Rzeszów - Sobota, 23.11.2024
Reklama

Volvo Cars podsumowuje sprzedaż w 2020 roku pierwsza połowa roku ciężka, druga - rekordowo dobra

Dodano:

fot. Materiały prasowe
fot. Materiały prasowe
Pandemia koronawirusa skutecznie uniemożliwiła nam pobicie kolejnego rekordu sprzedaży. Mimo spowolnienia gospodarczego, nasza marka wyszła z tego okresu obronną ręką. Po znaczącym spadku sprzedaży w pierwszej połowie 2020 roku, drugie półrocze okazało się rekordowe. A przyszłość też maluje się w jasnych barwach.

To wszystko miało wyglądać inaczej. Kiedy zaczynaliśmy rok 2020, byliśmy zdeterminowani, aby po raz siódmy z rzędu pobić nasz globalny rekord sprzedaży. Mieliśmy wszelkie podstawy, aby tak sądzić. Świeża i atrakcyjna gama modeli, duży popyt na nasze zelektryfikowane samochody z gamy Recharge oraz działy sprzedaży gotowe do ciężkiej pracy. Czego chcieć więcej? I wtedy zaczęła się pandemia.

Nasze wyniki sprzedaży w drugiej połowie roku pokazują, jak naprawdę wyglądałby cały rok 2020, gdyby nie spowolnienie wywołane COVID-19 w ciągu pierwszych sześciu miesięcy. Ale nie pozwoliliśmy, aby wirus był dominującym akcentem tego roku. Podjęliśmy zdecydowane działania, aby złagodzić skutki pandemii, co pozwoliło nam szybko wznowić działalność po krótkim przestoju. To zapoczątkowało silne ożywienie, wspomagane przez szybko rosnący popyt na nasze samochody, szczególnie te ładowane z gniazdka. Zanotowaliśmy najlepszą drugą połowę roku w naszej historii, niwelując straty z pierwszej połowy. Po pierwszych sześciu miesiącach 2020 roku sprzedaż spadła o 21%. W drugim półroczu miało miejsce odbicie i sześć miesięcy wzrostu, miesiąc, po miesiącu.

W drugiej połowie roku sprzedaliśmy 391 751 samochodów, o 7,4 % więcej niż w tym samym okresie w 2019 roku. A przypomnijmy, że druga połowa 2019 roku była dotąd naszym rekordem.

Globalny spadek zaledwie o 6,2%, Chiny i USA – urosły

Ubiegły rok zamknęliśmy wynikiem 661 713 sprzedanych samochodów, co oznacza spadek o 6,2 % w porównaniu z 2019 r. W Chinach i Stanach Zjednoczonych, naszych dwóch największych indywidualnych rynkach, odnotowaliśmy wzrost sprzedaży w ciągu całego roku, niwelując straty związane z pandemią z pierwszej połowy. Po pandemicznym przestoju, klienci znów ruszyli do naszych salonów, także tych wirtualnych, by kupować przede wszystkim modele SUV, które zdobyły w ubiegłych latach liczne nagrody branżowe.

W Chinach byliśmy o 7,5 % mocniejsi niż w 2019 roku, w USA odnotowaliśmy wzrost o 1,8 %. Europa została bardziej dotknięta spowolnieniem gospodarczym i ograniczeniami związanymi z pandemią, ale i tak odnotowywała 1,4-% wzrost w drugiej połowie roku. Co ważne, w tym regionie świetnie sprzedawały się nasze hybrydy typu plug-in, a także pierwsza seria aut całkowicie elektrycznych. Zelektryfikowane samochody stanowiły około 30 % naszego całkowitego wolumenu w Europie.
Reklama
Udział samochodów z gamy Recharge (PHEV i BEV) w naszej globalnej sprzedaży był w tym roku dwukrotnie większy niż w 2019 r. Pandemia przyspieszyła również rozwój sprzedaży online, która w bieżącym roku będzie nadal rozwijana. W 2020 roku ponad dwukrotnie wzrosła liczba osób, która zdecydowała się na zakup on-line Volvo z abonamencie – czyli usługi Care by Volvo. Rosnąca sprzedaż online pozwoliła na wielu rynkach ograniczyć negatywne skutki pandemii.

Druga połowa roku była dla nas wspaniała, po ciężkiej pierwszej połowie. Zwiększyliśmy nasz udział w rynku we wszystkich głównych regionach sprzedaży – mówi Lex Kerssemakers, szef globalnych operacji handlowych. Naszym celem jest kontynuowanie tego pozytywnego trendu w 2021 r., Ponieważ nadal wprowadzamy nowe zelektryfikowane pojazdy Volvo i rozwijamy nasze inicjatywy sprzedaży online.

Nasze zelektryfikowane samochody znajdują coraz więcej klientów, a to dla nas świetna wiadomość. Bieżący rok będzie kolejnym etapem na drodze do całkowicie elektrycznej przyszłości. Volvo Cars planuje trzykrotne zwiększenie mocy produkcyjnych w Gandawie, aby sprostać rosnącemu popytowi. A właśnie w tej fabryce powstaje całkowicie elektryczny model XC40 P8 Recharge oraz XC40 T5 Recharge. W tym roku planujemy pokazać światu jeszcze jeden elektryczny model. Ale czas na zdradzanie szczegółów jeszcze nie nadszedł.

Porozmawiajmy o liczbach

W zeszłym roku do klientów trafiło 661 713 naszych aut (-6,2%). Rok wcześniej było to 705 452 pojazdów. W Europie sprzedaż zamknęła się liczbą 287 902 (-15,5%). W tym regionie skutki pandemii najmocniej wpłynęły na branżę motoryzacyjną. W Chinach trafiło do klientów 166 617 aut (+7,5%), a w USA – 110 129 aut (+1,8%). W pozostałych regionach świata sprzedano 97 065 pojazdów (-4,5%).
Bardzo dobre wyniki odnotowaliśmy również w Polsce osiągając 10 926 rejestracji. To wynik niższy od zeszłorocznego o 0,45%. W tym czasie cały rynek aut osobowych w Polsce skurczył się o 23%, a większość marek odnotowywała dwucyfrowe straty. Szczegóły polskich wyników sprzedaży przedstawimy w oddzielnej informacji prasowej.

Szerszych informacji na temat oferty VOLVO na Podkarpaciu uzyskać można w Autoryzowanym Salonie i Serwisie VOLVO D&R CZACH Rzeszów / Rudna Mała 610, 36-060 Głogów Małopolski, tel.  17 866-81-60 oraz na stronie https://czach.volvocars-partner.pl/
 
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Jak umyć silnik?

Czy mycie silnika to wysiłek, którego mógłbyś sobie oszczędzić i czynność zupełnie zbyteczna? A co jeśli wolisz, by twój samochód lśnił?

Artykuł sponsorowany

Nissan ponownie numerem 1 na rynku samochodów elektrycznych w Polsce

Nissan zakończył 2020 rok jako marka numer jeden w Polsce na rynku pojazdów elektrycznych. W raportowanym okresie sprzedaż bezemisyjnych modeli Nissana wzrosła aż o 120 proc. w porównaniu do 2019 r.

Artykuł sponsorowany

Nowe prawo zamówień publicznych wchodzi w życie

Z dniem 1 stycznia 2021 weszły w życie przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych. Zmiany, które wprowadziła, są odpowiedzią na .zidentyfikowane kluczowe problemy sektora MŚP w zakresie...

Artykuł sponsorowany

5 najlepszych pomysłów na wieczór we dwoje

Czeka Was kolejny wieczór w domu i zupełnie nie macie pomysłu na to, jak spędzić czas?

Artykuł sponsorowany

Jaki prezent wybrać na 40-te urodziny?

“Czterdziestka” to bardzo dobra okazja, by podarować jubilatowi nietypowy prezent urodzinowy. To idealna pora, by osoba obchodząca okrągłą rocznicę urodzin mogła spełnić swoje najskrytsze marzenia, często jeszcze snute w czasach młodzieńczych.

Artykuł sponsorowany

Materac 120x200 - kto najczęściej wybiera materace w tym rozmiarze?

Sprawdź dla kogo taki typ materaca będzie najlepszym wyborem i w jaki sposób potrafi on poprawić Twój sen.

Artykuł sponsorowany

Fotowoltaika w biznesie – dlaczego się to opłaca?

Inwestycje w pozyskiwanie energii ze Słońca są obszarem, który już od wielu lat nie jest na celownikach wyłącznie gospodarstw domowych, które poszukują oszczędności w pozyskiwaniu prądu na swoje potrzeby.

Artykuł sponsorowany

Nowy Nissan Qashqai - gama zelektryfikowanych jednostek napędowych przenosi najpopularniejszego w Europie crossovera w przyszłość

Nowy Nissan Qashqai będzie dostępny z unikatową gamą jednostek napędowych, które gwarantują dynamikę, wysoką kulturę pracy oraz niskie zużycie paliwa.

Reklama