Rzeszów - Sobota, 23.11.2024
Reklama

Sprzedaż na rynkach krajowych i zagranicznych - Ryzyka w transakcjach handlowych

Dodano:

fot. Materiały prasowe
fot. Materiały prasowe
Decyzja o wyjściu na rynki zagraniczne – to milowy krok w funkcjonowaniu każdego przedsiębiorstwa i wielkie wyzwanie dla właścicieli i kierowników. Warto się do tego kroku dobrze przygotować, by uniknąć błędów i zminimalizować ryzyko niepowodzenia. 
 
Prowadzenie sprzedaży zagranicznej wiąże się z szeregiem działań, które należy podjąć wobec planowanego wejścia czy rozwoju na obcym rynku. Atrakcyjne produkty czy usługi, które chcemy sprzedawać zagranicznym kontrahentom – to nie wszystko. Przedsiębiorca rozpoczynający aktywność na rynkach zagranicznych „wyposażony” w solidną wiedzę o rynku i potencjalnych partnerach handlowych - wiedzę prawną, marketingową, strategię oraz umiejętności negocjacji warunków transakcji – zwiększa swoje szanse na sukces w nowych dla niego warunkach. 
 
W rozwoju działalności przedsiębiorstwa kluczową kwestią pozostaje wybór partnera zagranicznego. 
Ryzyko wyboru partnera związane jest często z brakiem informacji na jego temat, niepełną informacją, a w skrajnym przypadku zaniechaniem jej pozyskania. Wybór partnera zagranicznego pociąga za sobą konsekwencje - z jednej strony korzystne dla firmy, gdy mamy do czynienia z wiarygodnym klientem zainteresowanym długofalową współpracą, a z drugiej strony „bolesne” - w przypadku wyboru partnera nieuczciwego.
 
Ryzyka wyboru partnera nie można całkowicie wyeliminować, natomiast można je z pewnością ograniczyć. Mając świadomość ryzyk występujących w transakcjach zagranicznych nie tylko związanych z kontrahentem, ale także rynkowych i transakcyjnych, możemy próbować je minimalizować. 
 
Kluczową kwestią dla podmiotów przystępujących do zawarcia transakcji zagranicznych akty prawne regulujące zawieranie umów i następnie ich realizację. Umowy zawierane z partnerem zagranicznym są skomplikowane i na ogół wymagają szczególnej uwagi ze strony przystępującego podmiotu. Jest to spowodowane różnorodnością rozwiązań prawnych w różnych krajach, a także nie mniej ważnymi uwarunkowaniami kulturowymi. Na handlowca prowadzącego transakcję zagraniczną, spada więc obowiązek poruszania się w bardzo skomplikowanym, ulegającym ciągłym zmianom systemie prawnym i innym otoczeniu kulturowym.
 
Reklama
Wychodząc naprzeciw potrzebom podkarpackich Przedsiębiorców, Ośrodek Enterprise Europe Network  działający przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie, organizuje szkolenie on – line - ” SPRZEDAŻ NA RYNKACH KRAJOWYCH I ZAGRANICZNYCH – RYZYKA W TRANSAKCJACH HANDLOWYCH”, które odbędzie się 20 maja br., w godz. 10:00 – 14:30. Szkolenie jest skierowane do przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw z całego Podkarpacia. 
 
Szkolenie poprowadzi Pani Janetta Sałek – właściciel firmy Consulting Coaching Business (CCB). Ekspert z zakresu wprowadzania produktów i firm na rynki zagraniczne. Posiada doświadczenie w dziedzinie handlu zagranicznego obejmujące m.in. transakcje w handlu zagranicznym, handel międzynarodowy, prawo międzynarodowe, negocjacje handlowe, cło i podatki w eksporcie, finansowanie handlu zagranicznego, ryzyko w handlu zagranicznym, współpraca z partnerami handlowymi i pośrednikami na rynkach zagranicznych.
 
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymają zaświadczenie o uczestnictwie.
 
Udział w szkoleniu – po uprzednim zgłoszeniu – jest bezpłatny. Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać pocztą elektroniczną na adres: een@wsiz.edu.pl  lub pod numerem telefonu 17 860 57 45, najpóźniej do 19 maja br. 
 
Szczegóły dotyczące szkolenia znajdziecie Państwo w linku poniżej:
https://www.een.wsiz.pl/wydarzenia/556/
 
Serdecznie zapraszamy !!


 

Źródło: Art. sponsorowany
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Nissan ponownie numerem 1 na rynku samochodów elektrycznych w Polsce

Nissan zakończył 2020 rok jako marka numer jeden w Polsce na rynku pojazdów elektrycznych. W raportowanym okresie sprzedaż bezemisyjnych modeli Nissana wzrosła aż o 120 proc. w porównaniu do 2019 r.

Artykuł sponsorowany

Nowe prawo zamówień publicznych wchodzi w życie

Z dniem 1 stycznia 2021 weszły w życie przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych. Zmiany, które wprowadziła, są odpowiedzią na .zidentyfikowane kluczowe problemy sektora MŚP w zakresie...

Artykuł sponsorowany

5 najlepszych pomysłów na wieczór we dwoje

Czeka Was kolejny wieczór w domu i zupełnie nie macie pomysłu na to, jak spędzić czas?

Artykuł sponsorowany

Jaki prezent wybrać na 40-te urodziny?

“Czterdziestka” to bardzo dobra okazja, by podarować jubilatowi nietypowy prezent urodzinowy. To idealna pora, by osoba obchodząca okrągłą rocznicę urodzin mogła spełnić swoje najskrytsze marzenia, często jeszcze snute w czasach młodzieńczych.

Artykuł sponsorowany

Materac 120x200 - kto najczęściej wybiera materace w tym rozmiarze?

Sprawdź dla kogo taki typ materaca będzie najlepszym wyborem i w jaki sposób potrafi on poprawić Twój sen.

Artykuł sponsorowany

Fotowoltaika w biznesie – dlaczego się to opłaca?

Inwestycje w pozyskiwanie energii ze Słońca są obszarem, który już od wielu lat nie jest na celownikach wyłącznie gospodarstw domowych, które poszukują oszczędności w pozyskiwaniu prądu na swoje potrzeby.

Artykuł sponsorowany

Nowy Nissan Qashqai - gama zelektryfikowanych jednostek napędowych przenosi najpopularniejszego w Europie crossovera w przyszłość

Nowy Nissan Qashqai będzie dostępny z unikatową gamą jednostek napędowych, które gwarantują dynamikę, wysoką kulturę pracy oraz niskie zużycie paliwa.

Artykuł sponsorowany

Co czeka polskich przedsiębiorców w 2021 roku

Co czeka polskich przedsiębiorców działających na europejskich rynkach po roku recesji wywołanej pandemią COVID-19? 

Reklama