RZESZÓW. Nowoczesna stacja Rzeszów Główny, dobre połączenia Mielec - Dębica oraz Podkarpacie - Lubelszczyzna, komfortowe perony dla podróżnych i wygodniejszy dostęp do pociągów - to istotne efekty inwestycji Krajowego Programu Kolejowego za ponad 2 mld zł, m.in. współfinansowanych ze środków UE.
W Rzeszowie 30 kwietnia 2019 r. odbyła się konferencja” Inwestycje kolejowe na Podkarpaciu”. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przedstawiły informacje nt. projektów realizowanych na terenie województwa podkarpackiego.
Mieszkańcy i podróżni za ponad 200 mln zł przy współfinansowaniu z UE zyskują w stolicy województwa nowoczesną stację. Obsługę ułatwią windy i schody ruchome oraz wyższe i lepiej oznakowane perony. Bezpieczne dojście do pociągów zapewni tunel pod torami.
W czerwcu dla pasażerów będzie dostępny nowy przystanek Rzeszów Zachodni. Usprawni on ruch aglomeracyjny i system komunikacji w mieście. Powyższe inwestycje wpisują się również w plany Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej.
Na trasie Kraków - Rzeszów – Przemyśl, pasażerowie korzystają już z 34 przyjaznych stacji i przystanków. W maju w Sośnicy Jarosławskiej będzie oddany do użytku kolejny odnowiony przystanek.
W tym roku rozpoczną się również prace zwiększające poziom obsługi podróżnych w stacji Radymno. W 2018 r na trasie Rzeszów – Jasło komfort podróży zwiększył się dzięki budowie dodatkowych przystanków: Jasło Fabryczne, Zaborów Błonia, Markuszowa oraz modernizacji istniejących: Babica, Babica Kolonia, Wisłoczanka.
Wzrost dostępności kolei na Podkarpaciu to m.in. reaktywacja trasy Mielec – Dębica, gdzie na koniec 2020 r. będą nowe stacje i przystanki: Mielec, Wojsław, Rzochów, Rzemień, Przecław Tuszyma, Dąbie koło Dębicy, Pustków, Kochanówka Pustków, Pustynia
Należy również zwrócić uwagę na fakt, że dzięki dokonanym przez PKP PLK modernizacją, szybciej kursują pociągi w regionie i między regionami, min. z Rzeszowa do Krakowa i Przemyśla, czy w stronę Jasła. Kontynuowane i planowane inwestycje mają przynieść kolejne efekty, np. na trasie Ocice – Rzeszów przez Kolbuszową, Padew - Mielec – Dębica, Lublin – Stalowa Wola, Jasło- Nowy Zagórz.
W Rzeszowie 30 kwietnia 2019 r. odbyła się konferencja” Inwestycje kolejowe na Podkarpaciu”. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przedstawiły informacje nt. projektów realizowanych na terenie województwa podkarpackiego.
Mieszkańcy i podróżni za ponad 200 mln zł przy współfinansowaniu z UE zyskują w stolicy województwa nowoczesną stację. Obsługę ułatwią windy i schody ruchome oraz wyższe i lepiej oznakowane perony. Bezpieczne dojście do pociągów zapewni tunel pod torami.
W czerwcu dla pasażerów będzie dostępny nowy przystanek Rzeszów Zachodni. Usprawni on ruch aglomeracyjny i system komunikacji w mieście. Powyższe inwestycje wpisują się również w plany Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej.
Na trasie Kraków - Rzeszów – Przemyśl, pasażerowie korzystają już z 34 przyjaznych stacji i przystanków. W maju w Sośnicy Jarosławskiej będzie oddany do użytku kolejny odnowiony przystanek.
Reklama
Wzrost dostępności kolei na Podkarpaciu to m.in. reaktywacja trasy Mielec – Dębica, gdzie na koniec 2020 r. będą nowe stacje i przystanki: Mielec, Wojsław, Rzochów, Rzemień, Przecław Tuszyma, Dąbie koło Dębicy, Pustków, Kochanówka Pustków, Pustynia
Należy również zwrócić uwagę na fakt, że dzięki dokonanym przez PKP PLK modernizacją, szybciej kursują pociągi w regionie i między regionami, min. z Rzeszowa do Krakowa i Przemyśla, czy w stronę Jasła. Kontynuowane i planowane inwestycje mają przynieść kolejne efekty, np. na trasie Ocice – Rzeszów przez Kolbuszową, Padew - Mielec – Dębica, Lublin – Stalowa Wola, Jasło- Nowy Zagórz.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz