RZESZÓW. Już po raz 6 Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie organizuje najbardziej cenioną konferencję branżową InternetBeta. Od 2 dni w Centrum Edukacji Międzynarodowej WSIiZ goszczą eksperci-praktycy, którzy na rozwój internetu mają największy wpływ.
„Czy t-shirt Dody trzeba wyprać przed sprzedaniem na Allegro?” to temat prezentacji
Pawła Tkaczyka, który otworzył tegoroczną konferencję. Właściciel firmy MIDEA, ekspert nowoczesnego brandingu i praktyk social media pomaga firmom tworzyć silne marki. Jest autorem bestsellerowych pozycji o marketingu: „Zakamarki marki” oraz „Grywalizacja”.
Paweł Tkaczyk opowiedział m.in. o tym, jakie znaczenie ma prawda w marketingu internetowym i czy można wierzyć informacjom zawartym w opisach produktów.
Piotr Konieczny z serwisu niebezpiecznik.pl mówił, jak łatwo można paść ofiarą hakerów i jak niewiele wysiłku trzeba, by w nielegalny sposób zdobyć ważne informacje – na przykład hasła do plików, kont bankowych lub poczty elektronicznej. – Ludzie prowadzą tego typu działania z kilku powodów. Chodzi o rywalizację, pokazanie, że ktoś umie tego dokonać. Może być też walka o szczytne idee (włamania na konta polityków i organizacji). Inna motywacja to pieniądze – tłumaczył Piotr Konieczny.
Pierwszego dnia 400 uczestników wysłuchało 16 interesujących prezentacji. Jak podkreślają, wiedza to tylko jeden z powodów, dla których biorą udział w InternetBeta.- Jestem tu m.in. po to, by wymienić się z kolegami po fachu nową wiedzą i doświadczeniami i nawiązać nowe kontakty – mówi
Roman Łoziński, prezes firmy Ars Thanea.
– Zrezygnowałem z prowadzenia bardzo ważnego szkolenia dla bardzo ważnego klienta, by móc być na InternetBeta. To konferencja, na której, jak nigdzie indziej, utrzymuję i nawiązuję ważne kontakty, które pomagają w prowadzeniu biznesu w sieci – dodaje
Sławomir Rajch, jeden z najlepszych specjalistów branży e-commerce w Polsce.
Drugi dzień konferencji obfitował w jeszcze większą liczbę różnorodnych tematycznie wystąpień. Został podzielony na 3 bloki: e-commerce i technologie, marketing i varia. „Dlaczego każdy wszczepi sobie kiedyś chipa?” – to prowokacyjny tytuł prezentacji Michała Korba z Vena Art, który mówił o obecnych i przyszłościowych rozwiązaniach służących podniesieniu jakości życia, poprzez wprowadzanie zaawansowanej elektroniki oraz tworzenie innowacyjnego oprogramowania.
- Nowoczesne technologie już w najbliższych 2-3 latach znacząco zmienią podejście ludzi do dbania o zdrowie. Przykładem mogą być działania wielkich koncernów np. Google, który oferuje szkła kontaktowe dla diabetyków, badające poziom cukru lub nowe aplikacje Apple mierzące parametry organizmu. Inny przykład to odzież pozwalająca na kontrolowanie parametrów organizmu, np. skarpetki badające, czy prawidłowo się poruszamy – podkreśla
Michał Korba.
Wskazówek, jak prowadzić kampanie efektywnościowe na Facebooku udzielił
Piotr Chmielewski z Social Media Now. O tym, co jest naprawdę ważne w kontekście aplikacji mobilnych przekonywał
Marcin Zaremba z Senfino. Jak „zdobyć milionową publikę online” podpowiadał
Maciej Swoboda z Netizens Digital Innovation House.
Z kolei
Rafael Moucka z Positive Power podpowiadał, jak rozwinąć firmę od dwuosobowego start up'u do spółki notowanej na NewConnect.
O prawnych i podatkowych aspektach wdrażania wirtualnych walut mówili
Michał Kluska z Kancelarii Olesiński & Wspólnicy. Przykładem są waluty wirtualne: BitCoin i waluty serwisu amazon coin. Podjął też temat obowiązków związanych z obrotem waluty elektronicznej i aspektów podatkowych dla firm, które zaczną akceptować tę formę płatniczą.
Program konferencji, a także kolejnych znajduje się na stronie internetowej internetbeta.pl