Rzeszów - Sobota, 23.11.2024
Reklama

Sprzedaż na rynkach krajowych i zagranicznych - Ryzyka w transakcjach handlowych

Dodano:

fot. Materiały prasowe
fot. Materiały prasowe
Decyzja o wyjściu na rynki zagraniczne – to milowy krok w funkcjonowaniu każdego przedsiębiorstwa i wielkie wyzwanie dla właścicieli i kierowników. Warto się do tego kroku dobrze przygotować, by uniknąć błędów i zminimalizować ryzyko niepowodzenia. 
 
Prowadzenie sprzedaży zagranicznej wiąże się z szeregiem działań, które należy podjąć wobec planowanego wejścia czy rozwoju na obcym rynku. Atrakcyjne produkty czy usługi, które chcemy sprzedawać zagranicznym kontrahentom – to nie wszystko. Przedsiębiorca rozpoczynający aktywność na rynkach zagranicznych „wyposażony” w solidną wiedzę o rynku i potencjalnych partnerach handlowych - wiedzę prawną, marketingową, strategię oraz umiejętności negocjacji warunków transakcji – zwiększa swoje szanse na sukces w nowych dla niego warunkach. 
 
W rozwoju działalności przedsiębiorstwa kluczową kwestią pozostaje wybór partnera zagranicznego. 
Ryzyko wyboru partnera związane jest często z brakiem informacji na jego temat, niepełną informacją, a w skrajnym przypadku zaniechaniem jej pozyskania. Wybór partnera zagranicznego pociąga za sobą konsekwencje - z jednej strony korzystne dla firmy, gdy mamy do czynienia z wiarygodnym klientem zainteresowanym długofalową współpracą, a z drugiej strony „bolesne” - w przypadku wyboru partnera nieuczciwego.
 
Ryzyka wyboru partnera nie można całkowicie wyeliminować, natomiast można je z pewnością ograniczyć. Mając świadomość ryzyk występujących w transakcjach zagranicznych nie tylko związanych z kontrahentem, ale także rynkowych i transakcyjnych, możemy próbować je minimalizować. 
 
Kluczową kwestią dla podmiotów przystępujących do zawarcia transakcji zagranicznych akty prawne regulujące zawieranie umów i następnie ich realizację. Umowy zawierane z partnerem zagranicznym są skomplikowane i na ogół wymagają szczególnej uwagi ze strony przystępującego podmiotu. Jest to spowodowane różnorodnością rozwiązań prawnych w różnych krajach, a także nie mniej ważnymi uwarunkowaniami kulturowymi. Na handlowca prowadzącego transakcję zagraniczną, spada więc obowiązek poruszania się w bardzo skomplikowanym, ulegającym ciągłym zmianom systemie prawnym i innym otoczeniu kulturowym.
 
Reklama
Wychodząc naprzeciw potrzebom podkarpackich Przedsiębiorców, Ośrodek Enterprise Europe Network  działający przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie, organizuje szkolenie on – line - ” SPRZEDAŻ NA RYNKACH KRAJOWYCH I ZAGRANICZNYCH – RYZYKA W TRANSAKCJACH HANDLOWYCH”, które odbędzie się 20 maja br., w godz. 10:00 – 14:30. Szkolenie jest skierowane do przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw z całego Podkarpacia. 
 
Szkolenie poprowadzi Pani Janetta Sałek – właściciel firmy Consulting Coaching Business (CCB). Ekspert z zakresu wprowadzania produktów i firm na rynki zagraniczne. Posiada doświadczenie w dziedzinie handlu zagranicznego obejmujące m.in. transakcje w handlu zagranicznym, handel międzynarodowy, prawo międzynarodowe, negocjacje handlowe, cło i podatki w eksporcie, finansowanie handlu zagranicznego, ryzyko w handlu zagranicznym, współpraca z partnerami handlowymi i pośrednikami na rynkach zagranicznych.
 
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymają zaświadczenie o uczestnictwie.
 
Udział w szkoleniu – po uprzednim zgłoszeniu – jest bezpłatny. Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać pocztą elektroniczną na adres: een@wsiz.edu.pl  lub pod numerem telefonu 17 860 57 45, najpóźniej do 19 maja br. 
 
Szczegóły dotyczące szkolenia znajdziecie Państwo w linku poniżej:
https://www.een.wsiz.pl/wydarzenia/556/
 
Serdecznie zapraszamy !!


 

Źródło: Art. sponsorowany
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Umiejętności w CV – co i jak wpisać?

Aplikując na dane stanowisko, warto przemyśleć jakimi umiejętnościami, osiągnięciami i zdolnościami chcemy przekonać do siebie pracodawcę.

Artykuł sponsorowany

Czego unikać w CV?

Niemal wszyscy kandydaci uważają, że wiedzą jak stworzyć unikatowe CV. Zatem dlaczego znalezienie idealnej lub jakiejkolwiek pracy zajmuje tak dużo czasu?

Artykuł sponsorowany

Wybieramy czujnik ruchu z detektorem podczerwieni do domu

Światło zapalające się, gdy wchodzimy do pomieszczenia? To możliwe, jeśli zastosujemy czujnik ruchu. Sprawdziliśmy, na co zwrócić uwagę przy zakupie.

Artykuł sponsorowany

Jaki zegarek GPS wybrać dla dziecka na Wielkanoc? O czym warto pamiętać?

Rodzic zawsze chce sprawować pełną opiekę nad dzieckiem i dbać o jego bezpieczeństwo. Wraz jednak z wiekiem dzieci stają się bardziej samodzielne i chcą np. same chodzić do szkoły lub do kolegów...

Artykuł sponsorowany

Fiolet, elegancja oraz rdza, czyli najnowsze trendy w ogrodnictwie

Nadejście wiosny to znakomity pretekst do tego, by przygotować nasz ogródek na liczne wizyty tak, by nie tylko umożliwiał wygodne spędzanie czasu z rodziną czy znajomymi, ale również cieszył oko nowoczesnym wyglądem....

Artykuł sponsorowany

Wypożyczenie samochodu w Rzeszowie – poradnik krok po kroku

Wynajęcia samochodu podczas wakacji albo weekendowego wypadu, w kraju lub za granicą może okazać się bardziej korzystne dla naszego budżetu, niż podróż własnym autem.

Artykuł sponsorowany

Dlaczego warto kupić ubezpieczenie medyczne?

Każdemu z nas zdarza się zachorować – bez względu na wiek, dietę czy dbanie o własne zdrowie. Przytrafić nam się mogą infekcje wirusowe, kontuzje, poważniejsze schorzenia.

Artykuł sponsorowany

Plakaty do druku - na co zwracać uwagę

Plakaty są świetną formą reklamy – pod warunkiem, że są odpowiednio wykonane i wykorzystamy je w należyty sposób. Dzięki plakatom do druku nie tylko w łatwy sposób możemy dotrzeć do naszych potencjalnych...

Reklama