Rzeszów - Sobota, 23.11.2024
Reklama

Telefonia IP dla centrum kontaktowego: zalety i zastosowanie

Dodano:

fot. Materiał reklamodawcy
fot. Materiał reklamodawcy
Duże firmy często korzystają z usług call center lub tworzą własne działy do obsługi połączeń. Jakość komunikacji wpływa na wrażenie klienta, a tym samym na reputację, sprzedaż i konkurencyjność. Dlatego tak ważne jest zapewnienie sprawnego działania centrum kontaktowego z pomocą funkcjonalnych i niezawodnych technologii, takich jak wirtualna centrala. Dowiedz się, jakie zalety ma to narzędzie komunikacji i jakie korzyści przynosi Twojej firmie.

Wprowadzenie do telefonii IP

Telefonia IP opiera się na technologii VoIP (Voice over Internet Protocol), co oznacza, że dane głosowe są przesyłane przez Internet. Taka telefonia ma wiele zalet, szczególnie dla centrum kontaktowych.

Zalety telefonii IP dla call centrum

Koszty i oszczędności

Wdrażając telefonię IP, firma oszczędza pieniądze. W porównaniu z tradycyjnymi systemami telefonicznymi technologia IP może znacznie obniżyć koszty, w tym:

  • niższe koszty połączeń międzymiastowych i międzynarodowych;
  • brak wydatków na sprzęt i utrzymanie infrastruktury.

Praca zdalna i mobilność

Dużą zaletą telefonii IP jest mobilność, czyli możliwość tworzenia zdalnych centrum kontaktowych. Telefonia działa wszędzie tam, gdzie jest dostęp do Internetu i nie wiąże pracownika z biurem. 

Elastyczność i skalowalność

Jedną z zalet telefonii IP jest elastyczność i skalowalność, co oznacza możliwość dostosowania do nowych potrzeb w miarę rozwoju lub zmian procesów firmy. Można łatwo zmienić lub rozszerzyć funkcjonalność, podłączyć więcej pracowników, przebudować logikę automatyzacji procesów.

Funkcjonalności i integracja

Poza podstawową funkcją dzwonienia telefonia IP oferuje szereg dodatkowych funkcji, których zastosowanie zwiększa wygodę i efektywność centrum kontaktowego. Są to:

  • menu głosowe do automatyzacji obsługi klienta (IVR);
  • kolejkowanie połączeń ― zapobiega utracie klientów nawet w godzinach szczytu;
  • nagrywanie rozmów ― pomaga kontrolować jakość komunikacji menedżerów;
  • integracja z CRM ― pozwala zautomatyzować rutynowe czynności, takie jak przesyłanie danych połączeń do systemu;
  • analityka połączeń.

Jakość połączeń i niezawodność

Nowoczesne technologie oferują wysoką jakość komunikacji ― czysty dźwięk i niezawodne połączenia ― w porównaniu z tradycyjnymi systemami telefonicznymi. Niektórzy dostawcy telefonii IP, tacy jak Ringostat, gwarantują nieprzerwaną łączność nawet w przypadku awarii Internetu lub zasilania.

Bezpieczeństwo danych

Telefonia IP zapewnia wymagany poziom bezpieczeństwa i ochrony danych klientów dzięki niezawodnym serwerom, kontroli dostępu i szyfrowaniu danych.

Case study – sukcesywna implementacja

Wśród firm, które wdrożyły wirtualną telefonię IP są przedsiębiorstwa z różnych sektorów: medycyny, budownictwa, edukacji i produkcji. Niektóre z nich posiadają własne call center, a zastosowanie funkcjonalnej i niezawodnej technologii IP pomogło poprawić efektywność pracy.

Na przykład firma naprawcza Regeneruj odbiera trzy razy więcej połączeń bez zmiany liczby pracowników.

Przyszłość telefonii IP w centrach kontaktowych

Kluczowe wymagania każdego centrum kontaktowego to bezpieczeństwo, jakość, funkcjonalność, wygoda i opłacalność. Telefonia wirtualna spełnia wszystkie te warunki, a nawet więcej. 

W przyszłości możliwości telefonii zostaną wzbogacone o sztuczną inteligencję. Już teraz niektórzy dostawcy usług komunikacyjnych, tacy jak Ringostat, oferują sztuczną inteligencję wbudowaną w telefonię IP, która analizuje połączenia, udziela wskazówek menedżerom i raportuje jakość pracy.

Reklama

 


Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Jak urządzić mały salon w bloku? Postaw na sofę z funkcją spania.

Analiza rynku nieruchomości w naszym kraju wyraźnie pokazuje, że większość Polaków mieszka w blokach. Choć mieszkanie w bloku ma niewątpliwe zalety, nie da się ukryć, że posiada również wady. Jedną z największych...

Artykuł sponsorowany

Czy każdy laptop to ultrabook? Poznajmy najważniejsze różnice

Coraz częściej przy wyborze nowego laptopa, zwracamy uwagę, świadomie lub nie, na nową katgorię tego sprzętu czyli ultrabooki.

Artykuł sponsorowany

Zdrowe i pożywne posiłki - wypróbuj catering dietetyczny

Catering dietetyczny to usługa, która staje się coraz bardziej popularna. W obecnych czasach coraz mniej ludzi ma czas na gotowanie i przygotowywanie posiłków,...

Artykuł sponsorowany

Volvo Cars podsumowuje sprzedaż w 2020 roku pierwsza połowa roku ciężka, druga - rekordowo dobra

Pandemia koronawirusa skutecznie uniemożliwiła nam pobicie kolejnego rekordu sprzedaży. Mimo spowolnienia gospodarczego, nasza marka wyszła z tego okresu obronną ręką.

Artykuł sponsorowany

Prezenty i upominki z okazji dnia babci i dziadka

Dzień babci i dziadka to dwa bardzo ważne święta o charakterze rodzinnym.

Artykuł sponsorowany

Okucia do okien PCV – wszystko, co musisz wiedzieć przed kupnem okna

Wbrew pozorom okucia do okien PCV to niezmiernie ważne elementy, które w znaczący sposób wpływają na komfort obsługi i bezpieczeństwo okien. Odpowiednio dobrane stanowią sposób na zapewnienie optymalnej izolacji termicznej, chronią przed...

Artykuł sponsorowany

Kiedy otrzymujemy wynagrodzenie?

Podstawowym zagadnieniem, które jest niezwykle istotne dla wszystkich pracowników jest pensja i data jest otrzymania.

Artykuł sponsorowany

Kalkulator zarobków — kiedy warto z niego skorzystać?

Przydatnym narzędziem dla każdego jest kalkulator zarobków, dzięki któremu w prosty sposób można wyliczyć wszystkie koszty zatrudnienia, sprawdzić ile wyniesie podatek oraz składki ZUS przy danym wynagrodzeniu.

Reklama