Rzeszów - Sobota, 23.11.2024
Reklama

Urząd Marszałkowski ponownie szuka dostawcy taboru dla Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej

Dodano:

fot. ViC / Archiwum RESinet.pl
fot. ViC / Archiwum RESinet.pl
RZESZÓW. Rozpoczął się kolejny przetarg na dostarczenie 10 pojazdów szynowych, które mają obsłużyć linie Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej. Poprzedni przetarg unieważniono ze  względu na zbyt wysokie wymagania finansowe wykonawców. Czy tym razem będzie inaczej? Przekonamy się 2 kwietnia podczas otwarcia ofert.

Do poprzedniego przetargu zgłosiły się dwie firmy, gdyż przetarg został podzielony na dwie części, jednak obie oferty nie odpowiadały Samorządowi Województwa Podkarpackiego, przez co zdecydowano się powtórzyć przetarg na podobnych zasadach do poprzedniego.

„Najkorzystniejsze oferty w całym zakresie dostaw i usług  przekroczyły zaplanowany budżet o około 18 %. Na etapie analizy złożonych ofert Zamawiający stwierdził, że świadczenie usług kompleksowej obsługi serwisowo-utrzymaniowo naprawczej zostało przekroczone około 30 % w stosunku do założonego budżetu na ten cel” – mówiła Monika Konopko, z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego, tłumacząc powód unieważnienia.

Tym razem również chodzi o 10 pojazdów spalinowych: pierwsza część mówi o dostawie 8 szt. fabrycznie nowych pojazdów szynowych z napędem elektrycznym, zaś druga o dostawie 2 szt. fabrycznie nowych dwuczłonowych zespołów trakcyjnych z napędem spalinowym.

Wg. dokumentacji przetargowej pociągi z napędem elektrycznym mają poruszać się z prędkością większą lub równą 160 km/h, posiadać minimalnie 128 miejsc siedzących stałych oraz min. 10 miejsc siedzących uchylnych, jeżeli chodzi o miejsca stojące, to powinny spełniać parametry 4 osób/m2. Dwuczłonowy zespół trakcyjny z napędem spalinowym ma poruszać się z prędkością większą lub równą 120 km/h. Pojazd będzie posiadał minimalnie 105 miejsc siedzących. Pozostałe parametry związane z liczbą miejsc są identyczne jak te wyżej wymienione.
Reklama
Podczas otwarcia ofert - w poprzednim przetargu - poznaliśmy wymagania finansowe jaki zamawiający postawił przed wykonawcami, i tak w pierwszej części województwo podkarpackie planuje wydać maksymalnie 165 mln zł, natomiast w drugiej 43 mln zł. Przetarg zakończy się 2 kwietnia 2019 roku, kiedy to Urząd Marszałkowski pozna oferty zainteresowanych dostawców. Pociągi z napędem elektrycznym oraz spalinowym mają być dostarczone do 30 września 2020 roku.

Przypomnijmy, że wartość całego projektu (Podmiejska Kolej Aglomeracyjna) szacuje się na ponad 580 mln zł. Zakłada się, że pierwsze pociągi ruszą w 2021 roku. Według wstępnych założeń nowe linie kursować będą na trasie: Rzeszów – Dębica, Rzeszów- Przeworsk, Rzeszów-Kolbuszowa, Rzeszów –Strzyżów oraz Rzeszów - Port Lotniczy Jasionka.

Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

656 zł – oto średnia cena OC w Rzeszowie

RZESZÓW. W Rzeszowie średnia składka spadła aż o 3,5%.

Rzeszów

Unieważniono przetarg na modernizację Podziemnej Trasy Turystycznej

RZESZÓW. Przetarg został unieważniony z prostej przyczyny: oferta wykonawcy przekracza wymagania finansowe miasta o prawie 10 mln zł.

Rzeszów

14 lutego na Podpromiu odbędą się Podkarpackie Targi Pracy

RZESZÓW. Organizatorem targów pracy jest Biuro Karier Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.

Rzeszów

Sky&More 2019, czyli o przyszłości branży lotniczej. Eksperci spotkają się w Rzeszowie 30 maja

RZESZÓW. Kongres Sky&More 2019 organizowany jest pod patronatem Związku Regionalnych Portów Lotniczych.

Rzeszów

Kolejny przetarg na przebudowę czterech dużych skrzyżowań w Rzeszowie do unieważnienia?

RZESZÓW. Prawdopodobnie przetarg zostanie unieważniony i powtórzony.

Rzeszów

Miasto zajmie się dylatacją oraz nawierzchnią wiaduktu Śląskiego

RZESZÓW. W budżecie miasta na ten cel zarezerwowano ok. 1,1 mln zł. 

Rzeszów

Asseco Resovia lepsza od Skry Bełchatów

RZESZÓW. MVP spotkania został Thibault Rossard.

Reklama