RZESZÓW. Od wczoraj na stacji Rzeszów Główny podróżni korzystają z dwóch nowych peronów. Dworzec w stolicy województwa został także dostosowany do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania.
Od poniedziału z większych, wyższych i wygodniejszych do wsiadania do pociągów peronów 1 i 2 korzystają podróżni podróżujący do i z Rzeszowa. Przygotowano na nich poczekalnie i czytelne tablice informacyjne. Perony są w pełni zadaszone. Osobom niewidomym i niedowidzącym łatwiej jest się poruszać dzięki liniom naprowadzającym i nawierzchni o zróżnicowanej strukturze.
Wykonawcy przystępują do kolejnego etapu modernizacji stacji. Prace budowlane obejmą peron nr 3, który będzie powiększony i podwyższony. Prace będą także przy rozbudowywanym przejściu podziemnym. Już teraz można nim przejść do peronu 2, a docelowo połączy centrum Rzeszowa z ul. Kochanowskiego.
Przejście będzie wyższe i szersze od dotychczasowego. PLK przewidziały w nim schody ruchome i windy, co pozwoli łatwo dostać się na perony osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. Zakończenie zasadniczych prac budowlanych na stacji Rzeszów Główny planowane jest latem. Wówczas podróżni będą korzystać z wszystkich peronów i odnowionego przejścia podziemnego.
Inwestycja w Rzeszowie realizowana jest z Krajowego Programu Kolejowego, w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM)”. Wartość umowy współfinansowanej ze środków unijnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to 205 mln zł netto.
Od poniedziału z większych, wyższych i wygodniejszych do wsiadania do pociągów peronów 1 i 2 korzystają podróżni podróżujący do i z Rzeszowa. Przygotowano na nich poczekalnie i czytelne tablice informacyjne. Perony są w pełni zadaszone. Osobom niewidomym i niedowidzącym łatwiej jest się poruszać dzięki liniom naprowadzającym i nawierzchni o zróżnicowanej strukturze.
Wykonawcy przystępują do kolejnego etapu modernizacji stacji. Prace budowlane obejmą peron nr 3, który będzie powiększony i podwyższony. Prace będą także przy rozbudowywanym przejściu podziemnym. Już teraz można nim przejść do peronu 2, a docelowo połączy centrum Rzeszowa z ul. Kochanowskiego.
Reklama
Inwestycja w Rzeszowie realizowana jest z Krajowego Programu Kolejowego, w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM)”. Wartość umowy współfinansowanej ze środków unijnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to 205 mln zł netto.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz