyjątkowy sposób.
Bazowym modelem motocykla zmodyfikowanego przez GOC Harley-Davidson Rzeszów jest Harley Davidson Fat Bob 114” 2018. Tematem przewodnim maszyny i inspiracją jego customizacji są pojazdy z filmu Mad Max, dlatego też w założeniu miał być to agresywny, bardzo szybki motocykl, który poradzi sobie w każdym terenie, zarówno na drodze jak i na bezdrożach. Połączenie nazwy modelu bazowego oraz tytułu filmu dało nazwę pojazdu - Fat Max.
W filmach z serii Mad Max pojazdy były budowane z części, które można było znaleźć w postapokaliptycznym świecie, czyli tak naprawdę ze złomu. Fat Max jest ucieleśnieniem brudu, chaosu i agresji charakterystycznych dla klimatu filmów Mad Max, jednocześnie zachowując niezawodną funkcjonalność motocykla marki Harley-Davidson.
Będący bazą modyfikacji model Fat Bob 114” 2018 już w swojej podstawowej wersji jest zadziornym i bardzo dynamicznym motocyklem, a customizacja na oparta na elementach zaczerpniętych z serii filmów Mad Max intensyfikuje zarówno jego wygląd, jak i funkcjonalność.
Elementy modyfikacji nawiązujące do motywu tematycznego motocykla:
przedni pług (osłona przednia ramy w dolnej części silnika) - nadaje ona motocyklowi agresywny wygląd, a jednocześnie spełnia funkcję ochronną przed kamieniami, które wylatując spod przedniego koła mogły by uszkodzić silnik,
osłony na manetki kierownicy - zapewniają jedną z podstawowych funkcji pojazdu (zamontowane są w nich kierunkowskazy), a jednocześnie chronią ręce kierowcy przed zimnem oraz obiektami, np. gałęziami,
przednia szyba (wzorowana na płycie pancernej) - wykonana z możliwością regulacji pozycji oraz wysokości, chroni przed obiektami oraz wiatrem
kufer boczny wykonany z kanistra na paliwo,
wzmocnienie mocy motocykla poprzez użycie części tuningowych z serii Harley-Davidson Screamin' Eagle® Performance Parts, takich jak: układ wydechowy, filtr powietrza oraz Super Tuner,
użycie części customowych z serii Harley-Davidson Brass Collection nadających motocyklowi surowy wygląd pojazdu wykonanego z mosiądzu,
dodatkowe elementy customowe: błotnik tylny, osłony wykonane z blachy miedziowanej na pokrywach bocznych, dekiel kapy sprzęgła, tylny chlapacz wraz z mocowaniem na rejestrację, pręty biegnące na zbiorniku paliwa, bagażnik na tylnym błotniku.
Motocykl Fat Max bierze udział w Battle of the Kings 2018. Bitwa Królów to organizowane corocznie przez firmę Harley-Davidson międzynarodowe zawody pomiędzy dilerami tej marki na najlepiej zmodyfikowanego Harleya. Zawody odbywają się w kilku etapach ze zwieńczeniem w rundzie finałowej, w której wyłaniany jest ogólnoświatowy zwycięzca, czyli salon Harleya, który dokonał najlepszej customizacji przewidzianego w zasadach zawodów modelu motocykla marki H-D.
Harmonogram Bitwy Królów zobowiązuje uczestników do ukończenia prac nad motocyklami w styczniu 2018 roku. Od połowy stycznia do 15 lutego 2018r. trwa publiczne głosowanie. Trzy motocykle z Europy Środkowowschodniej, które otrzymają największą ilość głosów, dostaną się do finału, gdzie zwycięzcę z naszego regionu wyłoni grono profesjonalistów z siedzib Harleya w Oxfordzie oraz Milwaukee. Finał światowy odbędzie się w listopadzie przyszłego roku w Mediolanie. Link do głosowania na motocykle z Europy Środkowowschodniej.
Portal resinet.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy i wypowiedzi zamieszczanych przez internautów. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.