Rzeszów - Sobota, 23.11.2024
Reklama

Wiemy, kto zajmie się modernizacją Podziemnej Trasy Turystycznej

Dodano:

fot. ViC / RESinet.pl
fot. ViC / RESinet.pl
RZESZÓW. Asseco Data Systems podpisał z Urzędem Miasta Rzeszowa umowę na modernizację Poziemnej Trasy Turystycznej. W ramach projektu „Rzeszowskie piwnice – interaktywna instytucja kultury” powstanie multimedialna ekspozycja z wieloma efektami specjalnymi. Wartość inwestycji to blisko 22 mln zł.

Zlokalizowana pod płytą Rynku w Rzeszowie Podziemna Trasa Turystyczna jest położona na trzech kondygnacjach. Składa się z 40 komnat i 25 piwnic, połączonych 15 korytarzami o łącznej długości prawie 500 m. Obecnie trasa nie posiada żadnego wyposażenia multimedialnego. Asseco Data Systems podpisało z Urzędem Miasta Rzeszowa umowę na realizację projektu „Rzeszowskie Piwnice – interaktywna instytucja kultury”. Podziemny obiekt zostanie zmodernizowany i wyposażony w sprzęt, który pozwoli widzom na wirtualną „podróż w czasie”.

„Zwiedzający Rzeszowskie Piwnice będą bohaterami interaktywnej opowieści o historii miasta. Efekt iluzji osiągniemy dzięki zastosowaniu rozwiązań świetlnych, dźwiękowych, powietrznych, teatralnych oraz wizualnych przedstawionych zarówno w rzeczywistej, jak i wirtualnej przestrzeni. Przykładowo – przy oglądając historię wielkiego pożaru miasta z 1681 r., słychać będzie trzask palonego drewna, a specjalne urządzenia rozpylą sztuczny dym” – tłumaczy Paweł Sokołowski, Dyrektor ds. Rozwoju w Obszarze Smart City w Asseco Data Systems.
Reklama
W części nadziemnej, obok wejścia do piwnic powstanie „skwer kultury”. Będzie to miejsce wydarzeń kulturalnych, wyposażone m.in. w posadzką ledową, mobilną scenę i interaktywną studnię z efektami świetlno-dźwiękowymi. Realizacja przedsięwzięcia potrwa do 30 listopada 2020 r. Projekt będzie sfinansowany m.in. ze środków Unii Europejskiej w ramach działania 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

„Jesteśmy niezmiernie zadowoleni z podpisanej umowy. Wykonawcy – znane i uznane firmy gwarantują, że ta inwestycja spełni oczekiwania mieszkańców miasta. Rzeszów zyska najnowocześniejszą instytucję kultury” – powiedział Maciej Chłodnicki, rzecznik prasowy Prezydenta Miasta Rzeszowa.

Wykonawcą będzie konsorcjum firm Asseco Data Systems (lider), Art FM i New Amsterdam. Asseco będzie odpowiedzialne za opracowanie dokumentacji i wykonanie robót budowlanych koniecznych do realizacji ekspozycji multimedialnych – m.in. systemów elektrycznych, teletechnicznych i nagłośnienia. Asseco stworzy również sieć IT niezbędną do funkcjonowania wystawy oraz dostarczy potrzebne urządzenia techniczne, sprzęt i wyposażenie multimedialne. Partnerzy Konsorcjum będą odpowiedzialni za przygotowanie projektu aranżacji, treści multimedialnych i scenariusza wystawy.

Źródło: Materiały prasowe Asseco Data Systems S.A.
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

W Jasionce wręczono Nagrody Karpackiej Europy Wspólnych Wartości

RZESZÓW. Nagrodę otrzymali: dr Jan Malicki oraz prof. dr hab. Ihor Cependa.

Rzeszów

Przedpremierowa projekcja filmu, do którego sceny skręcono m.in. na rzeszowskim Rynku

RZESZÓW. Projekcja „Władców przygód. Stąd do Oblivio” odbyła się w kinie Zorza.

Rzeszów

W G2A Arena rozpoczęło się Forum Europa-Ukraina

RZESZÓW. Forum to dwa dni debat i spotkań poświęconych współpracy gospodarczej i politycznej Ukrainy i krajów europejskich.

Rzeszów

Rzeszów dorzuca 335 tys. zł do puli 27. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy

RZESZÓW. W „najcięższej” puszce znajdowało się 10 tys. zł.

Rzeszów

Wybrano wykonawcę ścieżki rowerowej przy al. Wyzwolenia

RZESZÓW. Ścieżka rowerowa powstanie na odcinku od ul. Krakowskiej do ul. Osmeckiego.

Rzeszów

Pobili kierowcę, bo użył wobec nich klaksonu. Mężczyzn poszukuje rzeszowska policja

RZESZÓW. W trakcie zajścia sprawcy mieli przy sobie dużego biało-czarnego królika.

Rzeszów

Game Over Cycles przenosi warsztat do Rzeszowa [FOTO]

RZESZÓW. Nowy warsztat jest zlokalizowany przy ul. Ludwika Chmury w Rzeszowie. 

Reklama